Kicsi, sportos, vagány
Szöveges ítélet
A kicsi kocsit VALÓS KILOMÉTERREL, ELSŐ TULAJDONOSTÓL vásároltam. A vásárlás után minden alapvető dolgot kicseréltek, így pl. a motorolaj (Castrol 10W-40), a motorolajszűrő (MANN), gyújtógyertya (BOSCH LPG), levegőszűrő (MANN), benzinszűrő és megjavították, ami a végét járta (futómű szilent elöl).
Motorolaj és olajszűrő - 10.000 km után és nem 15.000, ahogy levan írva
Gyújtógyertya - 15.000 km, mert ez van a BOSCH oldalán
Benzinszűrő - 30.000 km, az előírás szerint
Levegőszűrő - 40.000 km után és nem 60.000 km, ahogy levan írva
Amint tehetem, lecseréltetem a hűtőfolyadékot, fékfolyadékot is, s akkor tudom, hogy ezek rendben vannak. Napi szinten használom az autót, ezért fontos, hogy induljon és ne kelljen az út szélére állnom. Leginkább országúton megyek vele, városban már kevésbé és autópályán is ritkán. Ezt a motort erre találták ki, ide tökéletes. Mivel autóbuszvezető vagyok, ezért nem repkedek, mint a hülyegyerekek. Ha kell, bárhova elmegy, s ehhez nem kell a szemét kinyomni... Hosszabb út alkalmával is kényelmesen lehet benne utazni, az ülések oldaltartása jó, nem fáj semmim 400 km után sem. A szigetelés az nem Audis, de ezt ne is várjuk el egy ilyen árú autótól, 100 km/h fölött már érezhető a motorhang is, de ez is elviselhető, ha netán sietni kell.
Ár/érték arányban ennél jobb autót anno nem találtam és nem bántam meg, hogy megvettem. Legszívesebben sohasem adnám el, de kell egy kombi a családba a nagyobb utakra.
Előnyei:
- Fürge
Súlyához képest jól viszi ez a 65LE-s motor, városban 2 emberrel fürge, országúton azért meg kell gondolni az előzést. Autópályán 130 km/h-nál már rendesen pörög (3500-4000), ennél jobban gyilkosság hajtani. Egyszer próbáltam, akkor 160 km/h volt a maximum. Több emberrel már visszafogottabb a közlekedés, megszokható. Az emelkedőket megérzi, de felmegy.
- Jó fogyasztás (főleg LPG-vel)
Országúton járkálva 5,5-6 l a benzin fogyasztás, ami egy több, mint 1000 kg-os kasznihoz mérve nem rossz. Egy tank LPG-vel eddig 650(!) km-t tudtam elautózni. 45 L a tartály, amibe max. 39-40 liter LPG tankolható. 6-6,5 l az LPG fogyasztás, de 110 km/h felett látványosan megnő a fogyasztás.
- Olcsó alkatrészek
Eddig csak a Renault 5-ösöm volt ilyen "gazdaságos" fenntartású. A 15 éves Audi ehhez képest egy pénztemető volt.
A Skoda alkatrészek nem drágák, a KÖTELEZŐEN ELŐÍRT DARABOK CSERÉJE KÖTELEZŐ! Így pl. motorolaj, gyújtógyertya, benzinszűrő, olajszűrő, levegőszűrő, stb. A szervizkönyv elolvasása ajánlott!
Az a magyarok legnagyobb rákfenéje, hogy sajnálnak az autó fenntartására költeni, mert azt hiszik az egy repülő szőnyeg, ami csak megy és megy és megy.
Én használom, de költök is az autóra, ezért NEM HAGY AZ ÚT SZÉLÉN!
Hátrányok:
- Kicsi csomagtér
2 embernek csomagokkal még elég, de ennél több főnél már szűkös a hátulja, ha hosszabb távra utazni akarunk.
-Kicsi motor, nem pályára való
Hibalista
- - Első furóműben 2db szilent csere Kb. 7.000,- Ft + munkadíj - 100.000 km körül KOPÓALKATRÉSZ - - - Első kerékcsapágy (bal oldali) - 30.000,- Ft + munkadíj - 105.000 km körül KOPÓALKATRÉSZ - - - Világításkapcsoló beégett az német alulméretezés miatt (TÍPUSHIBA) - új ára kb. 80.000,- Ft, a használt kb. 12.000,- Ft, A SZERELŐM MEGOLDOTTA 3.000,- Ft-ért fél óra alatt - Miután relét épített be, nincs gond - 105.000 km körül - - - Az egyik féltengely szimering megadta magát - minimálisan könnyezett, ezért cseréltük + új Castrol váltóolajat kapott, ami munkadíjjal együtt kb. 15.000,- Ft volt. - - - Hátsó fékdob "takarítás" - A fékpor miatt hátul karistolt egy erősebb fékezésnél és nedves időben beállt a hátulja a napi első induláskor (mintha beragadt volna a kézifék). Tisztítás után hibamentes. - - - Motor hibakód szimbólumot mutatja a műszerfalon, hiába lett kiolvasva, a hiba újra előjött. Mint kiderült, a hiba szegény keveréket ír. Állítólag ez típushiba. - 120.000 km után kezdte el.
Ide hordtam szervizbe
Posta Autó Duna Zrt.Amit kellett megcsináltak, árban és hozzáértésben is jók.Munkák: Általános szervizek (pl. olajcsere) és kerékcsapágy és a szilent csere, féktisztítás.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Pécsi Gázautó Kft.Az LPG üzemmel kapcsolatos karbantartási dolgokat + műszaki vizsgát profin elvégezték. Pl. gázszűrő csere, gázrendszer ellenőrzése és vizsgája.Autó Fatér Kft. - Skoda márkaszervizÜgyfélbarát hozzáállás, hozzáértő és ügyes szerelő vette kezelésbe az autót. Árban nem a horror kategória, ami fontos.Váltóolaj és féltengely szimering csere. Hibakód kiolvasás.Tóth Attila - Autóvillamossági szerelőAz elektromos gondokat profin orvosolja és nem fossza ki a pénctárcámat.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 92000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | A4 1.9 TDI | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
