Kicsi traktor, de megérte az árát
Szöveges ítélet
Az autót úgy találtam, hogy igazából a motort kerestem és hozzá a karosszériát. Olyat akartam, amit nehéz elnyűni és alacsony fenntartású, szervizköltségű.
Meg is találtam. Bár a hibalistán van egy két pont, azt gondolom egy majd 300 000 km-t megtett autóban (és nem sajnálom) ez szinte semmi.
Mi jelenleg 4-en használjuk, két kicsivel, szerencsére az asszony két gyerek után is jól tartja magát, így befér hátra is, ha kell :)
Nagyon kiszolgált ez az autó és sokat spóroltam vele.
5 literes átlagfogyasztást írtam be, de igazából, ha nagyon spórolósra akartam venni, és nem "nyomtam neki" (jelentsen bármit is a kifejezés egy 64 lóerős autónál), akkor 4-4,5 literrel beérte. Olyan hangja van mint egy traktornak, de már megszoktam. 40 litert szoktam bele tankolni, egyszer mentem el vele úgy 1 040 km-t, vagyis kb 3,9-es fogyasztással, de az nem volt életszerű, mert szinte végig 90-el mentem vele, óvatosan, semmi előzés.
5 liter főlé csak akkor megy a fogyasztása, ha országúton, autópályán 130-140 körül autózom, de 5,5 fölé sosem ment. Városban 5 liter alatt eszik dugóban is. Ebben van fed komp is, így pillanatnyi fogyasztást is látok, és jó nézni 70-80-as tempónál, hogy folyamatosan 3 liter körül eszik.
Most új (vagyis használt, nekünk új) autó vásárlás előtt állunk, de ezt megtartom, az asszonynak a városban eljárni, vagy munkába járásra tökéletes.
Lassan 14 éves lesz és a karosszérián semmi komolyabb javításra (rozsda)szoruló hiba nincs, csak ott ahol kisebb ütést kapott és festékhiányos lett.
Az 5 év alatt egy komolyabb fejtörést okozott, mivel egy időben észrevettem, hogy ha óvatosan megyek vele és nem megyek 30-40 km-en keresztül nagyobb sebességgel, akkor összekormolja magát és az EGR szelepet ki kellett tisztítani (ezért lett feleslegesen cserélve). Most lett cserélve a termosztát benne, mivel sosem melegedett be eléggé, és úgy látom mintha ez most megoldotta volna a problémát. Legalábbis azóta nem kormol. Ezt korábban úgy lehetett megoldani, hogy legalább hármasban kb 3 500-as fordulatról motorfék, és kienged mindent, szép kis felhőt csinál maga mögött.
Összességében nagyon szerettem, és a Fábiák közül (ebben ami ködfényszórós és szebb az első lökhárító) nekem ez tetszett a legjobban (ha nem nézem a legújabbat :) )
Hibalista
- Volkswagen konszern típushiba, legalábbis "ezekben az időkben" az elektromos ablakemelő. Elől mindkét oldalon cserélni kellett a szerkezetet, anyaggal, szereléssel 20-30 000 darabja, mi saját kezűleg csináltuk (kösz Fater)
-
- Termosztát, pár ezer ft-os tétel volt.
-
- Féket (tárcsa és betét egyszerre) 164 000 Km alatt egyszer kellett cserélnem, de akkor sem volt muszáj, csak már úgy voltam vele, hogy ennyi km után csak nem ártana.
-
- Általános kopós futómű alkatrészek teljesen normális időszerű cseréje.
-
- EGR szelep, aztán kiderült, hogy nem is kellett volna, ez huszonxezer volt.
-
- Fűtés motor, még nem lett javítva, új ára 45 000. Állítólag ennek a hibája okozza azt, hogy a fűtés néha random mód vált forróra, úgy hogy hidegre van állítva és venti nélkül.
-
Ide hordtam szervizbe
Baja, szomszéd
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 119000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 164000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Astra | Következő autója? | Prius 3 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
