Skonda
Szöveges ítélet
Pozitívumok:
- Grafit-szürke színben nagyon tetszik a külseje, az orra mosolygós, mégis karakteres, szebb, mint a vele majdnem egykorú Octavia I-é. A vonalvezetés szép, a feneke pedig a kombik közül szerintem a legszebb. Nem látszik rajta, hogy utólagosan kialakított lenne.
- A belseje nem egyhangú a két féle színnel, a felső műanyagok puhák, a műszerfal könnyen áttekinthető, a kapcsolók kézre állnak. Az ülések kemények, de nem zavaróan, elől sok a hely. Hátul nem kényelmetlen, csak elsőre furcsa, hogy az üléspozíció jóval magasabban van, mint elöl. A csomagtér ideális a családnak egy gyerekkel. A puttony jól pakolható, az ülés döntésével óriási a hely. Ez a kategóriájában a legnagyobb előnye.
- A motor jó, ereje a 3200-as fordulat fölött éled, onnan húz rendesen. A rugalmassága megfelelő, főleg autópályán érzi magát elemében, de ott nagyon. A fogyasztása üzemanyag és láb függő. Átlag 6.2-6.4, légkondival a fogyasztás 6,6-6,8.
- A váltó nekem nagyon tetszik. Pontos, könnyen jár, élvezet vele kapcsolgatni, a fokozatok rövidsége miatt kell is. Nekem a C3-hoz képes minőségi tér és időugrást jelentett.
- A futómű stabil, kanyarokban nem billeg, jól irányítható, a felütésekre nem hajlamos. Arra kíváncsi vagyok, hogy a magyar utakon hogy fog kopni. A négy tárcsafék jól adagolható, és erős. Az ABS jól teszi a dolgát - sajnos kellett.
Negatívumok:
- A festés nagyon könnyen karcolódik, nem mélyen de észrevehetően. Polírpasztával ki lehet hozni, de azért a lakkréteg lehetne keményebb is.
- A váltó rövid áttétezését furcsa volt megszokni - gondolom a 16 szelepes motorhoz kell is a pörögetés. Alacsony fordulatszámon nagyon erőtlen, csak magasan éled a nyomaték.
- A kárpitok anyagai elég egyszerűek, kicsit durvák, a világos részek könnyen koszolódnak. A kemény műanyagok könnyen karcolódnak, és az öregedéssel ez nem csökken, sőt...
- Gyári Matador gumik hangosak bizonyos sebesség tartományban, a tapadásukkal nincs baj, bár... . A gumisnak kihullott a haja mire kicentrírozta őket... A télivel halkabb az autó...
Összegzés:
Alapvetően azt kaptam tőle, amit vártam. Egy reálisan használható, (idáig) megbízható autót, nagy csomagtérrel, viszonylag jó motorral, nagyon jó váltóval, és csak apróbb bosszúságokkal.
-----------------------------
39900km-nél meguntam a Blaupunkt rádió kerregését. Minden indításnál, főleg az elsőnél a rádió CD része, ha nincs benne CD jó hosszan - akár 1 perc - keresi a nemlétező CD lemezt, kerreg, csattog nyekereg. Az utóbbi időben meg már nem hajlandó kiadni a benne lévő lemezt sem... Elvittem szervizbe, még garanciálisan hátha tudnak vele kezdeni valamit...
A második szerviz után kijelenthető, hogy eddig, a horror történetek ellenére csak minimálisan fogyasztja az olajat. :) Csak tartsa meg a jó szokását.
---------------------------------
61000 km-nél:A 60ezres szerviz jól telt, csak a szükségesek lettek cserélve - szűrők, gyertyák - minden rendben van vele. Meghibásodás egyenlőre nem volt. Kopp...kopp...kopp... A futómű is jól bírja a magyar utakat, biztos mert javul azok minősége...:) Olajfogyasztása továbbra sem szignifikáns - nem kellett után tölteni eddig egyszer sem. A rádiót megcsinálták, még fantom tápot is kapott, így nem sistereg... annyit.
----------------------------
75000km: Eddig minden rendben volt, bár a Matador gumiktól búcsút vettünk, mindenki nagy örömére. A hátsó kerekek anyaghibája miatt össze vissza kopott, és a gumis szerint - aki belekopaszodott a centirozásba - már gyárilag tojás lehetett, dübögött, az elsők meg diszkréten rázták a kormányt. Megelőző megoldásként - futóműgondok, csapágyproblémák -a helyükre Vredestein került, amitől klasszisokkal halkabb lett a belső tér, s megszűnt a kormány remegése. (A Matador Elite2 gumikat nem ajánlom senkinek.) A motor továbbra sem fogyaszt olajat...
A hátsó ülésnél viszont eltört az egyik ledöntést biztosító kallantyú, amit sikeresen kicseréltek, azóta megint működik.
---------------------------
95000km: Helyzet nyugaton változatlan, az autó teszi a dolgát, falja a kilométereket. A motor továbbra sem iszákos, olajból szinte semmit...kopp, kopp, kopp, benzinből meg a szokásosat fogyasztja. (Sajnos a költség a gazdasági őrület miatt nőtt.) Megvolt a 90000km nagy szerviz, hozott alkatrészekből, folyadékokból, de a fizetendő összeg után átgondolandó a további szervizelés helye... A fékpedál kapcsoló a 93000km környékén beragadt az autópályán, és szépen világított hátsó traktus piros lámpái a szervizig, meg a diagnosztika lámpa a műszerfalon. Persze mindez hétvégén, úgyhogy a kocsit ott kellett hagyni, de hamar megcsinálták. Azóta, egyenlőre, minden rendben...
