Megbízható kis piros Gömbő
Szöveges ítélet
2005 nyarán vettük. Két hónapot kellett rá várni, de megérte.
Amikor átvettük még nem is gondoltam hogy ilyen sokáig velünk lesz. A kis 1.4 es motor elég bele. Igaz nem leszek a belső sáv ura, viszont meglepően jól mozgatja a vasat. Nem fogyaszt sokat, de tudok haladni a forgalommal.
Az első pár ezer kilométer eseménytelen volt. Volt olajcsere 2000 km-nél. Aztán úgy 7-8000.-kmnél ,menet közben , piros felkiáltó jel a műszerfalon. Skoda Assistance felhív. Instrukció: Álljak félre, küldik a trélert. Jött is a bácsi, felpakolta a kicsikémet és már vitte is a Palotába. Ott mondja az ember, hogy átnézik. Valami hengerfej probléma. Cserélik . Egy hétig ott volt náluk. Mondjuk addig kaptam csereautót. Egy hét múlva telefon Kész. Megyek érte, nagy vidáman. Visszaadom a csere autót, várom a sajátomat. Jön az ember, hogy fáradjak a kasszához. 490.000.- plusz az apró.
Mondom mi van?? Garancia, vagy ilyesmi? Volt egy kis vita, de inkább telefonáltam egyet. Volt egy ismerősöm, aki akkoriban annál a cégcsoportnál dolgozott egész magas beosztásban. Negyed óra, megkapom az autót, fizetnem nem kell. Mondom ,de rendesek vagytok. :(
Utána semmi baj nem volt a kicsikének. Amíg tartott a gari mindig oda vittem szervizezni, de ahogy letelt szétnéztem máshol is. Akkor derült ki, hogy egy olajcsere, szűrők cseréje nem kerül többe 20-25 ezernél. Bezzeg a márkaszerviz… Áááá mindegy…
80.000. km környékén elkezdett fogyni a víz a kiegyenlítő tartájból. Nem vészesen de fogyott. 1000-1500km/ deci. Megjártuk Németországot oda vissza, és akkor tűnt fel hogy most már nem egy, hanem inkább két deci a hiány. Szerviz. A márkaszerviz szerint semmi nem látszik. Lehet hogy hengerfejes lesz. Elvittem egy maszek szerelőhöz. Nin,i ott egy hajszálvékony repedés a hűtó sarkán.
Csere, és azóta tökéletes. 140.000Km környékén cseréltem egy kuplungot. Mindent időben megkapott. Vezérlés, ahogy a könyvbe meg van írva. Mellette a szokásos kopó alkatrészek. Szilentek, stab pálcák, gátlók, stb.
Egyszer kb 180.000.km környékén menet közben leállt, amikor ráléptem a kuplungra. Gyújtó kábel. Kicseréltettem mind a négyet.
210.000. km környékén elkezdett az ereje elfogyni. Nem ment az istennek se többet nyolcvannál. Ha emelkedőt látott elkezdett lassulni. Négy nap alatt kiderítettük, hogy mi a gond. De addig volt már minden. Új vezérlés, benzinszűrő, a teljes üzemanyag rendszer cseréje. Eltömődött a katalizátor.
Na kértünk rá árat. Olyan összegeket mondtak, hogy majdnem lehidaltam. Jött a B terv. Katalizátor ki. Megy mint a meszes. Semmi baja, max. néha világit a hibajelző lámpa. Azzal viszont együtt tudok élni.
Most 239.000 van benne. Megy rendesen. A szokásos skoda fabia betegsége , hátsó ajtók beáznak, most lesz orvosolva. De azonkívül hibátlan . Elvisz minden hova, és még haza is hoz.
Szeretjük.
Hibalista
- Gyújtás kábel - Katalizátor - És a szokásos kopó alkatrészek.
Ide hordtam szervizbe
Márkaszervíz
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Maszek ismerős.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 12 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 239000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 318i | Következő autója? | Sonata |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.2/10) |
