Elvesztett jóbarátom
Szöveges ítélet
Kezdem a rosszal. Azt HITTEM, hogy a többi, nevesebb márka jobb is. Tévedtem.
A kocsi külseje (bazaltszürke metál volt) nagyon tetszett, nem volt olyan nevetségesen kisautós. A fényezés nagyon szép volt, vax után pedig egyenesen káprázatos, különösen esténként, a holdfény és az utcai lámpák igazán varázslatossá tették :). Elmondhatom, minél többet láttam, annál jobban szerettem.
A motor jó, takarékos, gyorsításkor hangosodik egy kicsit, de miután felgyorsult, el is hallgat. Gyorsulása még megfelel?, országúti el?zéseknél sem szoktam volt visszakapcsolni 4-be. De azért azt tudni kell, hogy nem versenyautó, alacsonyabb fordulatszámon egy kicsit álmos. Kés?bb aztán megindul, mintha fenékbe rúgták volna. Nagyobb tempónál morogni kezd, mint egy agresszív kisoroszlán, de jól áll neki, nem komolytalan. Simán lehetett vele 140-nel autópályázni. A fogyasztása is kedvez?, országúton, ha ráértem 90-100-zal menni, simán 5 liter alatt lehetett tartani.
A váltóra csak egyetlen szó létezik, az, hogy pazar. Pontos, jól kapcsolható, kiváló.
A Fabia bels? tere nem volt kicsi. Kényelmesen elfértünk, esetenként jobban, mint más "nagyobb" autókban. Szerintem a saját kategóriájában a helykínálatot tekintve kenterbe vág mindent. Az ülések kemények voltak, de kényelmesek. Sokszor mentünk hosszabb úton, 3-400 km-t egyhuzamban, minden derékfájás nélkül. A hátsó helyek is jók, például - szigorúan az érzelmi köt?dés miatt - ? volt az esküv?i autónk is, és a feleségem abroncsos szoknyában is befért. A csomagtér akkora, amekkora, nem kicsi de nem is nagy. Két személynek elég, de két kerekes nagyb?rönd elhelyezéséhez már ülést kellett dönteni.
A bels? szerintem nagyon dögös volt, a kialakítás egyszer?sége ellenére. Nagyon sokat dobott rajta a króm a kilincseken, a sebességváltó gombon és az ajtógombokon. A m?szerfal zöldes világítása is nagyon szépen kidolgozott. Világítás, reflektor, ködlámpa remek. Fedcomp átlag feletti, de a mostani autóménál (Peugeot 307) mindenesetre jobb a két független memória és egyebek miatt (pl. álló autónál, járó motornál is számol pillanatnyi fogyasztást, akkor liter/órában). Ami az egész autóban a legjobb, az a zene. A gyári 8 hangszórós Symphony rádió-cd több, mint szuper. Olyan szépen szólt...
Ezek után kérdés, hogy miért váltam meg t?le. Az esküv? után jött két ikerbaba, nem fértünk el benne, pontosabban mi még igen, a poggyászok már nem. Ami a legf?bb hiányossága, hogy nem volt benne légkondi, és csecsem?kre nem lehet ablakot nyitni... Mindent egybevéve, olyan ? nekem, mint egy szerelem, melynek kényszer?ségb?l lett vége. Igen sokat bánkódom utána, hamar megszerettette magát, és nagyon durva érzés volt otthagyni a kereskedésben. Ha úgy állnék anyagilag, bizony visszavásárolnám, és nem adnám el többet.
Hibalista
- El nem romlott semmi. A m?szerfal óraegysége rossz úton zörögni kezdett kb. 1 év után, garanciában megcsinálták mintegy 40 perc alatt (valami ragasztós szivacsot tettek körben alá, nyoma sem látszott). Az autó egyébként teljesen hibátlan, javításra egyetlen fillért sem költöttem.
Ide hordtam szervizbe
Porsche Gy?r
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Peugeot 307 Break 1.6 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
