A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Fabia (1999-2007)

Fabia 1.4 PD TDI kombi 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Etalon dízelem

Szöveges ítélet

Merem állítani, kategóriájában szinte élményautózásra is alkalmas dízel. Ez az erősebbik, 80LE-s, amit nagyon kis példányban szereltek első generációs Fabiába. Ha megtalálja az ember a megfelelő fordulatszámtartományt, és behatárolja a váltási intervallumot, óriási élményeket okoz.
Autózzunk egy kicsit virtuálisan. Indítás, hidegen elég zajos a motor, de még ezt is élveztem. Üzemi hőfokig kímélés, terhelés nélkül. Egyes alig, máris kettő, három. Mivel a korszerű dízeleknek kicsi a termelt veszteséghőjük, soká melegszik ,de ennek betartása nélkül jó ismerősünk lehet a turbofelújító szakműhely. Leállítás előtt ugyanígy minimum 1 percig alapjáraton.
Már üzemi hőfokon, harmadikban haladunk negyvenöttel. Kiérünk a városból, majdnem padló, fordulat eléri a 2100at, elkezd tolni, 2900nál negyedik. Ismét 2000 körül vagyunk, immár 70-nel, ismét félgáz, változatlan vehemenciával tol az autó, 90nél kapcsoljuk az ötödiket. Mindez nem volt 5 másodperc.

Van hangja az autónak, alapjáraton is, nem az a lefojtott francia fazékdízel hang, karakteres, figyelemreméltó. Nem egyszer láttam kérdő pillantásokat, "hogy mehet egy Fabia ennyire?"

Sokan nem értik a dízel, turbodízel motor lényegét. Nem kell szénnépörgetni szabályzásig, hogy menjen, tapasztalatom, hogy 2900-3000 körül elváltva intenízívebben gyorsul, mint tovább kínozva, húzva a fokozatot. Egyszerű a magyarázat: 2300 körül lép be a nyomatékmaximum.
Van egy kellemetlen rezonanciafrekvencia, olyan 1700as fordulat körül, amikor öblös, mély hang tölti meg az utasteret, de ez csak ebben a tartományban jellemző.
Az öt sebességes váltó hátránya, hogy 130-nál már 3150et forog a főtengely, ennél feljebb pedig tartósan nem szabadna használni a motort, elkellne a hatodik. Egyébként általánosságban jellemző, hogy a motor 1900-2900 között érzi jól magát, gyors és időbeni váltásokkal a motor méreteihez képest tényleg irdatlan erő jelenik meg az első kerekeken, volt hogy kettesben csikorgott a kerék kanyarban. Ellenpélda: Galyatetőre 4.9-es átlaggal mentünk ki. Nagyon szerettem, ha tehetném, vennék egy használtat (1.8 körül már kapható).

Hibalista

- Izzók, defekt, ABS jeladó a hátsó tengelyről.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2007
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 28000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? 1.4 MPI Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Fabia 1999 (1999 - 2007)

További ítéletek (707 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)