Mindenes útitárs
Szöveges ítélet
2004 októberben már a ráncfelvarott típust sikerült újonnan megvennem.A gyári Matador 165/70 14-es gumikat 400km megtétele után lecseréltem 185/60 14-esre, el?ször téligumiban, majd nyáriban is Fuldára, mert a gyári egy nagy f...s, életveszélyesen csúszik nedves úton, dobálja az autót.
Eddig semmi gondom nem volt a kocsival. Teljesen racionális választás volt a megvétele, kellett egy megbízható és pakolható társ. Jó döntés volt, bár néha azért keveslem a 64 lóer? teljesítményét, de csak akkor, ha nagyon sietnék...általában normál tempójú és sebességhatárokat betartó autózáshoz b?ven elég...a fogyasztása 5.4-6.5 között mozog.
Méretben is megfelel?, pedig nem vagyok kicsi (190cm), igaz mögém nem ültetnék senkit jó szívvel, de ha b?vül a család akkor majd váltok a nagyobbik testvérére...
Hibája eddig nem volt, elég masszív a futóm?ve, de a karosszéria pl. rossz min?ség? földúton néhol nyikorog, de asztfalton semmi...szóval lehetne kissé merevebb. Legnagyobb hátránya a szélérzékenysége, de a gumiváltással ez is mérsékl?dött elfogadtható szintre.
A motor abból a szempontból szerintem kiváló, hogy alacsony fordulaton adja le a nyomatékmaximumát, nem kell pörgetni, hogy menjen, de az érdi emelked? meg se kottyan neki 4 személlyel, csomaggal 5-ösben 140-nel felfelé, tartja a tempót...igaz 2000 alatt elég vérszegény és 4500 felett felesleges nyomni, mivel onnantól csak a hangja n?, ereje már nem...de, ha az ember kitapasztalja az optimális váltási pontokat, akkor megy rendesen...és nem csal a km óra sem 3%-nál többet, óra szerint 178-at bír menni, de azt már nagyon nem szereti, autópályán 130-140 között érzi jól magát...és akkor még nem is fogyaszt egetver?en.
Szóval ár-érték arányban megfelel? autó, bár az extrák ára elég borsos, és egy jól felszerelt darab 3,5-3,8 millió fölé is megy, egyedül az értéktartása nem tetszik, f?leg a skoda 500e ft-os akciója miatt a használt ára is ennyit esett az utóbbi egy évben...
Csak azért 9-es, mert a 10-es autó nincs.
Ui: Mindkét Mentes szervízzel meg vagyok elégedve, bár a ceglédi társaság hozzáállása szimpatikusabb és az áraik is jóval barátságosabbak, mint Bp-en.
Hibalista
- Hátsó rendszámtábla világítás ég?je, 200ft.
Ide hordtam szervizbe
Bp:Mentes
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Cegléd: Ceglédi Autóház Mentes Rt
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 24000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Audi 80 tdi | Következő autója? | Octavia ll kombi |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
