A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Fabia (1999-2007)

Fabia 1,4 16V 100 Kombi Elegance 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Lomha zabagép

Szöveges ítélet

A 60 LE-s Fabia után megérkezett a várva-várt 100 lovas. A kereskesésben a legerősebb benzines jelzővel látták el. Gondoltuk rossz nem lehet. Egy 16 szelepes motor csak modernebb, mint a régi 8-as. Hát erős csalódás ért. 4000-es fordulatig semmi sem történik, a 60 LE-s már egy autóhosszt verne rám a lámpánál. Ekkor egy kis élénkülés tapasztalható, majd 4500-as fordulatszámtól erősen húzni kezd. Ilyenkor az első 4 fokozatban hamar beleér a fordulatszámmérő a piros mezőbe (6200-). Tehát a fordulatszámot a felső régióban tartva egészen sportosan vezethető az autó. Ez így jól hangzik, de... A fogyasztás... Ilyenkor bizony városban simán megeszi a 13-at. Na ez durva. 1,4-es modern benzines városban 13l. Rendjén van ez? Spórolósan vezetve ki lehet hozni kb. 8 literre a városi adagot. De ilyenkor úgy megy, hogy nagyon kell vigyázni nehogy lealázzon a piros lámpánál egy Kis Polski. Szánalmas. Országúton szintén bosszantó módon nem megy. Előzéskor vissza kell váltani inkább 2-őt, mint 1-et. 3-ban 80-90-től, 4-ben 120-tól, 5-ben 140-től kezd el húzni. Ez nem túl családbarát. Valószínűleg az 1,4 16V 75 LE jobb választás lehet, mert az már alacsonyabb fordulatszámon leadja ugyanazt a nyomatékot. Nem kell annyira pörgetni. Nincs is szívem hozzá. Autópályán nem merek tartósan 160 felett menni, mert ilyenkor már 5000-et forog. Ennél a sebességnél a motorzaj nagyon erősen bejön az utastérbe. Kellemetlen. Múltkor huzamosabb 180 után (kb.10-15km) megálltam egy benzinkútnál. Nem állítottam le, hogy tudjon hűlni. Hát hűlt is. Még kb. 5 percig 1200-as alapjáraton ment mire visszaállt az erdeti 800-as. Tehát nem erre van kitalálva. Akkor meg minek egy 200-as végsebességű autó amivel nem célszerű 160 fölött menni. A fogyasztás egyébként már meg sem lep: 160-nál 9 liter a számítógép szerint. Ennyit a motorról. A forma tetszetős. Egyike azoknak a kombiknak amelyiknek nem szögletesen csapott a hátulja. A műszerfal anyaga vitára ad okot. Nekem bejön . A forma letisztult. Az ülések nem túl kényelmesek pár óra után fáj a hátam benne. Hátul szintén nem túl nagy a hely. A csomagtartó elegendően nagy. A biztonsági felszerelések hagynak némi kívánni valót maguk után. Nem értem, hogy a legmagasabb felszereltségű Fabiában miért nem alapfelszerelés az oldallégzsák. Más hasonló autók már az alapváltozatban tartalmazzák. A kipörgésgátló jó találmány, télre. Mert aszfalton egy gyorsabb indulásnál, ha kicsit is megnyikkan az egyik kerék akkor úgy visszaveszi a motor teljesítményét (ami alacsony fordulatszámon amúgy is nagyon kevés), hogy nem győzöm kivárni, hogy elinduljon. Ez többször megesett velem, amikor Y-ban fordultam meg és vártak rám. Elég szégyenteljes volt. Hogy valami pozitívumot is írjak: Az autó futóműve közelíti a tökéletest. Már amit ebben a kategóriában el lehet érni. Vásárláskor 195/50 R15-ös kértük. Jó választás volt. Nagyon stabil marad a kanyarokban és ha meg is csúszik, akkor is szint egyszerre az eleje és a hátulja. De ezt előre jelzi hangos csikorgással. Nagyon jól érezni benne a határt. Az úthibák eléggé felütnek, de ezt betudom a peres gumiknak. A lengéscsillapítás és a rugózás kellően kemény, sportos. Az elektromechanikus szervókormány nagyon jól végzi a dolgát, bár elsőre furcsa volt, hogy parkolóba beálláskor kormányfordításra halványul a fényszóró fénye. Az autó vételára utólag kicsit soknak tűnik (3.750.000), főleg a várható eladási ár fényében. A fényzésen a madárürülék már egy nap után maradandó nyomot hagy. Pedig metál.
Összefoglalva a motor nem tetszik. Zajos és sokat fogyaszt. A 75 lovas az ára és használhatósága miatt, az 1,4 TDI A fentartási költségei és a jobb menetteljesítménye miatt lehet jobb választás.

Hibalista

- Eddig szerencsére semmi komoly. Néha alapjáraton gyújtáskihagyás, de le nem fullad.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2004
Kényelem (6) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (5) Vezetett km 27000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Fabia 1,4 8V 60 LE Következő autója?
Ennyire szerette (3) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Fabia 1999 (1999 - 2007)

További ítéletek (707 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)