A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Fabia (1999-2007)

Fabia Combi 1.4 16V 100LE Gift 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Skonda

Szöveges ítélet

Pozitívumok:
- Grafit-szürke színben nagyon tetszik a külseje, az orra mosolygós, mégis karakteres, szebb, mint a vele majdnem egykorú Octavia I-é. A vonalvezetés szép, a feneke pedig a kombik közül szerintem a legszebb. Nem látszik rajta, hogy utólagosan kialakított lenne.
- A belseje nem egyhangú a két féle színnel, a felső műanyagok puhák, a műszerfal könnyen áttekinthető, a kapcsolók kézre állnak. Az ülések kemények, de nem zavaróan, elől sok a hely. Hátul nem kényelmetlen, csak elsőre furcsa, hogy az üléspozíció jóval magasabban van, mint elöl. A csomagtér ideális a családnak egy gyerekkel. A puttony jól pakolható, az ülés döntésével óriási a hely. Ez a kategóriájában a legnagyobb előnye.
- A motor jó, ereje a 3200-as fordulat fölött éled, onnan húz rendesen. A rugalmassága megfelelő, főleg autópályán érzi magát elemében, de ott nagyon. A fogyasztása üzemanyag és láb függő. Átlag 6.2-6.4, légkondival a fogyasztás 6,6-6,8.
- A váltó nekem nagyon tetszik. Pontos, könnyen jár, élvezet vele kapcsolgatni, a fokozatok rövidsége miatt kell is. Nekem a C3-hoz képes minőségi tér és időugrást jelentett.
- A futómű stabil, kanyarokban nem billeg, jól irányítható, a felütésekre nem hajlamos. Arra kíváncsi vagyok, hogy a magyar utakon hogy fog kopni. A négy tárcsafék jól adagolható, és erős. Az ABS jól teszi a dolgát - sajnos kellett.

Negatívumok:
- A festés nagyon könnyen karcolódik, nem mélyen de észrevehetően. Polírpasztával ki lehet hozni, de azért a lakkréteg lehetne keményebb is.
- A váltó rövid áttétezését furcsa volt megszokni - gondolom a 16 szelepes motorhoz kell is a pörögetés. Alacsony fordulatszámon nagyon erőtlen, csak magasan éled a nyomaték.
- A kárpitok anyagai elég egyszerűek, kicsit durvák, a világos részek könnyen koszolódnak. A kemény műanyagok könnyen karcolódnak, és az öregedéssel ez nem csökken, sőt...
- Gyári Matador gumik hangosak bizonyos sebesség tartományban, a tapadásukkal nincs baj, bár... . A gumisnak kihullott a haja mire kicentrírozta őket... A télivel halkabb az autó...

Összegzés:
Alapvetően azt kaptam tőle, amit vártam. Egy reálisan használható, (idáig) megbízható autót, nagy csomagtérrel, viszonylag jó motorral, nagyon jó váltóval, és csak apróbb bosszúságokkal.

-----------------------------

39900km-nél meguntam a Blaupunkt rádió kerregését. Minden indításnál, főleg az elsőnél a rádió CD része, ha nincs benne CD jó hosszan - akár 1 perc - keresi a nemlétező CD lemezt, kerreg, csattog nyekereg. Az utóbbi időben meg már nem hajlandó kiadni a benne lévő lemezt sem... Elvittem szervizbe, még garanciálisan hátha tudnak vele kezdeni valamit...
A második szerviz után kijelenthető, hogy eddig, a horror történetek ellenére csak minimálisan fogyasztja az olajat. :) Csak tartsa meg a jó szokását.

---------------------------------
61000 km-nél:A 60ezres szerviz jól telt, csak a szükségesek lettek cserélve - szűrők, gyertyák - minden rendben van vele. Meghibásodás egyenlőre nem volt. Kopp...kopp...kopp... A futómű is jól bírja a magyar utakat, biztos mert javul azok minősége...:) Olajfogyasztása továbbra sem szignifikáns - nem kellett után tölteni eddig egyszer sem. A rádiót megcsinálták, még fantom tápot is kapott, így nem sistereg... annyit.

----------------------------
75000km: Eddig minden rendben volt, bár a Matador gumiktól búcsút vettünk, mindenki nagy örömére. A hátsó kerekek anyaghibája miatt össze vissza kopott, és a gumis szerint - aki belekopaszodott a centirozásba - már gyárilag tojás lehetett, dübögött, az elsők meg diszkréten rázták a kormányt. Megelőző megoldásként - futóműgondok, csapágyproblémák -a helyükre Vredestein került, amitől klasszisokkal halkabb lett a belső tér, s megszűnt a kormány remegése. (A Matador Elite2 gumikat nem ajánlom senkinek.) A motor továbbra sem fogyaszt olajat...
A hátsó ülésnél viszont eltört az egyik ledöntést biztosító kallantyú, amit sikeresen kicseréltek, azóta megint működik.

