Kezdeti problémák, utólag hálás
Szöveges ítélet
Vásárláskor a kombi kivitel volt a legfontosabb, és némi komfort. Az új autoval kapcsolatban kezdetben csak rossz tapasztalataim voltak, kés?bb csak jók. Kezdem a rosszakkal:
Mindjárt az els? nap elromolott az ablaktörl? berendezés, miután a szervízben közölték, hogy kiment a biztosíték, majd a 3. biztosíték után (2 nappal kés?bb) rájöttek, hogy a biztosíték nem magától megy ki, hanem az csak egy következménye valami másnak, mégpedig annak, hogy befagyott az ablakmosó motorja, mivel víz volt benne (télen). A dolog pikantériája, hogy a mosóban fagyálló szélvéd?mosó volt (????). Két hetesen elrepedt az els? szélvéd?, mert a gyárban rosszul ragasztották be, feszültség volt benne. Kellemes bemutatkozás ez egy új autótól, a méreg kishiján szétrobbantott. Ezek után gyakorlatilag az egyéves garancia alatt szinte minden hónapban vissza kellett vinnem apróbb hibákkal: vízh?fokmér? meg?rült (érzékel?), egyenesfutási problémák, zörgések, stb.. A garancia utolsó hónapjában pedig ki kellett cserélni a teljes vezérl?elektronikát. Ez érdekes volt, mert külön köröket kellett futnom azért, hogy a hibát reprodukálni tudjama szervízben: hátsó ablaktörl? nem ment, járó motornál, felkapcsolt fényszórónál és ütemes ablaktörlésnél a m?szerfalvilágítás elaludt egy tizedmásodpercre. Gondolom ha ez a hiba késik egy hónapot, akkor x-százezer lett volna a javítás. Az akkumulátora 3 évesen beadta a kulcsot. Rendere ugyanannyi ideig bírta, mint az el?z? Felicia gyári akkumulátora, ami szerintem nem normális. Ráadásul a Feliciába zselés gondozásmentes akkut tettek, az újabb konstrukciójú Fabia-ba pedig gondozást igényl? savasat.
Miután az auto betöltötte az egy éves kort, azután gyakorlatilag semmi baja nem volt, és a kezdeti rossz dolgok elfelejt?dtek, olyannyira, hogy ma már fejet hajtok el?tte. Mondom ezt azért, mert a meghibásodási ráta nincs másképp más automárkáknál sem, s?t! Fogyasztása szenzációs volt (5.5 liter hosszútávon 100km/h körül, átlagosan 6.3-ból kijött). Gyakorlatilag soha nem szorultunk ki bel?le, mindent el lehetett benne pakolni (kombi). Egyszer egy 72cm-es és egy 63cm-es TV-t hoztam vele haza egyszerre, dobozostul. A 8 szelepes láncos motor 68LE-jéhez képest szerintem nagyon jól ment. Ami nem tetszett benne, hogy a lánc már viszonylag kevés km-után (15-20 ezer) csúnyán zörg?ssé, csattogósság tette a motort. Valamint az általános VW betegség, hogy csúsztatott, ill. kiengedett kuplungnál a kuplungszerkezet is morgott, zörgött.
A bels? kárpitozása, az alkalmazott anyagok (Comfort), a króm kilincsek, stb. rendkívül igényesek, a m?szerfal alsó felének müanyaga már kevésbé. Ezekre a dolgokra mindaddig nem figyeltem oda, mig el nem adtam, és új auto vásárláskor más márkáknál sokkal igénytelenebb megoldásokkal nem találkoztam. Megvallom ?szintén, a Fabiahoz képest sokmindenben visszalépés lett volna egy hasonló árfekvés?, kategóriájú más márka választása.
Gyakorlatilag konklúzióként azt kellett levonnom, hogy nem kell nekem más autó a továbbiakban sem, csak és kizárólag Skoda figyelembe véve az ár/teljesítmény/komfort/felszereltség arányokat! Így is lett, most Skoda Octavia II-m van. :)
Hibalista
- Ablakmosó motor befagyott (??? - garancia), els? szélvéd?csere (garancia), vízh?fokmér? szenzor (garancia), komplett vezérl? elektronika (garancia), enyhe h?t?folyadék fogyás (garancia, nem derült ki az oka, de egy év után megszünt), akkumulátor (3 évesen), hátsó ajtók gumitömítése, m?szerfal zörgés, izzócserék.
Ide hordtam szervizbe
Skoda Tárkány
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 58000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Felicia | Következő autója? | Skoda Octavia II |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |
