Elfogadható-kiszámítható-megbízható-szerethető-megfizethető autó
Szöveges ítélet
2007 novemberében vettük meg, újonnan. Elég logikus választás volt, mert az árához képest egy akkoriban nagyon jól felszerelt autót kaptunk. Fekete színűt választottunk, ami így utólag elég rossz döntésnek bizonyult, mert utoljára a szalonban állva volt foltmentes, makulátlan tisztaságú. Lehetetlen szépen lemosni, mindig cirmos marad a törölgetés után, valamint minden karc meglátszik rajta.
Ez volt az első hiba, a színe.
A második az, hogy nem kombit vettünk. Akkor még nem volt gyerekünk, elégnek tűnt a csapott hátú. Végső soron ki lehet bírni, addig volt csak kicsi, amíg a nagy babakocsit voltunk kénytelenek cipelészni. Most már a gyerekbiciklivel/kismotorral van tele a csomagtartó, a kalaptartója kb 4 éve a garázs mélyén pihen.
A motorról:
Megmondom őszintén, hogy nekem tetszik ez az 1,4 16V 75 lovas motor. Jó, persze nem versenyautó, de amennyi dinamika nekem kell a mindennapokhoz, annyit bőven tud. Pörgetni ritkán pörgetem 4000 fölé, de olyankor nagyon jó hangja van, egyébként csendes. Én szeretem, az átlagfogyasztása, nagyon hosszú távon 6.5liter/100km. Hosszú utakon, klíma nélkül olyan 5,5 körül el lehet járni, de ebben ne nagyon legyen város.
Kasztni, belső tér:
Kasztnija elég merev, nem nyikorog sehol, a belső tér összeszerelése és minősége elég igényes hatást kelt. Jó, vidám nem leszel tőle, de megszokható. Ülései kényelmesek, bár 500km levezetése után elkezd hiányozni az állítható deréktámasz az ülésből.
Hátul a lábtér nem túl nagy, nem nagyon férek el magam mögött, a 182centimmel.
Negatívum, hogy elkezdtek mattulni az első fényszórók, valamint eléggé kopik a kormánykerék, pedig nem smirglis kesztyűben vezetem...
Megbízhatóság:
Az autó teljesen kiszámíthatóan, jól működik, valahogy fel sem merül bennem, hogy nem indul el, vagy útközben megállhat. Nagyon figyelek a kötelező szervizekre, mindegyiket pontosan megcsináltatom, azt gondolom, ez a minimum az autómmal szemben.
- Ami nagyon nem tetszik, az az elektromos ablakemelő szerkezet folyamatos meghibásodása. Valami kis műanyag eltörik benne, és az ablak visszaesik az ajtóba. Mivel ez már ötször elromlott, tisztában vagyok vele, hogy egy "húszas" lesz a cseréje. Nem boldogság.
- Volt még, hogy elromlott a féklámpakapcsoló 80.000km-nél, de ez valami 5000Ft-os tétel volt, ha jól emlékszem.
- Két évesen az akku cellazárlatos lett, de ezt a PoHu hosszas gondolkodás után kicserélte.
- 100.000km-nél vettem észre, hogy fogyogat a hűtővíz, mire kiderült, hogy valami termosztát melletti csőnél szivárog, ezt 3000Ft-ból orvosolták.
Ennyi. Azt hiszem, hogy 113.000km és hat év alatt elfogadható teljesítmény egy autótól.
Egyebek:
Szeretem az autót, a szívemhez nőtt már. Sokszor kapom magam azon, hogy a hahu-t nézegetem, de most nem állok úgy, hogy kocsit tudjak cserélni. Azt tervezem, ha cserélek, csak is olyanra, ami nagyobb minőségi- és méretbeli ugrást eredményez majd.
Amin gondolkodtam még, hogy Magyarországon nem fogja senki sem megfizetni eladáskor, hogy ez egy sérülésmentes, folyamatosan szervizelt, szervizkönyves, tiszta múltú autó, első tulajdonostól.
Mire odakerül a dolog, hogy eladjam, lesz benne 170-180ezer kilométer, és előre látom, hogy a hahu.hu telelesz 90-110 ezret futott, az enyémmel egyidős autókkal. Nagyon nehéz dolgom lesz, mert az ember nem kótyavetyéli el a jó autóját áron alul, tekerni meg biztosan nem fogom, szóval ez még egy nagy kérdés, mi lesz vele.
Lehet, hogy addigra történik valami csoda, és meg tudjuk tartani második autónak.
Összességében egy szeretni való, élményektől mentes, tömegbe beleolvadó autó, ami hűen teszi a dolgát, amennyiben a karbantartásokra figyelünk.
Hibalista
- - elektromos ablakemelő szerkezet, a bal oldali három, a jobb oldali két alkalommal (20eFt/alkalom) - - 2 évesen cellazárlatos akku (ez mondjuk nem a kocsi hibája) - - féklámpakapcsoló - - hűtőcsőnél vízszivárgás - - Tanksapkafedél-nyitó bowden megnyúlt, ezért nehézkes volt a használata - - Kopó alkatrészek (szilentek: kb 40.000km gyakorisággal, fékbetét, féktárcsa: 90.000km-nél cserélték először)
Ide hordtam szervizbe
45 ezer kilométerig márkaszerviz. Drága, simlis banda, nem voltam megelégedve a szolgáltatásaikkal, bár a kötelező szervizeket elvégezték.
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Saját szerelő.Megbízható, nem is drága, de nem szereti, ha én viszem az alkatrészt.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 113000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Swift 2006 | Következő autója? | 6 kombi |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
