Ecopower
Szöveges ítélet
Egy 1200-es Ladán tanúltam vezetni, meg "autót" szerelni. Az első saját autóm egy I-es Golf volt 1.1-es, még 1983-as születésű. Máig büszke tulajdonosa vagyok az autónak. Amikor már jobban kerestem, -és hála akkori barátnőmnek- megvettem az első új autómat, egy 3 ajtós Fiat Stilot. Ez egy igen jó autó volt, a megtett 42000 km alatt, csak a Skywindow tetőt kellett cseréltetni, persze garanciában. Azért váltam meg tőle, mert a nagy súly/alacsony motorteljesítmény nagy fogyasztást okozott. Így jött a szándék, hogy egy nagy teljesítményű, de kis tömegű autó után nézzek. Módomban állt vezetni néhány ezer kilométer erejéig egy 206 RC-t. Sajnos, mivel igen sokat közlekedem, főként városban, hamar letettem a benzines verziókról a magas fogyasztás miatt. Így került képbe a Fábia!
A futómű a kényelmes és a sportos között van, valahol fél úton, ami egy kis kompromisszumot követel. Felnik miatt nagy a rugózatlan tömeg. Kanyarban nagy az oldaldőlés, ami városi cikázáskor igen kellemetlen tud lenni. Mindazonáltal érdekes, hogy 195/55/r15-ös télgumival és lemezfelnivel, sokkal kezesebb az autó, és itt nem a komfortra gondolok, hanem a terhelésváltásra. A csúszáshatár értelemszerűen csökkent, de így is határozottan kezelhetőbb marad az autó. Az ESP remek találmány, ellenben az "elektronikus" differenciálzárral, ami gyakorlatilag a csúszó kerék megfékezéséből áll. jobb lenne egy LSD.
Nagyot javíthat a stabilitáson egy Eibach nyomtávmerevító, lengéscsillapító, és rugó.
A fékek is inkább a komfortosságot, sem mint a sportosságot sugallják.
Ide a régi Octavia RS féknyereg, féktárcsa kombinációt javaslom!
Amit szerettem:
A fix geometriás turbó: 1500-as fordulattól garantált fejhátradőlés az első 4(!) fokozatban. nagyot ugrik. nekem jobban bejön mint a folyamatos egyenletes nyomatékleadás. Gyakorlatilag gázadás nélkül végig lehet menni Budapesten, persze ez csak olyan "ezt is tudja" kategória.
Óriási előny a kiváló nyomatékrugalmasság, illetve az, hogy nem kell halálra pörgetni a motort, hogy dinamikusan közlekedjünk.
fogyasztás: :-) a rekordom valóban 100 km-en 3,6 liter. stabil 220-nál 8-9-et eszik 3700-as fordulaton. Budapesten 5,6-7,6 liter a forgalomtól és a lábamtól függően.
A váltóáttétel kiváló, hatodikban alapjáraton 60 Km/h, 130-nál éppen 2000-et forog, ami nagyon közel van a nyomatékcsúcshoz.
A karosszéria mérete megfelelő. Pluszként egy könyöktámaszt vettem. a világosszürke kárpitot ngyon nehéz tisztán tartani.
most már így 66 0000 kilóméter után azért jól jönne még egy kis plusz telesítmény, valószínüleg az ATC-t fogom választani. Az, hogy a mai napig semmi baja, talán annak köszönhető, hogy nincs fingatva, pörgetve. Tolom Neki rendesen, de mindig megvárom, míg felmelegszik a motor, és hagyom is kihülni leállítás elött. 3000 fölé nem kell pörgetni, tiltva még sosem volt. ha minden igaz akkor A 90 000-es szervíz lesz a húzós, olyan 2 kiló körülre modják.
csak azt a rohadt kárpitot nem tudom rendesen kitisztítani! :-(
Hibalista
- Jobb első ablak "féluton visszafordul"- Gari
- 49 000-nél féklámpa jeladó kontakthibája miatt elment az ESP, meg az ASR no meg a hátsó féklámpa. a javítás költsége 7000 Ft volt, és 1 óra. A garancia lejárta után 1 héttel adta meg magát ismét a jobb egy ablak. elvált vezetősintől. az első-alsó szilentek is megadták magukat, de ezt nem csodálom itt, Budapesten.
-
- update: 60 ezresen cserélték az elsö-alsó szilenteket, ez volt a komfort baja, régóta rossz lehetett, mert abszulút kezelhetővé tette az autót, az oldaldölés is megszünt. A szervíz vitt alkatrészekkel (olaj, szürök stb, ) 160 e körül állt meg. cserélték az akksit, a jobb 1 ablakmemelőt, és a szilenteket, néhány izzót.
-
-
Ide hordtam szervizbe
Qrrens- nem ajánlom
Itt vettem az autót. A Skoda szervizekben a falra ki van téve egy plakát: Ön kire bíná az autóját? Felirat alatt egy szakadt "fusi" szerelő, mellette egy fess Skodaruhába öltözött szerelő. Barátommal jót röhögünk, mert a képen látható "fusi" kinézetü szerelők dolgoznak itt. Családias hangulat, gyenge kiszolgálás, nem megbízható szervíz, pedig van 20% kedvezményem! Soha nem takarítják az autót, még ha 2 hétig is állt ott.
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Mentes- ajánlom
itt nincs kedvezményem, viszont nagyon gyorsak, segítőkészek, pluszfeladatokat is bevállalnak. 10 perces munka után is takarítani akartak. Továbbra is teljesen elégedett vagyok velük, a munkafelevő srác nagyon komolyan veszi a munkáját, és lekiismeretesen is végzi.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 5100 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 61000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Stilo 1.2 3ajtós | Következő autója? | kicsi dízel, vagy nagy automata dízel |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
