Flamenco táncos
Szöveges ítélet
2004 szeptemberében vettem meg az általam egyetlen elfogadható verziót - 1.4 16V 100 - és eddig túl sok rosszat nem mondhatok róla.
Motor:
mivel igen magasan adja le max. nyomatékát -4400 rpm -, és teljesítményét - 6000 rpm -, a forgatni való szerkezetek közé tartozik, igaz a motortér szigetelés alacsony szintje :) miatt 5000 felett már nagyon szép hangja van - vhauhhhhhh. Az olajat eddig nem eszi, pedig kapott jónéhányszor hajtást. Az eredeti olajat el?ször ARAL HIGH Tronic-ra (5w-40) cserélték 2500km-nél, semmit nem fogyasztott bel?le. A 15- 30- 45- 60- 75 000-es szervíznél is CASTROL TXT Softec-re cseréltettem (szintén 5w-40). Az azóta megtett km-ek alatt ebb?l sem fogyott.
Ami nem igazán tetszik az az elektronikus gázpedál reakcióideje. Ha az jobb lenne isten bizony azt mondanám : tökéletes:)
Fogyasztás - hááát -
1. az autópályás 150-160 km/h környékén a fedélzeti comp. szerint 7.5-8 az átlag (többször is végigautózva az M3,M7,M5-öt oda-vissza),er?s ellenszélben +0.5l
2. ha bírom a lábamat alacsonyan tartani akkor a közúti 100-110 km/h- ig 5.8-6.1 a boardcomputer szerint
Futóm?,fék:
Mivel ez a verzió elöl-hátul tárcsafékes ezért fék gondom még nem volt:) Ahogy már irta valaki nagyon fog, viszont nagyon hirtelen. Óvatos lábat igényel.Az ASR-ABS-ESP rendszer eddig hibátlanul, jól m?ködik - tesztelve havon, jégen, szárazon, vizen.
A futóm? érzékeny a széles gumi miatt a nyomvájúra, hangolása szerintem jóra sikerült, persze lehet hogy valaki nem szereti a "németes" keménységet nekem tetszik, ha lehetne még kérném egy kicsit keményebben, de hát ez már egyéni ízlés kérdése. A hátsó futómű (lengéscsillapító) felső bekötésénél ritkán, némi nyikorgás, kopogás hallatszik - szervíz szerint egy gumiszilent csinálja - szériahiba, megpróbálom a 60ezres szervíznél gariba kicseréltetni, addig kibírom (nem cserélték ki).
Gumi:
Gumicsere 48000 km-nél Barum Polaris 2 -re, maradt a 185/60 R14-es. Az els? 2500 km tapasztalata, hogy sokkal jobb vizes, havas felületen, mint a Matador volt, persze ez kifejezetten téli gumi. Nyári guminak Pirelli P5000 Drago (szintén 185/60 R14) vásárlása mellett döntöttem, nem bántam meg. Szárazon is jól tapad, viszont gördülési hangja az van, és főleg vizen nagyon jó.
Karosszéria:
A fényezés lakkozása túl érzékeny, a legkisebb karc is meglátszik rajta:( Els? sárfogó gumi nélkül a küszöb bels? részére nagyon sok sarat, koszt hord be ezért úgygondolom minden évben legalább egyszer-kétszer érdemes a kerékboritásokat levenni és rendesen kitakaritani.
Bels? tér:
A bels? tér eléggé puritán de én nem ezért vettem:) - egyenl?re nem zörög a kárpit, egyedül a biztonsági öv ütödik az oszlopokhoz hangosan menet közben, ha nincs használva. Kormány - állíható minden irányban.M?szerek ergonómiája szerintem els?osztályú. Pedál elrendezés jó.
Az ülések oldaltartása jó, persze ha lenne pénzem egy piros v fekete Recaro-ra biztos beletenném. 4 feln?tt embernek a hely elég, de az ötödik már szenved hosszú úton.
A kilátás néhány helyzetben lehetne jobb a Skoda 120-as ilyen szempontból sokkal jobb volt.
