A megbízható
Szöveges ítélet
A családunk 14 évig használt 120-as Skodáját váltotta. A márkahűség megalapozott és egyértelmű volt. Viszont ez a Fabia felülmúlta az elvárásaimat. Mire beleültem, már sok márka sokféleképpen felszerelt típusával volt dolgom munkámnak köszönhetően, szóval volt mihez mérnem. Pofonegyszerű használni, minden a helyén van, sok a hasznos tárolórekesz, tágas csomagtere van, keveset fogyaszt, rendkívül kultúráltan működik, s amit ígér, azt tartósan szolgáltatja is. 4 személy elfogadható körülmények között utazhat. Viszont ha elöl magas emberek utaznak, hátul már kevés lábtér jut. Semmilyen alkatrész sem hibásodott még meg "gyári hanyagságra" visszavezethetően. A betartott periódusú folyadék és szűrőcserékkel nem kell tartani lerobbanástól, vagy meghibásodásoktól. Minden alkalommal, amikor beleülök, jó érzés látni az autó belsejét. Gusztusos, nem gépiesen szolid, hanem csak annyira, hogy magamban elismerjem, de azért szívesen használjam. Nagyon tetszik a műszerfal elrendezése, mindent mutat, ami engem érdekel, se kevesebbet, se többet. Jól kidolgozottak a bajuszkapcsolók, jók a jelölések rajtuk, amikor ismerkedtem az autóval, akkoris mindig elsőre azt csinálta, amire gondoltam a jelölések alapján. Nekem ez fontos, mert vezetés közben nem szeretek valamit nem használni azért, mert nehézkes, viszont a kezelőszervek sasolása meg nagyon veszélyes vezetés közben. Nagyon tetszik a komfortindex. Több, mint hasznos, ez nem buborék, ezt napi szinten használom, mert jó és biztonságosabb általa a közlekedés. A kormány olyan "pont jó" méretű. Meglepődtem, hogy tengely és magasság irányban is állítható a kormánykerék. Ez akkoriban nem volt magától értetődő, sőt talán még ma sem az. A középkonzol kezelőszervei nagyon jól vannak elhelyezve, semmi sem került a váltókar mögé, mindent könnyen el lehet érni, értelemszerű a kiosztás is, szintén jók a jelölések, és 10 év aktív használat és 112.000 megtett km után is minden működik úgy, mint újkorában.
Tetszik a belső kárpitozás mindenhol. A tető puha kárpitja, az ajtók textilborítása, a műszerfal gumírozása, az egész kéttónusúra alakítása, az ülések tartása, formája. Valójában többet ad, mint amit én elvárhatónak tartanék, szigorúan kategóriájához mérten.
Ez a 3 hengeres, 64 lóerős, benzines motor viszont sokkal jobb, mint bármelyik 1.2-es, amit eddig próbáltam. Ha nem tudnám, hogy 3 hengeres, a működése alapján nem is feltételezném, mert nagyon jól kiegyensúlyozták, semmi rezonancia nincs se alapjáraton, sem menet közben.A fogyasztása is rendben van 5.5 l/100 km körüli, ez persze használattól függ, de kifejezetten takarékos.
Menet közben nem zörög benne semmi, feszes a váltó, csendes a motor. Időnként (évente 3-4 alkalommal) hosszabb (400 km-es) utakat is megteszünk vele autópályán, 120 km/h körüli tempóval. A fogyasztása ilyenkor sem száll el (6 l/100 km alatt marad). Számomra a kategóriájának legjobb választása.
Nagyon tetszik, hogy az olajszűrő háza fix, csak a betétet kell cserélni. Számomra ez közelebb áll a környezettudatos gondolkodáshoz, mint egy stop-start rendszer, vagy egy keréknyomás figyelő szenzor, de ez az én kizárólagos véleményem. Elvégre 10 év alatt rengeteg fém került volna szemétbe, ha hagyományos szűrőt terveznek a Fabiaba, aminek értéke talán ijesztő lenne. S belegondolva (hál' Istennek) milyen sok Fabia közlekedik és azoknak minimum évente cserélni kell a szűrőjét, elég tetemes hulladék keletkezne csak ebből az egy műveletből is.
Nem tetszik, hogy a jobb oldali visszapillantó tükör kisebb, mint a jobb oldali. Semmilyen elfogadható magyarázatot sem tudok rá mondani, de azért ettől nagyon jól használható az autó. De ezen kívül nem nagyon tudom kritikával illetni a Fabiankat. Nem tartogat meglepetéseket, sem váratlan kiadásokat, nem kell félni tőle. S szerintem több, mint funkcióautó, annál azért „jobb kiállása” van, ami manapság kevés gyártó modelljéről mondható el. Szeretem és újra vennék, ha ez kérdés lenne.
Hibalista
- Hőmérséklet jeladó egy rágcsáló garázdálkodásának eredményeként. 3.500 ft és 10 perc munka a csereigény. -
Ide hordtam szervizbe
Autó Signal Kft, 3900 Szerencs, Takta út 22/A - Itt műszakiztatom. Csak ajánlani tudom, jól értenek az autókhoz.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 37000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 87000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 120 L | Következő autója? | 146 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
