Kevés pénzért tökéletes, soha rosszabbat
Szöveges ítélet
Papámnak vettük. Lottónyeremény. A vidéki tulaj átvette PoHunál majd aznap már írtuk is a nevünkre. Az első két éves amortizációt lealkudtam a kedvezményes PoHu árból, így kb megérte, mert meglátásom szerint új autót az vegyen akinek két anyja van, pénzkidobás az extra drága és link pesti gyári szervízek és a bődületes amortizáció miatt.
GIFT felszereltség, ami nemtom mit takar, de van benne klíma, el. első ablakok, csak 2 légzsák, ködlámpa, fed. kompjuter és egy gagyi nem MP3-as Blaupunkt rádió, amit pár hete kicseréltem egy MP3-asra, a régit meg eladtam.
Azonnal felszereltem neki mindennel: méretre szabott, mintázatban és árnyalatban passzoló üléshuzat (22eFt, soroksári maszek, idős nénikék varrnak de profin nyomják a témát, kikérdeznek, van-e oldallékzsák stb :-); Caesaralarm-nál szereltettem a saját rablásgátlós riasztójukat (olcsó és profi cucc, Nagykőrösi út, 15 éve hozzájuk járok), motortérzárat, nehogy kilopják a kompjutert, szintén náluk sebváltózár, és anti-lop indításgátló, így akkor se tudják lenyúlni a kocsit ha benne a kulcs. Ráadásul ők 3 év garit is bevállalnak ha évente 2eFt-ért náluk átvizsgáltatom a riasztó rendszert. Rakattam rá 17-kerben (Vidámvásár u.) óccsón Bosal vonóhorgot így kb megfelelt az elvárásoknak. Mivel vidékre ha megyünk ezt viszem így egy ex-puho technikusnál rakattam bele gyári (!) tempomatot 20eFt-ért. Ugye a listaára ennek 50eFt, pedig a kompjuter tudja. Szintén másodkézből vettem egy szett lemezfelnit és raktam rá téli gumaszt (újakat).
Kapott még egy tolatóradart és ennyi (ideiglenesen egy 5eFt-os külső ragasztósat, amit gyorsan felraktam a csomitartó fedél alsó peremére, de ez marad már, célnak megfelel, pedig közben vettem kéz alól valeo-t is. Utóbbi megy öcsém passatjara, mert a 6.5 milliós kocsira nem fért fel gyárilag, röhej).
Eccer a bal sárvédőt megnyomták és papám lehúzta a jobb oldalát, így egy érdi szervízbe (M7 lehajtónál, Szilágyi) vittem, ahol másodikra már jól le is festették. Ez <100eFt volt bruttó, számlával (kisebb egyéb javítások is voltak, kulcskarcok stb és polir). Ők megbontás nélkül javítanak, ha amúgy lehet. Hivatalos szervízben a 3x lett volna és nem lett volna szebb. Voltam én már gyári Baumgertnernél lakatolni, trehány banda (11. kerben egy Renault-t).
Sztem jól megy, tartósan bírja az autópálya tempót is és nem eszik sokat. Én városban 5-8 liter között (kb 5-6-os átlaggal) járok forgalomtól, megtett távtól és évszaktól függően (kicsit keményre fújt gumikkal), nem vicc, fedélzeti kompjuteres. Tankolásnál a "varázsszem" miatt csalóka lehet a mérés, mert ha kinyomom a "szemét" akkor +10 liter is belemegy. Igaz, kettesből 50-ig gyorsítom majd onnan 5. fokozat. Ez eddig bevált és a kuplung is kevesebbet van használva. Országúton 4.5-6 liter, autópálya ha 140-et nyomom neki (ami GPS szerint 130) akkor 7-7,5. Persze kapott néha-néha egy adag olajadalékot is.
Ez a motor az alap 75 és a csúcs 100 lovas (amit már nem árulnak) között van. Ma már ez az 1.4-es standardjuk. A tsi-ket el kell felejteni. Öcsém passatja 100 ezernél halt be. Mivel kicsi a kasztni (ezt hátul lehet igazán érezni) ezért megy jól. Alsó fordulaton gyenge, de ez a szennyezési normák miatt van. Ha vki vesz egy gázpedál jeladó köztes dobozt hozzá akkor jobban megy alul is. Egyébként előzéshez még kb. épp elég ereje van.
A csomagtér hatalmas, nem csak a méretéhez képest, de mivel csak a vége nyílik így pakolásnál kicsit ügyeskedni kell.
Elég kemyény a rugózása és a futómű hajlamos az elállítódásra. Egyedül ez az, ami nem nagyon tetszik. Ha idővel behalnak a lengőkar szilentek érdemes passat-ra cserélni de úgy tudom már a fabia szilentek is kicsit keményebbek, amiket kapni lehet. A gyengébb szilentek miatt kell többet futóművezni. Az ülések kemények, ami jó, de a kemény rugózással együtt hát ... a 16 éves megane-om egy hajó ehhez képest. Igaz, keskeny a kocsi és van ebből magasított futóműves is (kap egy extra gumipogácsát a rugók fölé) így kell az úttartás miatt a feszes rugózás. Jól manőverezhető és autópályán is jó az úttartás a rövid tengelytáv és keskeny nyomtáv ellenére.
Idővel talán gázosítom, ez 250eFt póttartállyal és a legjobb szekvenc. rendszerrel. Autós újságíró ügyfelem mondta, hogy a fabiáknál nem mértek igazán gázból túlfogyasztást az 1.4-es motoroknál, tehát megérheti.
Ennyi. Jó kocsi, jó áron, jól használható hétköznapi körülmények között. Talán örökre megtartjuk, mert a használtpiaci ára nem tükrözi a tudását.
Hibalista
- Szellőző rostély középen kiakadt (típushiba, könnyű letörni ha akad). Lamellák vezetőpöckei itt-ott letörtek. Nem cseréltem. - Kiégett a hátsó csomitartó elektromos nyitójának a biztosítéka.
Ide hordtam szervizbe
Babják Skoda KisvárdaA pesti szervízek munkadíjának a harmada és eddig úgy tűnt csak azt cserélik ami kell. Itt volt a legolcsóbb is assistance-ot hosszabbítani (fele-harmada, de a pesti szervízek ebben is átverik a tulajokat). Rokonság van a környéken, eddig sikerült úgy matekozni a látogatást, hogy a kötelezőt ott ejtsük meg. A vidéki emberek amúgy is normálisabbak, ez fokozottan igaz a várdai szervízre. Porsche M5 és társai lehúzós banda. Mesélhetnék mit műveltek öcsém passatjával, pedig ismrik egymást régóta.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
A távolság miatt valszeg Pesten kell next time szervízelnem, így valamelyik Bosch Car szervíz lesz. PoHu-t el kell kerülni!!!
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 48000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Galant 1.8i | Következő autója? | nemtom. amit találok az apeh árverési oldalán és megéri :-) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |
