A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Fabia (1999-2007)

Fabia 1.4 16V 59kW/81LE GIFT SEDAN 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kevés pénzért tökéletes, soha rosszabbat

Szöveges ítélet

Papámnak vettük. Lottónyeremény. A vidéki tulaj átvette PoHunál majd aznap már írtuk is a nevünkre. Az első két éves amortizációt lealkudtam a kedvezményes PoHu árból, így kb megérte, mert meglátásom szerint új autót az vegyen akinek két anyja van, pénzkidobás az extra drága és link pesti gyári szervízek és a bődületes amortizáció miatt.

GIFT felszereltség, ami nemtom mit takar, de van benne klíma, el. első ablakok, csak 2 légzsák, ködlámpa, fed. kompjuter és egy gagyi nem MP3-as Blaupunkt rádió, amit pár hete kicseréltem egy MP3-asra, a régit meg eladtam.

Azonnal felszereltem neki mindennel: méretre szabott, mintázatban és árnyalatban passzoló üléshuzat (22eFt, soroksári maszek, idős nénikék varrnak de profin nyomják a témát, kikérdeznek, van-e oldallékzsák stb :-); Caesaralarm-nál szereltettem a saját rablásgátlós riasztójukat (olcsó és profi cucc, Nagykőrösi út, 15 éve hozzájuk járok), motortérzárat, nehogy kilopják a kompjutert, szintén náluk sebváltózár, és anti-lop indításgátló, így akkor se tudják lenyúlni a kocsit ha benne a kulcs. Ráadásul ők 3 év garit is bevállalnak ha évente 2eFt-ért náluk átvizsgáltatom a riasztó rendszert. Rakattam rá 17-kerben (Vidámvásár u.) óccsón Bosal vonóhorgot így kb megfelelt az elvárásoknak. Mivel vidékre ha megyünk ezt viszem így egy ex-puho technikusnál rakattam bele gyári (!) tempomatot 20eFt-ért. Ugye a listaára ennek 50eFt, pedig a kompjuter tudja. Szintén másodkézből vettem egy szett lemezfelnit és raktam rá téli gumaszt (újakat).

Kapott még egy tolatóradart és ennyi (ideiglenesen egy 5eFt-os külső ragasztósat, amit gyorsan felraktam a csomitartó fedél alsó peremére, de ez marad már, célnak megfelel, pedig közben vettem kéz alól valeo-t is. Utóbbi megy öcsém passatjara, mert a 6.5 milliós kocsira nem fért fel gyárilag, röhej).

Eccer a bal sárvédőt megnyomták és papám lehúzta a jobb oldalát, így egy érdi szervízbe (M7 lehajtónál, Szilágyi) vittem, ahol másodikra már jól le is festették. Ez <100eFt volt bruttó, számlával (kisebb egyéb javítások is voltak, kulcskarcok stb és polir). Ők megbontás nélkül javítanak, ha amúgy lehet. Hivatalos szervízben a 3x lett volna és nem lett volna szebb. Voltam én már gyári Baumgertnernél lakatolni, trehány banda (11. kerben egy Renault-t).

Sztem jól megy, tartósan bírja az autópálya tempót is és nem eszik sokat. Én városban 5-8 liter között (kb 5-6-os átlaggal) járok forgalomtól, megtett távtól és évszaktól függően (kicsit keményre fújt gumikkal), nem vicc, fedélzeti kompjuteres. Tankolásnál a "varázsszem" miatt csalóka lehet a mérés, mert ha kinyomom a "szemét" akkor +10 liter is belemegy. Igaz, kettesből 50-ig gyorsítom majd onnan 5. fokozat. Ez eddig bevált és a kuplung is kevesebbet van használva. Országúton 4.5-6 liter, autópálya ha 140-et nyomom neki (ami GPS szerint 130) akkor 7-7,5. Persze kapott néha-néha egy adag olajadalékot is.

Ez a motor az alap 75 és a csúcs 100 lovas (amit már nem árulnak) között van. Ma már ez az 1.4-es standardjuk. A tsi-ket el kell felejteni. Öcsém passatja 100 ezernél halt be. Mivel kicsi a kasztni (ezt hátul lehet igazán érezni) ezért megy jól. Alsó fordulaton gyenge, de ez a szennyezési normák miatt van. Ha vki vesz egy gázpedál jeladó köztes dobozt hozzá akkor jobban megy alul is. Egyébként előzéshez még kb. épp elég ereje van.

A csomagtér hatalmas, nem csak a méretéhez képest, de mivel csak a vége nyílik így pakolásnál kicsit ügyeskedni kell.

Elég kemyény a rugózása és a futómű hajlamos az elállítódásra. Egyedül ez az, ami nem nagyon tetszik. Ha idővel behalnak a lengőkar szilentek érdemes passat-ra cserélni de úgy tudom már a fabia szilentek is kicsit keményebbek, amiket kapni lehet. A gyengébb szilentek miatt kell többet futóművezni. Az ülések kemények, ami jó, de a kemény rugózással együtt hát ... a 16 éves megane-om egy hajó ehhez képest. Igaz, keskeny a kocsi és van ebből magasított futóműves is (kap egy extra gumipogácsát a rugók fölé) így kell az úttartás miatt a feszes rugózás. Jól manőverezhető és autópályán is jó az úttartás a rövid tengelytáv és keskeny nyomtáv ellenére.

Idővel talán gázosítom, ez 250eFt póttartállyal és a legjobb szekvenc. rendszerrel. Autós újságíró ügyfelem mondta, hogy a fabiáknál nem mértek igazán gázból túlfogyasztást az 1.4-es motoroknál, tehát megérheti.

Ennyi. Jó kocsi, jó áron, jól használható hétköznapi körülmények között. Talán örökre megtartjuk, mert a használtpiaci ára nem tükrözi a tudását.

Hibalista

- Szellőző rostély középen kiakadt (típushiba, könnyű letörni ha akad). Lamellák vezetőpöckei itt-ott letörtek. Nem cseréltem. - Kiégett a hátsó csomitartó elektromos nyitójának a biztosítéka.

Ide hordtam szervizbe

Babják Skoda KisvárdaA pesti szervízek munkadíjának a harmada és eddig úgy tűnt csak azt cserélik ami kell. Itt volt a legolcsóbb is assistance-ot hosszabbítani (fele-harmada, de a pesti szervízek ebben is átverik a tulajokat). Rokonság van a környéken, eddig sikerült úgy matekozni a látogatást, hogy a kötelezőt ott ejtsük meg. A vidéki emberek amúgy is normálisabbak, ez fokozottan igaz a várdai szervízre. Porsche M5 és társai lehúzós banda. Mesélhetnék mit műveltek öcsém passatjával, pedig ismrik egymást régóta.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

A távolság miatt valszeg Pesten kell next time szervízelnem, így valamelyik Bosch Car szervíz lesz. PoHu-t el kell kerülni!!!

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2006
Kényelem (7) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 48000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Galant 1.8i Következő autója? nemtom. amit találok az apeh árverési oldalán és megéri :-)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Fabia 1999 (1999 - 2007)

További ítéletek (707 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)