Szerény gépállat
Szöveges ítélet
Első autónk egy fapados suzuki swift gl volt aztán azt lecseréltük egy skoda fabia capriccio fantázianevű 1,2 l-es szintén háromhengeres modellre. A két autót így jellemezném: ég és föld persze a skoda javára. Aztán újabb két év után váltottunk erre a már négyhengeres modellre. Eleinte vitatkoztam a feleségemmel, hogy miért is kell nekünk egy jó autót lecserélnünk egy másikra de ez az aggodalmam a szalonból hazavezető úton elillant. Megint ég és föld. Végre négy henger próbál úgy kiszolgálni, ahogyan azt mi szeretnénk. És nem is akárhogyan. Ez a 101 paci tud meglepetéseket okozni hasonló kariberű autóstársaimnak. Legfőképpen azoknak a nagyon sietőknek akik alig várják, hogy megelőzzem az előttem lévő gépjárművet és ők ?gondolják- lendületből majd engem is letolnak. Hát ekkor egy nagyot koppannak.
A motornak 4000-es fordulat felett jön meg igazán az ereje, de ez a 16V motor ilyen, pörgetni kell ha sportosan akarsz vezetni. A négy tárcsafék nagyon jól fékezi az autót, szerencsénkre az ABS működését még nem nagyon kellett megtapasztalnunk. Ellenben az ASR-t télen sokszor és nagyon hasznos dolog. A 195/50 R15-ös abroncsok jól tartják az úton az autót kanyarokban is. Igaz, hogy a magasabb oldalfalú téli gumikkal egy picit komfortosabb a közlekedés (meg simán fel merek menni a magasabb padkákra is). A sportülések jól tartják a benne ülőket, hosszú távon is nagyon kényelmesek. A 3küllős bőr kormány, a sport sebváltó, a piros biztonsági övek igazából dizájn elemek de mostanra nem tudnám elképzelni nélkülük az autót. Fogyasztás: városban egy kicsit sokallom: 8-8,5l dehát egy 101lovas benzines motortól nagyon ne várjon kevesebbet az ember, városon kívül 100km/h-ás seb.-nél lemegy 6l alá, pályán 150-180km/h váltakozó seb. mellett 7,8l. A klíma kb. 0,5l többletet tesz rá a fogyasztásra, 98-as benzin használatával meg ~1l-rel kevesebbet eszik. Hátrány: A vásárláskor nem akartunk többet várni ezért ebbe nem kerültek elektromos fűthető külső tükrök. Ez sokszor jól jönne. Meg télen egy jó kis ülésfűtés:-).
A jó viselkedésért cserébe tavaly az autó kapott egy könyöktámaszt, egy vállfát vagy mit és az első ülésekre gyári üléshuzatot.
2009. szept. Még mindig meg vagyunk vele elégedve, bár most a csomagtartó méreteihez kell babakocsit keresnünk.:-( Találtunk (espiro):-)
A 75ekm-es szerviznél fékbetéteket kellett cserélni(~45eHUF).
2012. szept. 7 éve hajtjuk, bevált, nagyon.
2020. október: 15 év és 185 ekm után otthagytuk a győri Leier-nél egy i30 facelift-ért cserébe (no meg persze +pár misike).
Szerettük ezt az autót, biztos vagyok benne, hogy akihez került, jól járt vele.
Pont ma (21.02.11) egyébként láttuk itt Győrben :)) Használja egészséggel az új tulajdonosa!
Hibalista
- 45ekm-nél hőgomba csere, 68ekm környékén az EPC és a kis motor piktogramm sokszor kigyulladt, illetve a piros lámpánál le is állogatott: fojtószelep tisztítás, reset azóta OK.
Ide hordtam szervizbe
Szervíz 15,45 és 75ekm: Porsche Győr, hozzáértőek, a munkaóradíj persze lehetne kevesebb is dehát ezvan (majdnem) mindenhol.
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
Szervíz 30,60 és 90ekm Leier Celldömölk, Jóval kevesebbet fizettem, mint amit a győrieknél elkértek volna. Egyébként mind2 hivatalos skoda szervíz.2012.09: most megy 7év/105ekm szervizre szintén Cellbe.Aztán ezek után egészen 185 ekm-ig: Marso Győr -Korrektek!
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 101000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Fabia capriccio | Következő autója? | Hyundai i30 facelift |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
