Lomha zabagép
Szöveges ítélet
A 60 LE-s Fabia után megérkezett a várva-várt 100 lovas. A kereskesésben a legerősebb benzines jelzővel látták el. Gondoltuk rossz nem lehet. Egy 16 szelepes motor csak modernebb, mint a régi 8-as. Hát erős csalódás ért. 4000-es fordulatig semmi sem történik, a 60 LE-s már egy autóhosszt verne rám a lámpánál. Ekkor egy kis élénkülés tapasztalható, majd 4500-as fordulatszámtól erősen húzni kezd. Ilyenkor az első 4 fokozatban hamar beleér a fordulatszámmérő a piros mezőbe (6200-). Tehát a fordulatszámot a felső régióban tartva egészen sportosan vezethető az autó. Ez így jól hangzik, de... A fogyasztás... Ilyenkor bizony városban simán megeszi a 13-at. Na ez durva. 1,4-es modern benzines városban 13l. Rendjén van ez? Spórolósan vezetve ki lehet hozni kb. 8 literre a városi adagot. De ilyenkor úgy megy, hogy nagyon kell vigyázni nehogy lealázzon a piros lámpánál egy Kis Polski. Szánalmas. Országúton szintén bosszantó módon nem megy. Előzéskor vissza kell váltani inkább 2-őt, mint 1-et. 3-ban 80-90-től, 4-ben 120-tól, 5-ben 140-től kezd el húzni. Ez nem túl családbarát. Valószínűleg az 1,4 16V 75 LE jobb választás lehet, mert az már alacsonyabb fordulatszámon leadja ugyanazt a nyomatékot. Nem kell annyira pörgetni. Nincs is szívem hozzá. Autópályán nem merek tartósan 160 felett menni, mert ilyenkor már 5000-et forog. Ennél a sebességnél a motorzaj nagyon erősen bejön az utastérbe. Kellemetlen. Múltkor huzamosabb 180 után (kb.10-15km) megálltam egy benzinkútnál. Nem állítottam le, hogy tudjon hűlni. Hát hűlt is. Még kb. 5 percig 1200-as alapjáraton ment mire visszaállt az erdeti 800-as. Tehát nem erre van kitalálva. Akkor meg minek egy 200-as végsebességű autó amivel nem célszerű 160 fölött menni. A fogyasztás egyébként már meg sem lep: 160-nál 9 liter a számítógép szerint. Ennyit a motorról. A forma tetszetős. Egyike azoknak a kombiknak amelyiknek nem szögletesen csapott a hátulja. A műszerfal anyaga vitára ad okot. Nekem bejön . A forma letisztult. Az ülések nem túl kényelmesek pár óra után fáj a hátam benne. Hátul szintén nem túl nagy a hely. A csomagtartó elegendően nagy. A biztonsági felszerelések hagynak némi kívánni valót maguk után. Nem értem, hogy a legmagasabb felszereltségű Fabiában miért nem alapfelszerelés az oldallégzsák. Más hasonló autók már az alapváltozatban tartalmazzák. A kipörgésgátló jó találmány, télre. Mert aszfalton egy gyorsabb indulásnál, ha kicsit is megnyikkan az egyik kerék akkor úgy visszaveszi a motor teljesítményét (ami alacsony fordulatszámon amúgy is nagyon kevés), hogy nem győzöm kivárni, hogy elinduljon. Ez többször megesett velem, amikor Y-ban fordultam meg és vártak rám. Elég szégyenteljes volt. Hogy valami pozitívumot is írjak: Az autó futóműve közelíti a tökéletest. Már amit ebben a kategóriában el lehet érni. Vásárláskor 195/50 R15-ös kértük. Jó választás volt. Nagyon stabil marad a kanyarokban és ha meg is csúszik, akkor is szint egyszerre az eleje és a hátulja. De ezt előre jelzi hangos csikorgással. Nagyon jól érezni benne a határt. Az úthibák eléggé felütnek, de ezt betudom a peres gumiknak. A lengéscsillapítás és a rugózás kellően kemény, sportos. Az elektromechanikus szervókormány nagyon jól végzi a dolgát, bár elsőre furcsa volt, hogy parkolóba beálláskor kormányfordításra halványul a fényszóró fénye. Az autó vételára utólag kicsit soknak tűnik (3.750.000), főleg a várható eladási ár fényében. A fényzésen a madárürülék már egy nap után maradandó nyomot hagy. Pedig metál.
Összefoglalva a motor nem tetszik. Zajos és sokat fogyaszt. A 75 lovas az ára és használhatósága miatt, az 1,4 TDI A fentartási költségei és a jobb menetteljesítménye miatt lehet jobb választás.
Hibalista
- Eddig szerencsére semmi komoly. Néha alapjáraton gyújtáskihagyás, de le nem fullad.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 27000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Fabia 1,4 8V 60 LE | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.2/10) |
