Élvezetes kis dög:)
Szöveges ítélet
Egy Opel Vectra-ból ültem át (B, 2.0 DI). Az Opellel kegyetlenül megszívtam, amikor megvettem, már akkor rossz volt. Szerelőről szerelőre jártam, nem lett jobb, másfél év után belefáradtam, eladtam bagóért, csak ne is lássam. Először VW Golf-okat, Passat-okat nézegettem, hagyományos 1,9 TDI motorosat szerettem volna. Azonban szomorúan láttam, hogy ha jót akarnék belőle venni, akkor zsebbe kell nyúlnom, mert rengeteg a leélt példány. Ezután kezdtem el Skodákat nézegetni. Az I-es Superb szóba sem jöhetett sajnos, mivel nem fért bele a keretbe. Octaviaból pedig nem találtam olyat, amit nyugodt szívvel megvennék. Igazából magam sem tudom, hogy mi vitt arra, hogy éppen akkor megnézzem, milyen Fabia-k vannak éppen eladók. Aztán éppen a keretösszeg legfelső határán kínálták ezt az 1,9-es TDI (igaz ez már pd, de nem bántam meg, normális törődés mellett kutya baja nincs, minden híresztelés ellenére) Fabia-t. Nem vagyok összeomolva a formájától, de nem is a legcsúnyább kisautó. Próba szerencse alapon elmentem megnézni. Egy rendkívül becsületes tulajjal álltam szemben és egy jól karbantartott autóval. Minden apró külső hibáját megmutatta, ráálltunk az aknára, mindent meg lehetett nézni. A motornál is látszott, hogy foglalkoztak vele, nem volt összebarmolva, egészséges porréteg fogadott:) Alkudni nem lehetett, de utólag ki is derült, hogy miért: váratlan hibáktól, szopástól mentes ez az autó. Ezért ennyi az ára.
A megvétel után meglett csinálva az olajcsere és a vezérléscsere. Gyakorlatilag eltelt egy év, amikor az ablaktörlő motort ki kellett cserélni, más nem volt. Ezután néhány hónappal a bal oldali stabilizátor rúd adta meg magát. Ebben az évben pedig (2014) a jobb első kerék lett csapágyas. Ezzel vége is a hibalistának, amit nem is neveznék így. Ezek kopó, fogyó alkatrészek. + Az olajcseréken kívül másra nem költöttem.
Nagyon meg vagyok vele elégedve, mivel nincs vele probléma, az alig több mint két év alatt csak ment és ment. Remélem a továbbiakban is így tesz:)
A futóműve nem egy francia autóé, kicsit fapad, de azért messze nem a legrosszabb. Meg lehet szokni. Presztízse nincs, de ez nem igazán érdekel. Amit nagyon szeretek benne az a motorja. A 101 lóval (240 nm) nem igazán kell gondolkodni előzéskor, nagyon dinamikusan lehet vele autózni.
Bátran el merek indulni vele bárhová. Biztos, hogy odaérünk. Horvátországot is megjártam vele, egy izzó adta fel a harcot:)
Én csak ajánlani tudom ezt az autót ezzel a motorral mindenkinek. A benzines verziókat nem ismerem, nincs rálátásom. Itt nincs kettőstömegű lendkerék, ennek a cseréjétől nem kell félni, a PD elemek a Bosch-tól származnak, ezekkel nincs baj.
Fogyasztása elég baráti. Nem tolva, szép türelmesen 5 liter, dinamikusabb autózásnál 5,5.
Soha nem adom el. Nem sokat kapnék érte, ha tényleg el szeretném adni. Ha esetleg egyszer veszek mást, csak a családon belül adom tovább. Vannak pályázók:)
Hibalista
- Megvételkor: vezérlés és olajcsere - Stabilizátor rúd (bal első) - ablaktörlő motor - jobb első kerékcsapágy - Azt hiszem ennyi az elmúlt két év és 30 ezer km hibalistája:)
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 269000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Vectra B 2.0 DI | Következő autója? | Octavia/Superb |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
