Fekete ördög 1,2 12v
Szöveges ítélet
2004 ben Karácsonyra bekerült a fa alá a fekete ördög.
3 év alatt kb 25000 Km került bele, amit mindenféle gond nélkül teljesített. Azt leszámítva, hogy 1 mellékúton a féltengely gumiharang kiszúródott. Csak gyárira érdemes ebből cserélni, mert az utángyártott jó minőségűnek mondott termékek 4-5 hónapot bírnak ki és teljesen szétrepednek. De a gyárival semmi gond nincs.
A fogyasztására semmiféle panaszom nem lehet. Városban 6,5 alatt elmegy, hosszútávon az 5,2 l-el beéri 140/Km-nál.
140 alatt többet eszik, de ott is megtorpan a fogyasztás 5,8 l-nél. A menetteljesítményére se tudnék rosszat mondani. Épeszű ember nem fog csodát várni 1,2-es 3 hengeres 64 Le-s autótól, elleneben ezt nekem a fogyasztásával kompenzálja. Ha arra gondolok, hogy a 200-as órát gond nélkül kiakasztja /telitankkal, 1 utassal és még csomagokkal/ ,akkor a menetteljesítményére se lehet rosszat mondani. De 160 Km/h fölött már megeszi a 7l-t.
Ellenben sok Fabias-sal a fékre nem tudok rosszat mondani.
A negatív tapasztalatok oka, hogy alul van méretezve gyárilag a gumi az autókon. A 165/70es gyári gumit tanácsos lecserélni 185/65-ösre és csodák csodájára megszűnnek a fékezési gondok.
A beltér kicsit puritán, de gond nélkül elviselhető. Sőt nekem még tetszik is. Az enyémben nem kopog és nem zörög semmiféle alkatrész a belterében.
A váltó nagyon pontos, könnyen kezelhető. A szervó is tökéletesen teszi a dolgát. A motor hangja belül kifejezetten sportos és morgós a 3 henger járásából adódóan, ellenben nem hangos. Városban kifejezetten jól gyorsul, de autópályán is 120-ról 160-ra könnyedén szedi a lábait.
További hibának az első ablakmosó fúvókát tudnám még felsorolni, mivel könnyedén ki tudja nyomni a kiáramló, főleg tavasszal amikor hirtelen melegszik az idő és a műanyagok előszeretettel tagulnak. De 1500 Ftból helyreállítható a kiváló minőségű szélvédő mosás. Tolatólámpa kapcsoló gomba pár hete feladta a harcot, amit 4000Ft ellenében ki is cseréltek gyárira. De a kivétel utána a "rossz" is működött.:)
Jelenleg 33000 Km van kis ördögben, de fent leírt hibákon kívül nem tapasztaltam mást, azt leszámítva, hogy a sok rövidtávos használatból kifolyólag a kondenzvíz meggyengítette a hátsó dobot. De kívülről nyoma sincs, mert még mindig fényes a dob és nem fúj ki sehol, csak hangján lehet hallani, hogy sportosabb.
Így nem is foglalkozom vele amíg ki nem lyukad.:)
Összességében kifejezetten jó autónak tartom a kategóriájában.
Elégedett vagyok vele.
Hibalista
- Féltengely gumiharang, Tolatólámpakapcsoló, Ablakmosó fúvóka
Ide hordtam szervizbe
Skoda szakszervíz 15000 km-ig.
Utána 1 jó ismerős szakember.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 33000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 33 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
