A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Fabia (1999-2007)

Fabia 1.4 combi cool 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Everyday Hero

Szöveges ítélet

Az autót egy/általam/ iszonyatosan sokat kínzott felicia után vettük még 2003-ban. Sokkal jobban kíméltem a Fabiát már, mint a feliciát, igaz, strapabíróbb, érettebb konstrukció annak ellenére, hogy kezdetben még nem éreztem ezt. Mikor kijött a típus, tetszett alapvetően, viszont kellett a hely és jó választás lett végülis a combi verzió. Elég gazdagon felszerelt a gép, el. ablak, klíma, ABS-kipörgésgátló-el. diffizár. Ebből igazából a mű-diffizár az vicces, igazából semmire nem jó, csak az egyik kereket fékezgeti, amelyik el akar kaparni, ettől sajna még elássa magát bárhol. Az ABS sem tökéletes, lehet, tán az állandósult futóműproblémák miatt bármilyen kis útegyenetlenség esetén bekerreg és az életben nem lassulsz le vele. A futómű tényleg gyenge minőségű,a magyar utakat nem bírja. Valahogy olyan közép-kemény, még nem pattog annyira, de már dől a bódé a kanyarban. 14-es felnivel virsligumikkal jobb a helyzet, de lehet, az általam nyáriként használt 15-ös felnin található peresebb gumi is adta neki az érzést:D
Két alkalommal törtem az autót, mindig sértetlenül megúsztam, bár másodszorra már nekem kellett döntenem, hogy gazdasági-TK, vagy megcsinálják, hát az utóbbit választottam, tekintettel az autó akkori fiatal voltára. Műszakilag voltaképpen rendben van, csak az esztétikát elszúrták ugye... lásd szervíztapasztalat.
A fék nem volt rossz gyárinak, kerültek előre komolyabb tárcsák, azokkal jobban megáll a gépjármű :) viszont pont most upgradelik hátsó tárcsásra. Azzal legalább nem a hónom alá kell húzni a kézit, hogy rögzítsen. A váltót igazán szeretem, szerintem a legjobban eltalált pontja a mechanikus résznek. Precíz, rövid úton jár, egyedül a kupplungolás tevékenységét gyűlöltem meg városi dugók során, ezért első autónak be is szereztem egy 2.0 tdi dsg-váltós Leont. Ebből fakadóan a Fabia most munkábajárós autóvá változott, amit nem is bánok, mert a város az igazi lételeme. Bár megjártam vele Németországot többször is, azért hosszú távon kényelmetlen a 193 centimnek és a 140 kilómnak. Utóbbi adat annyira rányomta a bélyegét az ülés szerkezetére, hogy már a második évben valamit hegeszteni kellett rajta, azóta az utolsókat rúgja szegény, cserélni kell hamarosan.
A beltér praktikus, használható a kesztyűtartó, tetszik az A-oszlopot borító fehéres műanyagborítás. A kormány pont jól szervózott, nagyon könnyen jár, és a fogása is elég vékony az én lapátkezemben, nagyon tetszik. 4 hangszórós a "hifi", nincs igényem ebben az autóban másra, nem is szól jól, de nekem az a fontos, hogy a kossuth szóljon benne, meg fogja az útinfo-t munkábamenet arra a 10 percre.
Motor.
Hát igen.
Nem megy, ez még a palezoikumból ránk maradt 1000MB blokk. Az örök klasszikus :)) Most mit mondjak róla...Sokat eszik, de nem megy. Komolyabb előzéshez szét kell üvegelni szegényt, ezen még az sem segít, hogy relatíve egész nyomatékos a motor. A vezérműlánc hamar elkezdett hangoskodni, mostmár tényleg olyan, mint egy zsák apró a légkalapácsos bácsi zsebében. Gyorsulásban bárki legyalázza sajnos. Nem hiába alakult ki bennem az igény egy most közel 3x erősebb autó irányában:)) de azt már megírtam egy másik ítéletben. Viszont gyorsan melegszik a motor, csak rohadtul sokat eszik, én nem is értem, de hidegben dugókkal együtt 10 liter simán megvan városban, ez egy 1.4-estől sztem nagyon gáz, szóval nem egy norbidiétás aszkéta, ehhez mérten is kétségbeejtő a "lassulás" 100-ra, amit produkál. 180-at már mentem vele sík terepen német benzinnel.
A csomi elég nagy, jól pakolható, jól tele is vágom bevásárlásnál, igaz, álom lenne, ha a hátsó üléssort esetleg a csomi rovására esetleges hátratolással lábtérben bővíteni lehetne. Hogy ez miért nem jut senkinek az eszébe? Nem mindig van szükségem ugyanis a közel 500 literre, ellenben a hátsó utasok sem szenvednének politraumát ülésem hátratolásakor. Csutkán lenn és csutkán hátul, így elférek.
Jól fűt, jól hűt, klíma picit büdi megint, úgyhogy tisztíttatni kell majd.
Bocs a csapongásért.
Összességében városban, bevásárláskor überelhetetlen a csomagtartó miatt, ne gyorsuljunk vele lámpánál, sem sehol, mert legyaláznak:)), készüljünk fel egy nagyobb fogyasztásra és akkor igazán együtt lehet vele létezni szerényen.
A sok kompromisszum ellenére igazi társam lett a hétköznapokban, és nem bántam meg, hogy nem adtam túl rajta, mostmár második autóként nálam lesz nyugdíjas! Igazán szeretem.

