Bazaltszürke lopakodó istennő
Szöveges ítélet
Előtte 1.4 Mpi volt, sok dologban különbözik a két autó. A 100 lovas futóműve természetesen jobb egy hajszállal, a fékrendszere csodás, nem kap be hirtelen, határozottan lehet lassítani, akkorát tud satuzni, hogy néha még én is meglepődök rajta. A felhasznált anyagok minősége jobb mint a 2000-es autóé volt, viszont a hangszigetelésen spóroltak már, sokkal hangosabb a kocsi / azóta van még egy 2006-os 100 lovas is itthon, ebben gyengébb anyagokból építkeztek, viszont a motor vezérlő elektronika programja szédületes, ezt szeretném klónoztatni a combi-ba /. A műanyagok zörgésmentesek, pedig sok kátyús városi aszfalt km van az autóban. A motorja az egy ász! 4000-ig majdnem olyan mint egy sima 1.4, onnantól kezd életre kelni, nagyra értékelem hogy lehet vele finoman és lendületesen menni és ehhez nem kell 4000 fölé küldeni. Az alsóközepes 1.6 16V-ket simán megveri, erölködés nélkül / kivétel is van Golf V 1.6 Fsi 115 le-töl kap 1 métert lámpától lámpáig, Toyota Corolla 1.6 VVTI-től meg 3-at, rizsrakétákat - régi 1.6-os Hondákat - hagyjuk, mert száguldó koporsóvá ezt is át lehetne alakítani, kedvencem az újabb Opel Vectra 1.8 125 le-vel, a drájver azt hiszi hogy őserő van alatta, aztán 140 nél keményen odaverem sik úton, Érdi emelkedőn, bárhol... /. Az órája eléggé pontos, 215 fölött mutat egy picivel, ez Gps-el mérve 196,2 km/h-t jelent, ezen meglepődve többször, különböző időszakokban is elvégeztem a mérést, persze szigorúan Németországban :)) és 193-196 közötti értékek jöttek sorra, tehát nem egy lassú darab. Aztán a magasabb benzinárak miatt visszaálltam 95-ös benyára, ez érezhetően visszavett a gépből, 90 le-s twinportokat meg a 100 le- körüli diesel gépeket alig gyűrte le. Most a kiváló gazdasági helyzet miatt újra 98-at kap a Mol-tól, megvannak a lovak is és 150-190 között gyorsítva az 1.9 Pd-k meg a 2.0 Tdci-k tulajainak nem éppen kellemes meglepetést tud okozni. Viszont eszement tempónál / valós 190 fölött / Bp-Velencei Mol kútig lazán elrág negyed tank benzint, ami 11.5 litert jelent! Normálisan hajtva városban beéri akár 7.2 literrel is, ha siettetem akkor ez 8 liter lesz, országúton 100 körül ha jó napja van akkor tudja a 6.2-t is, 130-nál 6.5, 140-nél 7, 150-nél 7.5, autópályán 190 fölé / óra szerint / hajtva, de mindíg 150-re visszaállva 8-at eszik. A mérések nem fedélzetiből vannak, bár elég pontos az is, hanem kattanástól, kattanásig tankolva lettek mérve. Érdekes hogy ennek nem elég egy városból elhúzós 30-50 km-s megküldés ahhoz hogy visszarázódjon a normális formájába / gyorsulás, végsebesség, fogyasztás / , kell egy laza 200 km-s autópályázás ahhoz, hogy kiköhögje a városi eltunyulását. A kategóriájában elég jól sikerült darab, aki azt írja le a népítéletben hogy a Vw az sokkal jobb, meg hogy az anyavállalat nem engedi, etc, etc az vagy elvakult, vagy túl buta, már bocsánat, de össze kell vetni alaposan a két autót / Fabia elöbb volt ugye, mert hát a körlámpás Polo kapta a meg másodjára a Fabia alatti technológiát /, aztán ott van az öszerszerelési minőség / a Skodát Csehek és Szlovákok rakják össze, most már alaposan megfizetve /, amiben a Vw jó lenne ha a többi nagy európai márkához hasonlóan nem Török,Spanyol,Román vendégmunkások raknák össze az autóikat, fele annyi bérért mint az echte Überalles kollégáik.Felszereltsége: ABS,ASR,Tempomat,El ablak+tükör, felhúzó modul, kp zár gyári távirányítóval, kisbőr csomag, állítható magasságú első ülések+tárolódobozok, tetősín, áll kormány, oszva dönthető hátsó ülések, fed komp, félautomat klima, nos ez a gyári közepes felszereltég. Nem vagyok elfogult az autómmal szemben, elég sokmindent vezetek az utóbbi időben / G-H Astra 1.4 Twinport, 2.0 DTI 16V, Renault Twingo, Fiat Punto, Yaris, Jazz /, viszont még nem találtam olyat, ami összességében / az én szempontjaim alapján / jobb lenne a Fabiánál. Még egy diesel Rs-re fáj a fogam, meglátjuk.
