Farkas báránybőrben
Szöveges ítélet
Szeretni való dög! Használtan vettem, egy Suzukiból ültem át, ahhoz képest csúcsszuper volt. Azóta több autót is kipróbáltam, de a Fabia továbbra is a kedvencem! A motor erős, csak pörgetni kell, ha az ember tempós utazásra vágyik. Brutálisan tud menni, főleg amíg lehetett kapni 98-ast. A sima 1.4-es MPI-hez képest érezhetően erősebb. Egy nyaralás során néhány napig vezettem egy ilyet, az 130-nál már csak erőlködött. Az enyém 120-nál akar meglódulni, 160-170-ig simán gyursul. A csúcs 192 km/h volt :-). Szóval a motor jó, az olajra viszont érdemes odafigyelni. Sajnos igaz a gyár által megadott érték, 1000-1500 km után akár 1 litert is utána kell önteni. A fogyasztása elfogadható, szigorú 90-nél légkondival is 6 liter alatt lehet tartani hosszú utakon. Az utazótempóm viszont 120 körül szokott lenni és szeretek dinamikusan vezetni, így vegyes fogyasztása 7,5 körül van. A nyújtott teljesítményhez képest szerintem jó. Az autó egyébként stabilan fekszik az úton, a feszes futómű miatt jobb a kanyarsebessége, mint egy 206-sé vagy Puntóé, cserébe talán kicsivel rázósabb az utazás. A futómű kicsit zörgős, mint ahogy más tulajok is írták. A szervízelést az előző gazdi is betartotta, én mint 2. tulaj is követem a példáját. A 90 ezres nagyszervíz azért húzós volt, vezérműszíjjat is kellett cserélni és nem csak az előírás miatt. Szakavatott cimborám szerint eléggé le volt rongyolódva, valószínűleg a nagyobb teljesítmény megteszi "jótékony" hatását. A váltó szerintem a legjobb része az autónak! Pontos, könnyen jár, határozott, mindig oda megy, ahová kell. Sokan a japán autók váltóit istenítik. Hát, próbáltam egy-kettőt, szerintem ehhez képest sz@rok. Azért a francia gyártók is tehetnének egy gyárlátogatást a VW/Skoda gyárban :-). A kuplung sokkal keményebb, mint az MPI-s társai. A gázpedál elektronikus, még a kezdetekből, így van egy kis késése. Ezt meg kell szokni, nem reagál olyan közvetlenül, mint a bowdenesek. Mivel az én verdám Elegance felszereltségű, így minden benne van, amit annak idején a katalógusok ajánlottak. Négy tárcsafék, négy motoros ablak, ülésfűtés, fűthető tükrök, na meg a többi elekronikus kütyü (ABS, ESP, stb.). Szeretem!
Hibái azért vannak. Valamelyik izzó mindig kimegy, 2-3 havonta kell cserélni. Rendszeresen kigyullad a motorelektronika visszajelző LED-je. A szakszervíz szerint a kipufogógáz visszavezetéssel van gond, az alkatrészt ki kellene cserélni kb. 60 ezerért. Mivel az autó gond nélkül megy, így ez még várhat. A fűtőventillátor reléjét kellett cserélni, megoldottam garanciában (WeltAuto), egyébként 20 ezer HUF-ban fájt volna. Kellemetlen dolog még, hogyha teletankolom, akkor valahol elfolyik 1-2 deci benzin. Utánanéztem, konstrukciós hiba, ki lehetne cserélni a hibás alkatrészt, de úgyis visszatérne a probléma. Így inkább nem tankolom kattanásig. Ennyi. Cserben még soha nem hagyott, hibája meg mindegyik kocsinak van.
Szerintem nagyon jó kis autó, csak akkor válok meg tőle, ha nagyobbra kell cserélni.
Hibalista
- izzócserék, fűtőventillátor relé
Ide hordtam szervizbe
Sándor Autóház, Gyöngyös
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 67000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 33000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | swift | Következő autója? | Skoda Octavia |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