Hibalista

- Futóműszilentek 15 ezrenként, hátsó teleszkóp porvédő, stabilizátor rúd, a motorban a vezérműlánc jobban csörög, mint egy régi közértes kávédarálóban, kupplung csereérett, első féktárcsa cserélve lett mert hamar vállas lett. Generátor fesszabályozó ötvenezer körül tönkrement, ahogy az akksi is. Bal oldali ablakemelő kapcsoló már kikopott. Ja és üzenek a multi turbós szerelőnek, ha mégegyszer úgy köti a jobb oldali ablakemelőt, hogy csak az én oldalamról nyílik, eltöröm a kiskezét. Az ugyanott tehát a MULTI-TURBÓBAN -dolgozó autófényezőnek üzenem, hogy A MEGFOLYT FESTÉK ÉS A NARANCSOS FÉNYEZÉS MIATT A VILLAMOS SZABJON RÁ RÖVIDNADRÁGOT!!!!!! Most érkezett az autóhoz komplett állítható Eibach sportfutó, került alá egy bontott tárcsafékes hátső híd, tehát futómű, fék rendben. Tesztet erről később. Vezérműlánc-kupplung-motortartó bak-folyadékok-szűrők most éppen csere alatt a szerelőnél. Máskülönben sose hagyott ott, összességében megbízható, ha megkap mindent amit illik.

Ide hordtam szervizbe

Miskolc Multi-Turbó. Soha ne vigyétek ide. Törés után botrányos fényezés, megfolyva, olyan narancsbőrrel, amit egy valenciai őstermelő sem látott még a ligetben. Ablakemelőt rosszul kötötték be stbstb. Botrány! Ha nem lett volna tél közepe, nem veszem át, de még mindig jobb egy megfolyt fényezésű autó festékcseppekkel!!!!!, mint gyalog. Sosesosesose soha semmiképpen sem többet multi-turbó!!Nagyon rosszul dolgoznak!

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

Gyula, aki mindig pontos, precíz, időre kész van és még nem is drága. Egy legendás rallye csapat ex-szervizeseként jobban bízom benne autós téren, mint bárkiben. Igazi kincs.
Techno Kft. Miskolc.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2003
Kényelem (5) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 85000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Felicia Következő autója? Seat Leon 2.0 PDTDI DSG, Audi Allroad
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Fabia 1999 (1999 - 2007)

További ítéletek (707 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)