Barátságos
Szöveges ítélet
Hoszas keresgélés útán márkakereskedéstől vettem 4 évesen 36 ezerrel (korrekt és gyors űgyintézés, a murvás kereskedőknél nagyon dörzsöltnek kell lenni, én enyire nem értek hozzá).
Elöször is nagyon bevált, rendkívül megbízható, fentartása szinte fillérek. A kormánya roppant precíz, még némi visszajelzést is ad az útról, 1-2 millával magasabb kategóriában is megállná a helyét, a sebesség váltó egyszerűen szuper, bár a gyors áthuzásokat nem szereti szinte magától ugrik fokozatból fokozatba két újjal kapcsolható, a futómű nem sportos de ésszerű autózáshoz komoly tartalékokkal rendelkezik. Én sokkat vezetek éjszaka ezért fontos szempont volt a ködlámpa, az nem sokat ér és a tompitott fénykévéje is nagyon rövid (maximális magaságra állítva is) a távolsági viszont elképesztő, kicsit foltos, de irdatlan távolságokra vissz. A beltérben kopogós müanyagok vannak, de a kapcsolók finoman járnak, a gyári skoda rádió türhetően szól. Az összeszerelés egész jó, csak a "roszabb" magyar utakon halatszik némi zörej (a kalaptartót nem számítva) a műszerfal és az B oszlop környékéről. Elől viszonylag tágas jól el lehet férni, én a 184 centimmel és +110 kilómmal még éppen hattáreset vagyok.
Meglepő de igényes részletek is találhatók benne, pl. a szerszámok és azok elhelyezése, a kalaptartó súlyon it is van müanyag védelem (vagy az egész abból van nemtudom), és egyszer a levet kalaptartót sikerült begyömöszölnöm az ülés és a csomagtartó közé, erre igen kevés típus alkalmas.
Hátrányai: A motor (68 Le) gyenge, 1-ben 3000 ig is elpörgetheted csak vánszorog, 5-ösben is rém lomhán gyorsul, 3-4-ben viszont türhető. A motor régi konstrúkció gyakorlatilag nincs állandó alapjárata (nem hiba, ilyen), az alapjárat 750-1150 között szinte bárhol lehet, már nem figyelem igy mintha beállt volna egy szintre. A legnagyobb problémája a fúlladás elinduláskor, bármelyik dízelt fölülmúl ebben, igaz megszokható és ha ezzel megtanúlsz elindulni mással sem lesz problémád.
A legnagyobb hibája azonban a hátsó úlés, fejtér gyakorlatilag nics, magam mögé beülve (184 cm) még van lábterem a fejem viszont nem fér el igen érdekes összehuzott pozicióban lehetne it t utaznom, gyerekeknek, illetve úgy 170 egy-két centiig jó.
A felhasznált anyagok nem érik el a VW minőséget (az ajtó kárpit tényleg elégé szöszösödik), viszont a skoda bő negyedmillióval olcsóbb a konszern társakhoz képest.
A fogyasztás is egy kicsit magasabb az átlagosnál, úgy 7 és 8 liter között.
Ősszeségében szeretem, jó műszaki alapok, megbízható, imádni nem lehet, de egy tökéletes társ a mindennapokban, nagyon hozzá lehet szokni.
Hibalista
- Az első héten egy H7-es izó, volt az izzókészletben, pótlás 800 ft.
- 40 000 km-nél féktárcsa, betét saját hiba, agyon mostam szerencsétlen kocsit, így a féktárcsa szörnyen rozsdált, nem akartam felszabályoztatni, cseréltem, szereléssel együtt két tárcsa és betétek 25 000 ft.
- a szokásos olajcsere, kiegészítve egy vezérműlánccal, fő az ovatosság szereléssel együtt 27 000 ft.
Ide hordtam szervizbe
A vidéki szervizek türhető árakon dolgoznak (információim alapján), én mégis egy ismerős szerelővel cseréltetem a szükséges kopó alkatrészeket, nagyobb vagy elektromos hiba esetén lennék hajlandó informálódás végett márkaszervízbe menni.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 36000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Még marad, útána Superb I, vagy Oktávia II, esetleg Toledo III. |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
