Fabia kombi 2006
Szöveges ítélet
Első új autóm volt. Akinek már volt ilyenben része, az tudja, hogy ennek egy külön filingje van:)
Egy 1,6 literes 82le opel vectráról váltottam, ez visszalépésnek tűnik, de nem az volt. Az 5,5 év alatt amíg a skodát használtam semmilyen problémám nem volt vele, míg a vectra mikor 10. életévét betöltötte onnantól heti rendszerességgel szerelőnél voltam.
A kis 1,2 literes teljesítménye városban elegendő, amiben a rövid áttételezésű pontos váltónak is komoly szerepe van. A vezetése semmilyen erőkifejtést nem igényel, a kormányt nagyon könnyű tekergetni(nagyobb sebességnél felkeményedik), jó a váltásérzet, a pedálok könnyen járnak(kicsit talán túlzottan is), igaz ezek miatt nagyon kevés visszajelzést ad a vezetőnek, szóval nem egy élmény autó, de nagyon korrekt kis szerkezet.
Autópályán sem gond vele tartani a 130-140-es tempót, a végsebessége 175kmh, persze ehhez idő kell:).
3000felett tartva jól lehet vele autózni nagyobb városban is, mivel a max nyomatékot innen már eléri a 64lóeős motor.
Az egyetlen probléma a rugalmassága 80kmh felett, mert itt már nem lehet 3-ba visszatenni, de 4ben meg már kevesebb az erő ilyenkor elég nehéz megelőzni az előttünk haladót.
Apróságok amik nekem tetszettek és amiért szerethető az autó:
Esőben, ha az első ablaktörlő be van kapcsolva és hátramenetbe kapcsolom akkor a hátsó ablaktörlő automatikusan töröl egyet.
Az ablaktörlő lassú fokozata 4 sebességben állítható.
Mikor szélvédőmosót spiccelünk a szélvédőre utána gyorsan töröl hármat, majd vár 3-4 másodpercet és töröl még egyet, hogy a közben lefolyt cseppeket is eltávolítsa.
A csomagtartó lecsukásához van belülről egy fogantyú amit alacsonyabbak is elérnek és ha koszos az autó nem koszoljuk össze a kezünket sem.
A lámpa belül késleltetetten kapcsolódik le és ezt is fokozatosan teszi.
A csomagtartó hatalmas és jól pakolható.
Teljesen síkba le lehet dönteni az üléseket.
A fogyasztása is remek, volt hogy 5,5 literrel is beérte 100km-en (hosszútáv 450 km ebből 170km autópálya a többi országút és lakott terület)
185-ös gumikkal már az úttartásával sincsenek problémák, nekem gyárilag 165-ös gumik voltak rajta az kevés volt az 1,2 tonnás súlyához.
Elég fordulékony jól lehet vele városban lavírozni.
Amik nem tetszettek:
40-50km után elkezdtem benne érezni a hátamat, ezért csak városi autónak tudom nyugodt szívvel ajánlani.
A pedálok mivel túlzottan is puhák nem tartja meg a gáz az ember lábát ez hosszú távon elég kényelmetlen, én ezt a problémát tempomattal küszöböltem ki ami mindössze 20eFt(gyári)ezt mindenkinek ajánlom, hogy akár utólag is berakassa, tulajdonképpen az autó alapból tudja, csak egy bajuszkapcsolót kell cserélni, amiről vezérelhető.
Az autó alul kormányozott erős kanyarokban(90fok, vagy az felett)erősebb gázadásra tolja az orrát(persze ezt normál vezetés mellett nem lehet észrevenni).
Hibalista
- csak izzót kellet cserélni, de azt elég gyakran
Ide hordtam szervizbe
Auto Schäfer Skoda(már megszünt)
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 65000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | vectra | Következő autója? | pro ceed |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
