Csak egy autó, de semmi több!
Szöveges ítélet
Jómagam, az olasz autók nagy rajongója vagyok, régebben a családnak volt tallián vasa, így tudom mit beszélek.
Az alábbiakban azonban a teljes tárgyilagosságra törekedve adom közre Skodálatos élményeimet. Ime:
Cégautó volt. Közvetlenül az érkezése el?tt egy Cordoba 1.9TDI-t hajtottam. (Mint a kámfor... címmel ajánlom mindenki szíves figyelmébe a megfelel? helyen) Mikor a f?nökasszonyom bejelentette, hogy Fabia Classic váltja a seggem alatt a Cordobát, vissza kérdeztem: leglább TDI? Válasz: mit képzelsz? Mir én beletör?dve: szóval 1.4-es és benzines... A szeretve tisztelt f?nök arcán ekkor kaján vigyor, és kimondta az akkor végletekig lesúlytó hírt: 1.2 és nadrágszíjj húzás!
Tél volt. 2004. január, mikor megérkezett a fehér Fabia Classic, három hengerrel, 64 sátáni lóer?vel és száztizenvalahány newtonméteres nyomatékkal.
Klima, szervókormány, ABS, két lufi, központizár, állítható magasságú kormány és vezet? ülés, rádiómagnó, és fedélzeti számítógép, mindez 2.7 milláért.
Már csak egy kérdésem volt, hogy a francba fogom én ezzel elfogadható menetid?vel abszolválni a Sopron-Budapest távolságot, ha kell hetente akár többször is.
Méretesebb az utastér mint a 2002-ig gyártott Cordobáé, és jóval használhatóbb a fedélzeti számítógép. A m?szerfal roppant puritán, vízuális élménnyel egyetlen szegletében sem szolgál, azonban kellemes zöld fényben dereng éjjel, szemben a vadító vörössel, amivel a Cordoba kápráztatott.
A 181 centiméteres magasságomnak a vezet?ülés elegend? kényelmet nyújtott, úgy hogy a mögöttem helyetfoglaló térdét sem éreztem a vesémben.
Jótanács: Télen, vagy latyakos id?ben az ember, különösen ha hosszú kabátot visel, automatikusan felt?ri a kabát alját, vagy a seggéhez fogja azt, hogy megóvja a koszos küszöbbel való érintkezést?l, és úgy huppan az ülésre, hogy a kézfeje, az ülepe valamint az ül?lap közé kerül beszálláskor. Így mondhatni a kézfejére ül. Nos a Fabiánál ez a kifejezetten balesetveszélyes, és kurvára fájdalmas tud lenni! Ugyanis az ülés emel? szerkezet sorjás m?anyag alkatrésze egyszintben van az ül?lappal, így ha fentebb leírt modon érkezünk az ülésre seggünk alatt a kézfejünkel, kézfejünk nem az ülésre fog felfeküdni hanem erre a kemény éles baszra, rajta teljes testsúlyunkkal.... A magyar nyelv nem is hittem volna milyen kacskaringókra képes!
Én járattam be az autót! Cégautót nem kímélünk kifejezetten, de nem is gyilkolunk, lévén, nem valánk mi barbárok!
Elképeszt? fogyasztási értékekkel rukkolt el? eleinte! A 45 literes tank egy Sopron-Budapest-Sopron fordulóhoz, ami a pesti rohangálástól függ?en úgy általában 450-500 km szokott lenni, bizony majdhogynem sz?kösen volt elég.
Az autó 15-18000 km-ig autópályán tartós 140 km/h -el haladva elkérte 8.7-et, klímával a 9.5-öt. Ez az érték kés?bb némiképpen csökkent, ezért írtam a 7.5-ös átlagfogyasztást. Ellenben lökettérfogatához mérten, nem volt szerényen felvértezve menetdinamikával. Az M1-es autópályán, a Budapest felé vezet? oldalon, ha 140km/h-val kezdtem meg a tatabányai emelked?t, akkor 140-el is fejeztem be, akár klímával is. Mondhatni nyomatékos volt, noha a közúti el?zéseknél ajánlott volt minimum negyediket illeszteni neki, a man?ver biztos befejezéséhez.
A váltó kis er?t igényl?en, hosszú utakon járt, és olcsó érzést kelt?en m?ködött. Mintha egy vödörnyi csapágygolyóba dugott sepr?nyelet markolászna az ember.
Az igazi hibája, jobban mondva tulajdonsága mivel nem tudtam megbarátkozni soha, az a hangja volt. Az valami min?síthetetlen... Hiába a 3 henger az csak 3 henger...
Összegezve: kifejezetten jó helykínálattal megáldott, alapvet?en kellemes min?ségi érzetet ébreszt? kocsi, lökettérfogatához képest elfogadható menettteljesítményekkel, és nagy fogyasztással.
Magánhasználatra soha nem vennék Fabiat. Személytelen, egyéniség nélküli autó. Legalábbis nekem.
Mint ahogy kezdtem, az olasz autó számomra az igazi, mégis egy franciát vettem magánhasználatra, de ez egy másik történet... ( majd egyszer beköszönt a véget nem ér? tallián kor is, tudom)
Hibalista
- Csak a kötelez?!
- A motorból a kezdetekt?l valami zörgés hallatszott, de csak az autó mellett állva lehetett hallani, a m?ködést nem befolyásolta, a szervíz nem is kezdett vele semmit.
- Huppanókon néha magától bekapcsolódó rádió.
Ide hordtam szervizbe
Seat Walter Kft.
Drága, de lagalább gyors.
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
Ugyanoda.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Cordoba 1.9TDI (90 LE) cégautó | Következő autója? | Renault Clio Campus 1.2 8V (60 LE) |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.7/10) |
