Az olcsó skodri bodri kutya
Szöveges ítélet
60.000km körül 1db gyújtótrafo (~ 9000Ft), 80.000 km ismét 1db trafó (másik), ~ 80.000 km körül első tárcsa és fékpofa csere. Olajcsere eleinte 15.000km-ként (évente ~2x) majd évente, 90.000 km után már nem jártam vele éves szinten csak 10 ezer körül. 3. évben anyósülés ablak egy téli estén megadta magát, 3000ből lehetett javítani, haverral szétszedtük, remélem csuklott a mérnők aki kitalálta a műanyag szarokat. 110 körül a vezető oldali is megdöglött, másik műanyag tört el. Gyertyacsere is volt NGK-t kapott 2x is. ~ 135000 körül aztán valami történt, néha néha leállt fuldokolt valami döglődött benne, villamosságis látott hibakódokat megcsinálta, hiba ismét visszajött és egyszer csak fogta magát és végképp leállt, otthonunktól 200km esti órákban. Benzinpumpa és MAP szenzor adta meg magát, szerencse vannak estig dolgozó szervízesek és meg tudták csinál 1 hétre otthagytam a kocsit és szégyen szemre vonatoznom kellett hazáig! Hazahoztam majd útközben hangja lett a bal első kerékcsapágynak, 27.000 Ft csapágy aggyal együtt. Aztán előjött egy olyan, hogy hiába nyomtam a gázt az autó nem gyorsult hanem lassult, 1-2 hét eltelte után már napi szinten csinálta és végre volt hibakód is: motor fordulat szám szenzor volt a ludas 10.000 forint, csere. Elértem a történetem végére. Sajnos azt kell mondjam, hogy az autó itt már nem volt az a megbízható (számomra) eszköz amivel nyugodtan el tudok indulni 200-300km-re. Itt döntöttem el hogy megválok tőle. 7 év és közel 130 ezer kilóméter után eladásra került. Igazából a hibák amik előjöttek bármelyik autóban előjöhetnek, de amikor ezt 1 hónapon belül teszik akkor azért kicsit morcos lett, majdnem 100 ezer forintot fizettem 1 hónapon belül az autó javítására. Bár a sorsa egyébként is el volt már döntve rég, max fél évet maradt volna még nálam, mert mindenképp szerettem volna egy nagyobb autót venni, kinőttem. Jó persze ha azt veszem az előtte lévő több mint 6 év alatt az éves kötelező szervízen kívül meghibásodása az autónak nem volt (trafó és ablak egyedül). A kötelező szervíz körülbelül 10.000 forint (olaj és szűrők). Plusz a hátsó dobot is ki kellett pucoltatnom és azt mondta a szervízes, hogy lehet átmegy így műszakin de be kéne méretni előtte majd.
Hibalista
- 2db gyújtástrafó - 1db benzinpumpa - 1db kerékcsapágy, aggyal együtt (nem lehetett szétszedni a szerelő ezt mondta) - 1db map szenzor - 1db motor fordulat jeladó - első tárcsa és fékbetét - benzinszűrő
Ide hordtam szervizbe
magán
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 10500 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 129000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Corolla 1.6 - 2010 körüli lesz |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.0/10) |
