Megbízható kávédaráló
Szöveges ítélet
Az autó a szalonból került a családba nagyapámhoz, az egész előélete ismert volt számomra. Nem is volt kérdés, hogy családban maradjon-e. Miután hozzám került, új munkahelyem, és egy távkapcsolat miatt havi 2400 km körül ment bele a második évében. El is kezdte enni a sok kilométer a kopó alkatrészeket.
Nagy kiadással járó szervize nem igazán volt, inkább csak sok kicsi, de épp a sok szerelő látogatás bírt arra a belátásra, hogy közelebbi munkahelyet kéne keresni. Amint megvolt, és össze is költöztünk párommal, a havi megevett kilométerek a szervizlátogatásokkal együtt drasztikusan elkezdtek fogyni.
Sokan mondják, hogy az 1.2-es motor nem a legjobb konstrukció (beég a szelep, átugrik a vezérlés, gyenge, stb), nekem egy vezérléscserén kívül nem kellett megbontani a motort soha (azóta is családban van az autó, és azóta sem kellett turkálni a motorban). Gond nélkül megjárta Horvátországot 5-6 alkalommal is pályafutása során, ami szerintem igen elismerendő teljesítmény. Olajból egy cseppet sem eszik, a vizet nem issza. A gyengeség viszont igaz, de a fabia nem is arra lett tervezve, hogy letoljon vele az ember mindenkit az útról. 64 paciból állt a ménes, de szerintem első autónak kiváló volt, és a megbízhatósága szerintem kiemelkedő.
Otthagyni az út szélén egyetlen alkalommal hagyott ott. Az M3-ason jöttünk haza 2018 nyarán Miskolc felől, amikor előzés közben kaptam egy defektet a bal hátsó kerékbe. Akkor egy laza órás piknik után a pálya szélén jött a sárga angyal, aki elvitt minket a legközelebbi gumishoz. Sajnos ott csak téli gumit tudtak adni csere gyanánt, amivel haza tudtam döcögni. Az első utam a gumishoz vezetett másnap, akivel kicseréltettem a tengelyen lévő gumikat.
Nagy fejlesztési dolgokat nem igazán csináltam rajta, volt egy rádiócsere, meg beépítettem hátra hangszórókat, mikor kicseréltem az elsőket. Ez az a kivitel, amiben van klíma, de az ablak nem elektromos. Terveztem beépíttetni, de végül nem valósítottam meg.
Hibalista
- Kerékcsapágy, Ékszíjtárcsa, Klímahűtő, kopó-fogyó alkatrészek (fék, futómű szilentek, stab pálcák, stb.), kipufogó
Ide hordtam szervizbe
Ismerős
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 59000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Mazda 3 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
