Olcsó, de finom
Szöveges ítélet
Kb. fél éve vettem 3 évesen 58000 km-rel, frissen szervízelve és műszakiztatva 1,4-ért. Első autó, így a vásárlás szempontjai a következők voltak: ár max 1,4 m Ft, lehető legújabb, lehető legmegkíméltebb, megbízható városi járgány. Először fostam tőle, hogy majd minden kispolszki le fog nyomni (55LE), de az első vezetés után (a teljesítmény ismeretében persze) vigyorogva szálltam ki belőle. Ugyanis érzésre messze frankóbb volt mint az épp azelőtt kipróbált 1.1-es 206-os (60 Le, de minusz 16Nm). Egyszerűen jobban ment, rugalmasabb volt, a váltója az árához képest pazar (ez a kocsi fő erőssége), és nem is billegett annyira. Nyilván nem egy rakéta, de 15 másodperces gyorsulás 55 lóból és 1075 kg (suzuki 1.0 kb 850) saját tömeggel dícséretes. (Nem is értem, hogy adhat meg a gyár 19 s-es értéket:) A három henger miatt egy kicsit suzukis a hangja alacsony fordulaton, de 3000 fölött egész élvezhetővé válik. Lásd Winkler cikkét az 1.2-es Cordobáról. Ez ua a VW blokk, csak minusz 6 szeleppel. A "dinamizmus" titka egy gyorsan kapcsolhatő váltó, viszonylag rövid áttétekkel. Ebből kifolyólag 100-nál majd 3000-ret, 140-nél kicsit több mint 4000-ret forog a motor. 140-nél is van benne tartalék, de a ez a járgány nem arra való. Kb. ez a max amit még virgoncan szalad. (A vége óra szerint 160.) A fogyasztás nem egy 3L PDTDI, de nem vészes. Városban télen folyamatosan rövid távokat menve (nuku garázs), vagyis az üzemi idő fele alatt hideg motorral, 8l. Azért ilyen körülmények között egy 3-3,5 millás kisdízel sem megy sokkal 7l alá. Vegyesen (fele város-feleo orsz.út) kb. 7l. Simán országúton még nem mértem, de ritkán is hajtom városon kívül. Tehát ha valaki olcsó, megbízható autót akar, nem pályázik az Autobahn réme címre, kibírja, hogy színezetlen a lökhárító, meg nincs kesztűtartó fedél, és hátsó ablaktörlő (tolatni úgyis tükörből tolat az ember fia), és szeretne egy hasonló jobban felszerelt Fabiához képest spórolni egy pár százezret, akkor jól járhat vele. A külleme egy kicsit bumfordibb, mint egy extrásabb Fabiáé, de ha nem vájlingkék, vagy bödönpiros a szine, hanem olyan szép ezüst mint az enyém, akkor nem olyan gáz. Ennyi...
UI: Nemrég vettem rá alig használt, ütős kis alufelnit (6"x15") 195/50-es gumikkal. Esküszöm az emberek megnézik. Gondom, kis szar fapad eco ilyen combos kerekekkel. Érdekes látvány:) Nekem rohadtul tetszik. És ahogy az utat fogja. Álom. Legalább is a 155-ös nyári és 175-ös téli gumikhoz képest. Bár kicsit jobban felüt az alacsony oldalfal miatt, meg egy kicsit több a gumizaj, de a küllem és az útfogás miatt marhára megérte. Pláne 80-ért. Javaslom mindenkinek, hogy ne fizessen egy hasonló új garnitúráért 130-140 ezret. Egy kis türelem, és úgyis lesz valaki aki megválik alighasznált garnitúrájától autócsere végett. Szegény csávóka azt hitte ez jó lesz egy új Octaviára:)
Akinek egyábként ECO-ja van, eszközöljön ki egy hasonló beruházást. A 155-ös gumikkal kanyarban sem volt nagy gondom, a kocsi tudásához kvázi elég, de ABS híján nem egy leányálom egy hirtelen padlófék. Nagyon hamar blokkol a kerék. Ami sem a guminak, sem a fékútnak, valamint az irányíthatóságnak nem tesz jót. Egy kicsit tojáshéjasan kellett vele fékezni, mintha hóban menne az ember. Ha meg lenne ABS akkor sem lenne hatékony a fékezés, mivel nagyon hamar oldana a rendszer, ami ebben az esetben sem tesz jót a fékhatásnak. Az új gumi marha sokat segített a dolgon. Szerintem a 165 esetében is meg kellene fontolni a kollágáknak a cserét...
Hibalista
- központi zár: 1000 Ft
- Külső belső levegő szabályozó: 8000 Ft
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 58000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | toyota yaris azzúj |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.1/10) |
