Kicsi a bors de erős...1.4pdtdi 96 le.
Szöveges ítélet
Egy 1.2-es 64 lovasról nyergeltem át erre az alapból 70 lovas dízelre. Már az első km-ek után szembesültem azzal,hogy
a kormánymozdulatokra teljesen másképp reagál,mint a nehezebb
motorral szerelt benzines testvére.Sokkal kisebb lett az alulkormányzottsága.Én világos belsővel rendeltem,így nem érzem azt hogy komor volna a belsőtér.Két év használat után sem koszolódott el a belseje,nem kopott meg a műanyag,mint pl.Opel,Wv. Nagy darab ember vagyok,kényelmesen elférek benne,igaz a hátam mögött kényelmesen csak egy gyermek fér el.
Az autóból a kilátás elfogadható.Négy éve vezetek fabiat kb 80000-t hajtottam beléjük,de pl. parkoláskor a hátulját még mindig csak saccolni tudom.A jobb oldali tükör szinte használhatatlan s ami elszomorító ugyanezeket a tükröket szerelik az új fabiakra.
A fényszóróizzók sajnos technológiájuknak köszönhetően 2-3 havonta cserélendők.Ezt én xenonszettel orvosoltam,amit nem bántam meg,hiszen azóta sem égett ki,s éjszaka a xenon nagyságrendekkel jobb.Persze gagyit nem szabad venni!
Mint írtam 70 lovas mocival vettem,ez bőven elegendő ahhoz,hogy egy átlag autóst kielégítsen.Ahhoz viszont kevés,hogy sportosan tudjak autózni.Így jött az elhatározás,teszünk bele néhány pacit.
Persze mindezt nem ész nélkül a motor kárára,hanem egy garanciával és bemért tuningdobozzal.Azok akik félnek az ilyen teljesítménynövelő kütyüktől elmondom,hogy a gyártó jelen esetben a fabianál terveztek egy 110 lóerős motort,ezt lebutították 70,ill. 80 lóerőre azért,hogy aki erősebb motort szeretne az vásároljon opcióban egy drága gyári teljesítménynövelőt.Ma már nagyon sok az olyan nem gyári teljesítménynövelő amire garanciát adnak sőt,gyári garancia sem szűnik meg.Én is egy ilyet vásároltam.Most 96 lóerő,234 Nm, és kb 6 dl-rel kevesebb fogyasztás,az erősebb motor uo nehéz karosszériájának köszönhetően.
Jónéhány nagyobb kategóriájú autósnak okoztam álmatlan éjszakát,mikor nagy arccal,lenézően hagyták,hogy megelőzzem őket,azzal a tudattal,hogy néhány100 méteren belül leelőzhetnek...említenem sem kell,hogy nem mindig sikerült nekik!!Autópályán kényelmesen tartható a 140-es tempós így sem haladja meg az 5 literes fogysztást.
A sebességváltója nagyon jó,pontos,jól kapcsolható. Az olajat a motor nem fogyasztja,igaz mindig a legjobb minőségű olajat használom.Hangsúlyoznom sem kell, hogy a márkakereskedésben az olajcsere és esetleges javítás jóval drágább,mint otthon.
Összességében a Fabia egy jó választás,jó szájízzel tom ajánlani mindazoknak akik egy megbízható,igaz kicsit divattja múlt autót szeretnének vásárolni.Valószínű,hogy a következő autóm is egy skoda fabia lesz,igaz már az új típusból.
Balesetmentes vezetést kívánok mindenkinek!!!!
Hibalista
- fényszóró izzók
Ide hordtam szervizbe
skoda ikesz szeged
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 47000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | fabia | Következő autója? | új fabia |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.7/10) |