---------------------------
95000km: Helyzet nyugaton változatlan, az autó teszi a dolgát, falja a kilométereket. A motor továbbra sem iszákos, olajból szinte semmit...kopp, kopp, kopp, benzinből meg a szokásosat fogyasztja. (Sajnos a költség a gazdasági őrület miatt nőtt.) Megvolt a 90000km nagy szerviz, hozott alkatrészekből, folyadékokból, de a fizetendő összeg után átgondolandó a további szervizelés helye... A fékpedál kapcsoló a 93000km környékén beragadt az autópályán, és szépen világított hátsó traktus piros lámpái a szervizig, meg a diagnosztika lámpa a műszerfalon. Persze mindez hétvégén, úgyhogy a kocsit ott kellett hagyni, de hamar megcsinálták. Azóta, egyenlőre, minden rendben...
----------

106500 km: Csapó 1. Autó rángat, nincs alapjárat, majd egy darabig megy, aztán megint ugyanaz. A műszerfalon karácsonyfa... Szerencsére egy kolléga bevontatott a veszprémi Piedl-hez. Ott rátették a számítógépet, majd megtisztították az EGR szelepet, utána próbaúton minden rendben, de a szervizbe visszaállás után megint meghalt a rendszer. Csere. Hó végén külön öröm az ilyen...de legalább azóta rendben. Ami inkább bosszantó, hogy a 90000-es szerviznél megszakították az olajteknő leeresztő menetét, s a csavar mellett vidáman gyöngyözött volna az olaj, ha a furmányos szerelők be nem sziloplasztozzák. Csak egy baj van ezzel, hogy miért nem szóltak, hogy elrontottak valamit? A javítás nem lett volna nagy dolog, vagy az olajteknőt nem akarták volna kicserélni? Kár érte...
-----------

137000km: Csapó 2. Ez egy kicsit megfeküdte a gyomromat. 3-om alkalommal vontató kötélre kerültem. Ebből kétszer közvetlenül autómosás után. A jelenség, a műszerfalon motorvezérlő hibajel, az autó rángat, fuldoklik, alig akar menni, majd elmegy az alapjárat, és be sem akar indulni. A szerelő ismerős, aki a sziloplasztos móka után végzi a szerviz munkákat ráakasztotta a számítógépet. EGR szelephiba, szívószelepház hiba, lammda-szonda hiba, és az apró. Nekikezdett a műveleteknek, szétszed, kimér összerak játék több lépésben. Szívószelepház leszerel, kicserél egy másikra - a motor nem működik, Lambda-szonda kimér visszatesz - nem működik a motor. EGR szelep megtisztít, kimér, visszatesz - nem működik a motor. Üzemanyag szűrő kivesz, üzemanyag szivattyú kimér, minden ok - nem működik a motor. Egy napot pihen a kocsi is, reggel próbaindítózás kocsi elindul, szépen egyenletesen jár. Hibatárolóban nincs semmi... Akkor most beázott valahol? Sebaj, próbáljam meg használni, hátha megint előjön a hiba. Két hét után kocsi mosás ugyanott, az autó megállt ugyanott, vontatás, hibakód kiolvasás, ugyan az a hiba. Másnap próbaindítózás, a kocsi megint megy rendesen. Akkor most mi van???
Három héttel később rángatás, majd megáll a motor, de már nem lehetett elindítani. Újra vontatás a szerelőhöz, előre rettegett, amikor felhívtam... Próbaindítózás, rángat prüszköl, ötletből EGR-szelep csatlakozó lerántás, láss csodát a motor járása kisimul, minden rendben... EGR szelep csere már megint, de szerencsére garanciálisan - 2 év alkatrész garancia miatt. nem egész 29000km bírt ki...pedig gyári új volt.
Amúgy minden ok. Az olajat nem csipegeti, a fékbetétek még az eredetiek, a futómű "kutya csontjai" viszont kezdenek csere érettek lenni. Rossz úton zörögnek.

Hibalista

- izzócserék, bal első gumiszigetelés felvált, Blaupunk rádió javítás, Matador Elite2, hátsó ülés lehajtó kallantyú, ködlámpa búra törés, EGR szelep (2x-er)

Ide hordtam szervizbe

Skoda Juvenál Normálisak, rendesek, segítőkészek. Eddig mindent ők csináltak meg rajta, gond nem volt. Olcsónak sajnos nem olcsók...sőt, a gazdasági válságnak hála fájdalmasak lettek az árak... Valószínű a további szervizeket nem náluk fogom csináltatni.-----Update: Még mindig normálisak, kedvesek, segítőkészek, csak a 90000-es szervizkor elfelejtettek szólni, hogy az olajteknő leeresztő csavar menetét sikerül beszakítani és némi sufnitunningos-sziloplasztos - vagy valami tőmítő pasztás - megoldással orvosolták az olajelfolyást. Ez csak a 105 ezres szerviznél derült ki...kár érte, mert eddig megbíztam bennük.-----Update 2: Az első EGR szelepem 106500km elszállt, kaptam helyette másikat, ami kemény 29000 km megtétele után a leírt horrort produkálta. Mivel szerencsére garis volt - erre a Juvenal-osok hívták fel a figyelmemet - kicserélték. Így az 4 pont helyett lett 5.

Értékelése: 5

Másik szerelő értékelése

Porsche Hungária, Győr Gyorsan megjavították a féklámpa kapcsolót. Meglehetősen drágán dolgoznak...-nekik 7 pont.------Piedl Veszprém: Első EGR-szelep cserélők. Rendesek voltak, mert gyakorlatilag az utcáról esetem be hozzájuk a problémával, éppen átutazóba voltam, de másnapra kicserélték az alkatrészt. Kár, hogy nem egész egy év után elszállt, ez nem az ő hibájuk persze. - nekik: 7 pont.------Ismerős szerelő:Tisztességes, gyors, és pontos. Mi kell még. Ja és normális áron dolgozik!!!Neki: 10

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2006
Kényelem (7) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (7) Vezetett km 137000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? C3 1.4 SX Következő autója? Egyenlőre még odébb van.
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Fabia 1999 (1999 - 2007)

További ítéletek (707 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)