Kedves társ
Szöveges ítélet
2004-ben jutottam el arra a következtetésre, hogy felesleges tovább várnom bármilyen cégautóra, mert a munkahelyem ezt nem így képzeli. Bár egy hónapban min. 15 munkanapot volt nálam pool autó, de ez sem volt elég érv nekik, én meg már utáltam a maradék napokon BKV-t használni, ezért lassan nekiálltam autót nézegetni. Az ár komoly szempont volt, de nem akartam túl sokmindent feláldozni, emiatt ebben a szegmensben keresgéltem (Fabia/Corsa/Fiesta...). Kispesten aztán az ottani márkaképviseletben sikerült találni egy kevesett futott, viszont nagyon jól felszerelt Fabiat. Mentünk egy rövid kört vele, ahol már az első pillanattól éreztem, hogy a "gyenge" motor keltette félelmem alaptalan, szépen húzta az autót az a 64 lóerő - bár tudtam, hogy gyorsulási versenyen nem érdemes elindulnom vele. Miután az árban is sikerült megegyeznünk boldogan vártam az átadás napját. Kicsivel több, mint egy évig használtam és ezen idő alatt maximálisan meg voltam elégedve vele. A fogyasztási mutatói messze az alatt voltak, mint amit vártam, pedig nem vigyáztam a gázpedállal. Ha városban valamiért gyorsulni kellett, akkor a kis motor szépen meghúzta. A belső inkább praktikus, mint szép, de nekem így is tetszett. Azért a pénzért más gyártóknál nem kapható extrák engem is megleptek: hátsó ablaktörlő, fedélzeti számítógép, klíma, gyári hifi, nem is melékszem mi minden volt még. A váltó szépen váltott, minden erőlködés nélkül megtalálta az útját, a motor csendben zümmögött, míg ki nem mentünk az autópályára, az ülések a maguk szintjén kényelmesnek voltak mondhatóak és minden tekintetben megbízhatónak bizonyult a konstrukció. Az első meglepetés őszintén szólva az időszakos szervizkor ért - máig nem értem mi kerül abban 50ezer forintba, idézve a munkafelvevőt: "de csak akkor, ha nem találunk valami műszaki problémát az autóban". Mivel éppen elkezdett kopogni a stabilizátor pálca kértem cseréljék gariban, mert hát ugye még nem értük el a két éves kort. Erre az volt a válasz Menteséknél, hogy az nem vonatkozik erre az alkatrészre. Érdekes módon sem Gödöllőn, sem Gyöngyösön nem okozott problémát ugyanez (mindkét helyen érdeklődtem, mivel elég sokat utazgattam az M3-on).
Sokfelé megfordultam az autóval Miskolctól a Balatonig, de nem tudok igazán rosszat mondani róla. Mindig kényelmesen elvitt a célomig és egy pillanatig sem éreztem, hogy aggódnom kellene bármilyen műszaki probléma miatt. Sajnos egy év után ellopták, amit nagyon sajnáltam és valószínűleg ugyanilyet vettem volna utána is, ha nem oldódott volna meg időközben a cégautó kérdése...
Hibalista
- Stabilizátor pálca csere, bal első fényszóró égőcsere (ez állítólag típushiba)
Ide hordtam szervizbe
Mentes és Tsa (csúnyán lehúzós helynek tartom őket)
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Gyöngyösi kerskedés és szerviz
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 20000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 105 S | Következő autója? | Volvo S40 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
