Közlekedő edény
Szöveges ítélet
Mielőtt az gyerek született eldöntöttük, kell egy kocsi. Két tanár hirdette, 620-ra tartották, 550-ért odaadták. 47 kw, 3 henger 12 szelep, fapad kivitel.
Az első időkben országon belül használtam. MÁV után megváltás volt. Kellemes meglepetés, hogy lakott területen kívül, egyenletes 90-es tempóval 5 litert fogyaszt.
Az olajat eszi, kb. 1l / 1000km. Ezzel függhet össze, hogy elkoszolódott és beragadt a fojtószelep (hála a füstgáz visszavezetésnek), amitől elment az alapjárat. Kb. 10 perc alatt kitisztította egy kövesdi szaki. Elég gyakori autó, egyszerű is, a legtöbb szerelőnek van rutinja vele.
Elvitt minket mindenhova, ultrahangra, szülészetre, védőnőhöz, nagyszülőkhöz, jól szolgált.
Első műszakira kapott új fékeket (betétek, dobok, tárcsák, vezetékek.)
Kapott áruházas gumikat. Sose vegyetek áruházas gumit! A pontatlan alakja miatt rángatta a kormányt, mind a 4-et lecseréltem Hankook-ra. Ez se drága, és a kocsi normálisan megy vele.
Otthon szülőket látogattunk vele, hetente ment 400km-t, főleg országúton (azaz nem autópályán). Erre tökéletes volt, alacsony fogyasztás, öröm, boldogság.
Aztán kiköltöztünk Németországba. Azóta megváltozott a felhasználás. Hetente 1 nagy bevásárlás (kb. 15 km városban) és három havonta hazalátogatás (kb. 2000km autópályán).
Autópályán 140-el szoktam menni. Érzésre menne gyorsabban is, de így is 4500-at forog. Hangos, autópálya tempó mellett nehéz benne beszélgetni, hosszú úton kényelmetlen az ülése is. A csomagtartója ugyan nagy, de a lábterek kicsik, jómagam 185 cm vagyok, a feleségem 170, egymás mögött csak szűkösen férünk. 8 litert megeszik autópályán. Nem erre találták ki.
Ráadásul ez egy nehéz autó, kis motorral, ezért nem gyorsul, csak ha a 3-ast és a 4-est is elforgatom 4500-ig. Így szoktam pályán besorolni, a gyorsítósáv végére 100-110 között van, ezzel a tempóval besorolok a kamionok közé, és ott kapcsolom az ötödiket. Érdemes már a felvezető íves részén lendületet venni, amennyire az útviszonyok megengedik. (Téli hajnalon ezek a részek jegesek lehetnek.)
A futóműve kemény, a kormány pontatlan. Ha hátul is ülnek, és meg is pakoljuk, érezhetően leül a hátulja, és igencsak megkönnyül a kormány, óvatosan kell vezetni.
Nincs se elektromos ablak, se központi zár. Legalább nem tud semmi elromlani.
Van viszont ABS és két légzsák plusz, isofix. Az isofix hasznos cucc, nem mindegy, hogy fékezéskor hogyan van rögzítve a gyerekülés.
Klíma nincs (47 kW, már hogy lenne), a fűtése jó. A motor gyorsan bemelegszik, onnantól keményen fűt. Talán a fűtése a legjobb dolog az egész autóban.
A motor hőháztartását jól tervezték, pár perc alatt felmelegszik 90 fokra, és utána pont annyi marad. Annyi marad országúton 80-al, annyi marad városi dugóban, és annyi marad autópályán, emelkedős szakaszon hajszolva is.
A Fabia egy nagyon egyszerű, korrekt autó, városi közlekedésre és rövidebb utakra való.
Mivel nem erre használom, tervben van a lecserélése, de ez már egy másik történet.
Előztem vele kétszer Ferrarit.
Igaz, az egyiket az Andrásin dugóban, a másikat a cseh autópályán tréler vitte.
De nem a kell a kákán is csomót keresni, a Ferrari is csak a számára kedvező feltételek mellett gyorsabb, a kiskunborzasztói kátyúsbekötőn bármikor odaverek neki.
Hibalista
- Előző tulajnál (bevallása szerint): generátor forgórész, gyújtótrafó - - Nálam cserélve: féktárcsa, fékbetétek elől hátul, fékdob, fék vezetékek - - Szintén nálam elment egyszer az alapjárat, mert a fojtószelep elkoszolódott -> tisztítani kellett.
Ide hordtam szervizbe
Sándorfalvi szaki, fékeket csinálta
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Mezőkövesdi szaki, fojtószelepet tisztított
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 180000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Octavia |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.3/10) |