Eladtam. Sajnálom. Nagyobb kellett.De nagyon jó autó volt. Az új is Skoda, igaz RS. Kezdek rájönni miért is kedvelik:)
Hibalista
- 2005.05.14. - jobboldali központi zár megadta magát, be a szervízbe, id?pontegyeztetés 05.27.-re, ha megtörténik a javítás (féléves a gép nagyon, de nagyon remélem, hogy garanciában) megírom a bibit(a szervíz szakértelmét is megpróbálom felmérni autovillamosság témában). A baloldali ajtóban is valami elkezdett ciripelni menet közben, azt hiszem azt is meg kell nézetnem. Hát ez most kissé csalódás:(
- 2005.05.27 - be szervízbe ahol kideritik, hogy jobb oldali központi zárat komplett ki kell cserélni, de nem javítják garanciában, - a riasztó beszerelésemet nem fogadták el mert nem náluk szereltettem - , a méreg megevett összerakattam az ajtót, kifizettem !!! a szerelést és eljöttem. Azt hiszem, ide sem megyek többet.
- 2005.07.01. - Átmentem egy másik Skoda márkaszervízbe, ahol láss csodát a finoman fogalmazva is hozzáért?bb szerel? egyb?l megmondta hogy a központi zárnak semmi baja !!! csak be kellett volna állítani újra a zárat, mert egy kicsit szorosra állították gyárilag és ez miatt megnyúlt a m?ködtet? bowden, amit becsípett a zár, és ez nem engedte m?ködni. Kicsit lettem mérges a másik bandára újra! Tehát másfél hónapos tortúra után újra jó az ajtóm.
- 2005.07.08. - Sikerült a magyar utak egyik tipikus problémájával szembenézni. Egy teherautó szembejövetele alatt, közben kavics a szélvéd?be. Megrepedt, vihetem kicseréltetni. Cascom van, kiváncsi vagyok a biztosítók dumájára, már el?re félek mibe fognak behúzni.NNa egyenl?re ennyi:(
- 2005.07.17. - Múlt pénteken egy kellemes meglepetésemre gyors, helybeli ügyintézés után 5-6 órán belül megvolt a szélvéd?csere, saját cascom-ra, került 5000 Ft-ba.Mindenkinek csak ajánlani tudom Bp. Szállás u. GIMA Autóüvegcentrum.
- 2005.07.20. - A motor elkezdett egyenetlenül járni, összes hibajelz? kigyulladt a m?szerfalon, de ment a motor tovább - pont a 30000-es szervízr?l hazafelé. Szervízet felhívva azt a választ kaptam menjek be másnap és természetesen megnézik. Kiderítették, hogy a szívócs?-nyomásérzékel?t?l jön a hiba, de csak a következ? hétf?re lesz alkatrész, ezért hétf?n csere. Az autó továbbra sem jó, ezért otthagytam a szervízben 1 hétre. Visszakaptam és 300km-t bírt a gép és természetesen újra el?jött a hiba. Kicsit kezdek csalódni a Skodában! Most is visszavittem. Szervíz 3 nap. Telefon jön megvan a hiba!
- Kedves márkatársak! Miután minden hasonló hibát okozó berendezést (szívócső-nyomásérzékel?t?l kezdve a féklámpa kapcsolóig) kicseréltek, nem lett jó a gép. Ezért az autót menet közben vizsgálva minden mérhet? paramétert folyamatosan figyelve kiderült, hogy a kipufogógáz- visszavezet? szelepen lév? potencióméter volt megszakadva!
- Remélem más is tanul az én helyzetemb?l!
- 2005.12.23. - 45000-es szervíz: Olaj- és sz?r?csere, ezenfelül minden rendben és lássak csodát évvégi akció keretén belül a szervízem csak 6400 Ft-ba került!:)
- 2006.06.19. - Autómat hátulról megtörték a piros lámpánál, harmadik szenvedo alanya lettem így egy balesetnek. A károkozo a Posta Biztositonál volt, 1 hónapomba került mire kész lett az autóm. A kár 250 000 Ft. Közben a 60 ezres és kétéves szervizt is megcsinaltattam, 46 000 Ft-ba került.
- 2007.04.10. - 75 000-es szervíz, autó tökéletes, semmi plussz költség, "csupán" 20 000 Ft-ért.
Ide hordtam szervizbe
Pécs, Zalai Autóház
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Pécs, Vörös Autóház
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 105000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 120 l | Következő autója? | Octavia RS |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