----------
106500 km: Csapó 1. Autó rángat, nincs alapjárat, majd egy darabig megy, aztán megint ugyanaz. A műszerfalon karácsonyfa... Szerencsére egy kolléga bevontatott a veszprémi Piedl-hez. Ott rátették a számítógépet, majd megtisztították az EGR szelepet, utána próbaúton minden rendben, de a szervizbe visszaállás után megint meghalt a rendszer. Csere. Hó végén külön öröm az ilyen...de legalább azóta rendben. Ami inkább bosszantó, hogy a 90000-es szerviznél megszakították az olajteknő leeresztő menetét, s a csavar mellett vidáman gyöngyözött volna az olaj, ha a furmányos szerelők be nem sziloplasztozzák. Csak egy baj van ezzel, hogy miért nem szóltak, hogy elrontottak valamit? A javítás nem lett volna nagy dolog, vagy az olajteknőt nem akarták volna kicserélni? Kár érte...
-----------
137000km: Csapó 2. Ez egy kicsit megfeküdte a gyomromat. 3-om alkalommal vontató kötélre kerültem. Ebből kétszer közvetlenül autómosás után. A jelenség, a műszerfalon motorvezérlő hibajel, az autó rángat, fuldoklik, alig akar menni, majd elmegy az alapjárat, és be sem akar indulni. A szerelő ismerős, aki a sziloplasztos móka után végzi a szerviz munkákat ráakasztotta a számítógépet. EGR szelephiba, szívószelepház hiba, lammda-szonda hiba, és az apró. Nekikezdett a műveleteknek, szétszed, kimér összerak játék több lépésben. Szívószelepház leszerel, kicserél egy másikra - a motor nem működik, Lambda-szonda kimér visszatesz - nem működik a motor. EGR szelep megtisztít, kimér, visszatesz - nem működik a motor. Üzemanyag szűrő kivesz, üzemanyag szivattyú kimér, minden ok - nem működik a motor. Egy napot pihen a kocsi is, reggel próbaindítózás kocsi elindul, szépen egyenletesen jár. Hibatárolóban nincs semmi... Akkor most beázott valahol? Sebaj, próbáljam meg használni, hátha megint előjön a hiba. Két hét után kocsi mosás ugyanott, az autó megállt ugyanott, vontatás, hibakód kiolvasás, ugyan az a hiba. Másnap próbaindítózás, a kocsi megint megy rendesen. Akkor most mi van???
Három héttel később rángatás, majd megáll a motor, de már nem lehetett elindítani. Újra vontatás a szerelőhöz, előre rettegett, amikor felhívtam... Próbaindítózás, rángat prüszköl, ötletből EGR-szelep csatlakozó lerántás, láss csodát a motor járása kisimul, minden rendben... EGR szelep csere már megint, de szerencsére garanciálisan - 2 év alkatrész garancia miatt. nem egész 29000km bírt ki...pedig gyári új volt.
Amúgy minden ok. Az olajat nem csipegeti, a fékbetétek még az eredetiek, a futómű "kutya csontjai" viszont kezdenek csere érettek lenni. Rossz úton zörögnek.
Hibalista
- izzócserék, bal első gumiszigetelés felvált, Blaupunk rádió javítás, Matador Elite2, hátsó ülés lehajtó kallantyú, ködlámpa búra törés, EGR szelep (2x-er)
Ide hordtam szervizbe
Skoda Juvenál Normálisak, rendesek, segítőkészek. Eddig mindent ők csináltak meg rajta, gond nem volt. Olcsónak sajnos nem olcsók...sőt, a gazdasági válságnak hála fájdalmasak lettek az árak... Valószínű a további szervizeket nem náluk fogom csináltatni.-----Update: Még mindig normálisak, kedvesek, segítőkészek, csak a 90000-es szervizkor elfelejtettek szólni, hogy az olajteknő leeresztő csavar menetét sikerül beszakítani és némi sufnitunningos-sziloplasztos - vagy valami tőmítő pasztás - megoldással orvosolták az olajelfolyást. Ez csak a 105 ezres szerviznél derült ki...kár érte, mert eddig megbíztam bennük.-----Update 2: Az első EGR szelepem 106500km elszállt, kaptam helyette másikat, ami kemény 29000 km megtétele után a leírt horrort produkálta. Mivel szerencsére garis volt - erre a Juvenal-osok hívták fel a figyelmemet - kicserélték. Így az 4 pont helyett lett 5.
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Porsche Hungária, Győr Gyorsan megjavították a féklámpa kapcsolót. Meglehetősen drágán dolgoznak...-nekik 7 pont.------Piedl Veszprém: Első EGR-szelep cserélők. Rendesek voltak, mert gyakorlatilag az utcáról esetem be hozzájuk a problémával, éppen átutazóba voltam, de másnapra kicserélték az alkatrészt. Kár, hogy nem egész egy év után elszállt, ez nem az ő hibájuk persze. - nekik: 7 pont.------Ismerős szerelő:Tisztességes, gyors, és pontos. Mi kell még. Ja és normális áron dolgozik!!!Neki: 10
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 137000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | C3 1.4 SX | Következő autója? | Egyenlőre még odébb van. |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |
