Keménykalap, krumpli orr
Szöveges ítélet
12000km-t vezettem, ami nem sok, de íme a tapasztalataim. Alapvetően csendes, olcsón fenntartható, terheletlenül, országúton nem túl iszákos masina. Talán kívülről még tetszik is, jó színe van (barnás pirosas metál).
De..68 kilós rettenetes méretű testem sehogy nem fér el a vezetőűlésben. A térdem koppan a műszerfalon, a derekam letöri, pedig becsszó az összes beállítást próbáltam. A gázpedál olyan puha, és annyira "villanypedál", hogy kritikán aluli és egyben igen fárasztó is (hosszú úton néha ballábbal tapostam, hogy pihenjen a jobblábam...lehet, hogy ez egyedi hiba, egy 1.2-est vezettem abban jobb volt).
A kormányzás teljesen egyértelműsíti, hogy női autó..az útról semmi visszajelzés nincs. A futómű jó közepes, ami minimálisan elvárható egy mai autótól kb azt tudja, leszámítva a szélérzékenységét. A fék nem túl határozott, városi közlekedéshez épp elég.
A motor...a kis kedvencem 68 beteg sánta öszvérrel. Aki erre a motorra azt mondja, hogy jól, vagy tűrhetően megy, az még nem vezetett AUTÓt. Nyomatéka se lent, se fent. Előzni szigorúan csak több km üres szembesáv vagy erre a célra lezárt útszakasz esetén lehet.
Az emelkedőkhöz sztoikus nyugalommal áll hozzá, ha visszakapcsolom se megy jobban, szépen felvánszorog és kész. A gázpedál ilyenkor teljesen hatástalan, de szépen kopog az a műanyag bizbasz alatta...már egészen sok lekopott belőle. Fogyasztása normál országúti tempóban max 2 emberrel 7 liter körül. Kicsit terhelve 9 lityi, városban 10-11. Szerintem durva egy ilyen csökött motortól.
A váltója egész jó, kapcsolószervek nagyjából jó helyen, kezelése amúgy tűrhető és teljesen érzelemmentes. A hangszigetelése nagyon jó, a gyári zene tűrhető benne. A csomagtér viszont 1 gyerek teljes cuccához is édeskevés. És még az asszony nem is pakolt...
Ami tetszik: hátramenetbe kapcsolva az első ablaktörlők bekapcsolt állapota mellett töröl néhányat a hátsó ablakon.
További bosszantások:
Ha nem jár állandóan a befúvó ventillátor, akkor bepárásodik a szélvédő
Elmegy a műszerfal világítás. Ilyenkor újra kell bootolni
Idétlenül tilt le 6e körül. Majdnem legyilkolt. Nem tartja a sebességet és dadog, hanem visszavesz, lassít. Mindezt 120-nál 3-ban, szembe kamion, épp váltani készültem...
Szóval városi autónak ajánlom mindazok számára, akik békés 50-nel "tűrik" a forgalmat. Aki manőverezni, sávot váltani, előzni, vagy csak VEZETNI szeret, az sürgősen felejtse el ezt az autót.
Hibalista
- Féklámpa jeladó, plusz kerreg a kinyomócsapágy, de a szervíz nem javasolta még a szétszedést
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (1) | Km vásárláskor | 20000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Wartburg 1.3 | Következő autója? | Valami nagyobb erősebb stabilabb és korszerűbb |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.7/10) |
