A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Fabia (1999-2007)

Fabia 1.2 HTP (AZQ) 

Az ítélet értékelése
2,4(5 db)

"Hiába Taposod Paraszt" - városi kisautó

Szöveges ítélet

Mivel pozitívan állok mindenhez, így a jóval kezdem:
Városban fürge, jól vezethető kisautó. Nem fárasztó, ülései a kategóriához képest kényelmesek, akár egész nap el lehet vele cikázni. Fogyasztása itt még nagyon baráti, 6 liter körüli. Fordulóköre relatíve kicsi, idétlen szűk helyeken is át lehet navigálni. A "rövid" 5 ajtós nagyon jól parkolható, és mégse kell Smart-ra költeni, vagy egy Splash-ben nyomorogni.

És hogy ne csak dicsérjem ezt a dögöt:
A kombival nem szeretek városban parkolni, szűk párhuzamos helyekre kényelmetlen beállni vele, amit a kisebb jobb tükör sem tesz könnyebbé. Ezt még meg is bocsájtanám neki, ha ettől számottevően nagy rakteret adna. De nem! Kombihoz képest kicsi raktér (pl. Astra F kombihoz képest), a kis rakteréhez képest viszont túl hosszú a kocsi. Nem kellett volna lecsapni a hátfalat, úgy még értelme is lenne ennek a kombinak.
A check engine lámpa folyamatosan világít, össze-vissza dobálja a hibakódokat a computer, már ki se üttetem, mert 50-200km után úgyis újra világít...
Autópályára nem való ezzel a motorral (1.4 16V 100LE már inkább), ha csak nem "megfontolt" vagy hétvégi sofőr használja (max 90-100 a pályán is). 160-170 körül "bevérzik a szeme, nincs benne elég kraft", 140-150 -et mutató órával (valós 130-140km/h) 8-9 litert szemrebbenés nélkül bezabálta. Ilyen célra másik autót tartunk, ez biztos nem kap éves matricát.
Alapvető konstrukciós hiba: a vezérműlánc kb. mint egy tacskó bringa lánca, ami hál'isten nyúlik is, és a korábbi motoroknál a rövid láncfeszítőt megeszi, valamint elnyalja a lánckereket is. Így aztán a vezérlés átugrik, néhány szelep meghajlik, és jó esetben nem törik, és dugattyút se tör... Érdemes a BME motor láncszettjét megvenni bele, az valamivel jobb.
Egyébként "papír" motor, etanollal is megy, de nem bírja (erre még időben figyelmeztettek), mert elégnek a szelepei. Ha az előző gazdi szerette kergetni, és/vagy xar olajat használt, akkor relatíve gyorsan jelentkezik az olajfogyás (130eKm-es autó ne egyen már tankonként !!! 2 liter olajat).
Kevés használat mellett is gondoskodik a szabadidőről, nem komoly, nem drága, nem hagyott cserben, csak a sok apróság, ami idegesítő. Vadászni működő bontott világításkapcsolót (hogy ne 25eFt-ért vegyek újat), ablakmosó csövezését kibontani, központi zárral bohóckodni (egyikben gyári, másikban utólagos van, mind hulladék), fojtószelepet kitakarítani, stb...
Egy 10 évvel idősebb F Astrából ültem át ebbe a rettenetbe, amit 250ekm-nél vettem át, 6 év alatt további 150-et tettem bele, és összesen nem volt vele ennyi nyűgöm. Más világ. Azt 6 év alatt untam meg, ez 1 után. Azt azért cserélem, mert vágytam VALAMI másra, ezt meg azért fogom, mert valami MÁSRA vágyom.
Mondanám, hogy ami mozog, az el is romlik, és mondanám, hogy mindegyik autót kell néha javítgatni, de itt nem jók az arányok. Nem átkozom el, mert mindig eljuttat A-ból B-be, és onnan vissza is, de besokalltam a sok aprósággal. Visszasírom az öreg Rozsdást.

Akinek mégis ajánlani tudom: max. 30-40km-es körzetben szaladgáló emberek, akik nem riadnak vissza az apró bütykölésektől, és nem mennek napi 5-600km-eket, de hajlamosak megadni a kocsinak, amire szüksége van (pl. 5W-30 olaj 10ekm-enként, időnként átnézni...)

Hibalista

- láncfeszítő, ezáltal vezérlés és hengerfej, jelentős olajfogyasztás miatt szelepszár-szimeringek, gyűrűzés, futómű szilentek, hátsó ablakmosó, központi zár, világításkapcsoló, ablakmechanika, fojtószelep, hátsó lengéscsillapító gumiharangja, csomagtérajtó teleszkópjai, kipufogódob

Ide hordtam szervizbe

márkaszervizeket messzire kerülve, több maszek műhelyt megjártam. általában ez is zsebbenyúlós, és többnyire tróger munkát végeznek

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

amit lehet, inkább magam oldok meg. a szerelőkből kiábrándultam már rég. macerás, de így nyugodtabb vagyok.

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2004
Kényelem (3) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 130000
Megbízhatóság (3) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Astra F 1.6i 8V 71LE, 3ajtós Következő autója? T4 2.5D vagy Vito108D, valami 5-8 fős szívó dizel
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (3.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Fabia 1999 (1999 - 2007)

További ítéletek (707 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)