Skoda 120 recycled
Szöveges ítélet
Céges autóm, melyet 0 km-esen vettem át. Mivel magán használatra is kaptam, nagyon vigyázok rá. Választhattam volna nagyobbat is, de azt hittem egy kisebb fürgébb és takarékosabb autó mellett döntöttem. Ebből a kicsi stimmel...
A szalonban nagyon szép, és minőségi benyomást keltett, ami egészen gyorsan szertefoszlott ahogy kiértem a pesti forgalomba. Azonnal zörgött szinte minden ami műanyag. Átverve éreztem magam, a híres VW minőségérzet keltése miatt. Azóta tudom hogy a Golfos kollégáimé is így járt igaz azok 2-3 év után. Sajnos a csomagtartó igényemet kissé alábecsültem, de ez csak a hétvégékre vonatkozik.
A fogyasztást úgyszintén. Féltem a jogsimat ezért nem hajtok jobban egy átlagautósnál (hisz a harmatgyenge motor nem is engedné) mégis szégyellem a 8 literes átlagom. Talán ez a legmagasabb a céges flottában. Már a klímát sem használom, egyrészt mert folyton elszökik a gáz, vagy az utasteret önti el vízzel a rendszeres tisztítások ellenére, másrészt +1 liter üa.
A meghibásodások önmagukért beszélnek, VW technika ide-oda megbízhatósága mit sem javult a 120-as óta. Hihetetlenül lerombolja a bizalmat egy-két villamos hiba miatt útszélen töltött órácska. Már ott tartok, hogy ha hétvégén kiruccanok a családdal, inkább a saját lenézett 10 éves Puntommal indulok. Így kényelmesebben és biztosan célbaérek.
Értetlenül olvastam egy-két márkatársat aki a 15-30 ezret futott autóját a legmegbízhatóbbak közt említi, annak ellenére hogy már említ is 3-4 meghibásodást. Szerintem ennyi egy trabinak sem okozna gondot nem egy többmilliós "hájtek" autónak. Azt mondom írjanak egyet 100 000km-nél is:))) Mert 200 000-nél már úgysem tehetik:)
Mindenesetre nem marasztalom el az autót, mert azon kívül hogy fele ennyi pénzt sem ér, mégiscsak autó amiben legalább nem ázik az ember.
Magamat annál inkább, hogy ezt választottam, és 4 éve szenvedek vele. Még jó, hogy nem én állom a számlát.
Hibalista
- ajtózárak bal és jobb elsők, a hátsókat nem használom
- ablaktörlő motor az első esőben:(
- féltengely csuklók 55000km-nél
- kuplung szerkezet 15000 km-nél aztán mégegyszer 65 000km-nél akkor már tárcsákkal
- generátor csere 43 000km-nél
- gyújtáselektronika sorozatos hibái, nem is tudom hányszor
- kerékcsapágyak 40 000 km után állítólag hibás széria
- Futómű állítás minden szervizeléskor de hiába
- motor időnként kihagy sokadik szervizelés után sincs eredmény
- stb. és még hol a vége?
Ide hordtam szervizbe
ahol éppen lerohadtam, de mindíg márkaszervizben
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 105000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | punto | Következő autója? | talán Fiat vagy vmi japán |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.1/10) |
