A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Fabia (1999-2007)

Fabia 1,4 PDTDI (80 LE) combi classic 

Az ítélet értékelése
2,0(2 db)

"Mit nézzek egy szaros Fabián?!" - kérdezte

Szöveges ítélet

A címben elhangzott kérdés egy ismerőstől származik. Akkor mondta amikor megvettem a kocsit és a többiek kíváncsiak voltak rá - elsősorban arra ami a motortérben van 3 hengeres szerkezet, mert elég ritka (bár talán már nem annyira) ezzel a motorral a Fabia. Nos, az említett illetőt ennyire érdekelte, szerinte ami nem Suzuki, az nem lehet sem jó, sem érdekes. Engem meg az nem érdekelt, hogy mi az ő véleménye.:-) Magamnak vettem.

Az előző autóm is Fabia volt, egy 1,4-es benzines. Kedvezőek voltak vele a tapasztalataim, de mivel igen sokat autózom, ezért jobbnak láttam gázolajosra cserélni. Na, igen, akkor még a benzin volt a drágább... (Írtam arról is "Skodálatos - duracell nyuszi" címmel.)
Nem vagyok abszolút márkaelfogult, így nem azonnal mentem vissza a Skodához, előtte megnéztem mást is. Akkor jött ki a Grande Punto, tetszett, így először azt próbáltam ki, de nem igazán győzött meg. A motor nem egy nagy erőgép, bár 1245 ccm-től nem is vártam csodát. Ezzel együtt is várakozáson alul szerepelt. A váltó az klasszisokkal gyengébb volt mint a Skodában. Írhatnék még negatívumokat/pozitívumokat, de ez most nem a FIAT-ról szól. Illetve még az is visszatartott, hogy túl új típus volt és nem szerettem volna a kezdeti betegséggekkel élesben szembesülni. Néztem még Swiftet (én nem vagyok elfogult), de kiesett a „csomagtartó” miatt. Illetve abban is a Multijet az erőgép. Franciát nem akartam, mert „vagy-kifogom-vagy-nem”. A VW az ára és a járulékos költségek miatt nem lett volna számomra jó választás. A SEAT pedig azért mert akkorra már eldöntöttem, hogy kombi kell. Stb., nem folytatom.
Tehát újra Skoda. Amit leírtam az előző Fabiam-ról azt nem akarom megismételni, így csak az eltérésekkel foglalkozom. Az pedig, ugye, elsősorban a motor. Hidegen valóban borzalmas hangja van, de később csendesebb lesz, és üzemmeleg állapotban folyamatos haladásnál alig hangosabb mint a benzines testvére. Gyorsításoknál azonban ismét felerősödik, de az már nem annyira zavaró, kicsit még tetszik is, olyan „sportos hangzású”:-). Megfelelően nyomatékos a hengerűrtartalmához képest, előzéseknél, terhelésnél nem kell visszaváltani. A turbólyuk sem túlzottan borzalmas, egyedül indulásnál nehéz megtalálni azt a pontot ahol már nem rángat, de még nem is kapar ki a kerék. Nem mindig sikerül. A rezonanciája is érződik a 3 hengernek - elsősorban a váltókaron. Lehet, hogy emiatt van, hogy nincs gond az egyes fokozat kapcsolásánál szemben a benzinessel?:-) Nem tudom...mindenesetre az áttételek sokkal hosszabbak benne mint a benzinesben. Városban kapcsolhatatlan az ötödik (hacsak nem megyek 70-nél gyorsabban) - de még a negyedik sem mindig a megfelelő, 60 alatt nem ideális választás. A fordulatot 2000 fölött tartva igen lendületesen autózható kis kocsi egyébként.
Úgy vettem észre, hogy a fogyasztást nem igazán befolyásolják az eltérő vezetési stílusok. 6 liter fölé még nem vittem soha, pedig nem tartok tojást a lábam alatt - igaz, nem is taposom ki a belét. (Érdekességképpen: a benzinest meg nem tudtam 6 alá vinni, akármilyen lassan is döcögtem.)
A kombi jobban megfelel az igényeknek mint az ötajtós, talán picivel szebb is, ha lehet ilyet mondani. Bár ez ízlés dolga. Fűtése hál´ Istennek elég jó; van akkora hővesztesége, hogy megfelelő komfortérzetet biztosítson. Legalább nem kell (kiegészítő fűtés hiányában) dideregni benne mint a modern dieselekben általában – legalábbis ahogy olvastam itt 1-2 leírást. Persze alapjáraton ezt is lehetetlen fölmelegíteni.

Pozitívum, hogy sikerült rá Porsche Bankos (nem reklám) Forint-alapú, fix törlesztőrészletű hitelt fölvenni, ami minimális többletköltséggel megnyugtató biztonságot nyújt a svájci frankos árfolyammozgásoktól való aggodalmaktól. Mondjuk nem reklámozta a márkakereskedés - nyilván kisebb jutalékot kapnak egy ilyen szerződés után.

Eddig még semmi gondom nem volt vele - igaz nem is kértem bele olyasmiket amik előszeretettel el szoktak mostanság romlani a modern autókban, gondolok itt az elektronikára. Egy központi zárat azért most már hiányolok; azt azért nem hagyom ki legközelebb.

Most pedig ugye osztályoznom kellene. 5 csillagot nem adhatok neki mert nem Suzuki, Dacia, Honda, Toyota, stb., hanem csak egy "fosvágenklón" - legalábbis sokak szemében. (Tényleg, miért utáljátok annyira a VW-t? És ha nem a németek vették volna meg a Skoda gyárat akkor ez a típus is a fenti felsorolás részét képezné?:-))

Ha reális akarok lenni akkor olyan 4-re értékelném. Valószínűleg több is futna belőle az utakon (diesel-ből) ha nem lenne ilyen elbaltázott a POHU árpolitikája, de hát ez van... Nekem bejött, egy darabig nem is foglalkozom új autó vásárlásával.

Hibalista

- 1 db. fényszóróizzó

Ide hordtam szervizbe

Skoda Palota

Megcsinálják amit kell, de jobbra nem értékelhetem mert rohadt drágán dolgoznak.

Értékelése: 6

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2006
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 27000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Fabia 1,4 benzin 75LE Következő autója? Megint Skoda? De az nem most lesz...
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Fabia 1999 (1999 - 2007)

További ítéletek (707 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)