2007: az autóra egy közepes hangú kipufogódob és 17"-os alufelnik kerültek 215/40 R17-es gumikkal. Az autó végsebessége 175-180 km/h-ra csökkent gps-el mérve / most az óra is ugyanazt mutatja mint amit a gps /, tisztán városi fogyasztása 7,5-8 liter, vegyesben 300 km-s etapokkal számolva 2/3 város 1/3 országúttal 6,8-7,1 liter, normális tempóban nélkülözve minden pörgetés 80-100 km/h-val haladva 5,5 literrel elballagtam Somogybabodra.
2007 Október: döntöttem új autó kell és dízel. Ezek voltak a kritériumok, no meg az ár. Kapásból a Skodánál kezdtem, alkudoztam, átkozódtam, fenyegettem ( veszek egy opelt ha nem egyezünk meg :) ), de akárhogy is számoltunk, osztottunk, szoroztunk, nem akart egy normális, számomra még elfogadható ár összejönni. Így aztán sűrű könnyekkel, szívszakadással búcsúztam a Skodától és találtam egy számomra félelmetes, ámbár rokonszenves márkát, ahol nem lepődtek meg a kívánságaimat megértvén és adtak egy nagyon-nagyon jó árajánlatot egy alsóközepes, 100 le-nél erősebb, dízelmotoros, minden elektromos földi jóval felszerelt modellre, ráadásul nagy duzzogva az autómat is beszámolták volna, de ezt már nem kell mert a beszámítási ár felett adtam el 100000-el és így hállísten még a metálfelárat is elengedi a csábítóm.
Nos itt a Fabiás időszak vége, mindenkinek csak ajánlani tudom, strapabíró, megbízható, átlagosan értéktartó autónak ismertem meg és szerettem nagyon.
Hibalista
- Eddig semmi.
-
- 2007: Bár mostanság rendetlenkedik néha a motoron lévő hőmérséklet jeladó, de addig nem kell cserélni amíg vízhőfokmérő jól mutat. Ez 11000 forint lesz, ha egyáltalán megadja majd egyszer magát.
-
- 2007.Október: kicseréltettem a jeladót, kb fél órát kellett várnom, de csak azért mert a hűtővíznek kicsit le kellet hülnie, ellenkező esetben forrázta volna a szerelő kezét.
-
- Maga a művelet 10 másodperc volt, jeladó ki, jeladó be és a végén kevés hűtőfolyadék utánpótlás, a végösszeg pedig alkatrésszel, utántöltéssel 6500 forint volt....korrekt.
Ide hordtam szervizbe
Autó Fatér Kft Zalaegerszeg. Értenek ahhoz amit csinálnak és nem húzzák le az embert.
2007: 60000 km-s szervíz......... le sem merem írni hogy mennyibe került, legyen elég annyi, hogy kb egy normális edzőcipőnyi összeget kellett csak otthagyni, szóval le a kalappal elöttük.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 63500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Fabia Comfort 1.4 Mpi | Következő autója? | Félek leírni, egyenlőre csak annyi hogy diesel. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |
