" Ár érték arány tökéletes "
Szöveges ítélet
Az autó története ott kezdődött, hogy alapjában véve Volkswagen párti vagyok. Az első autóm egy Suzuki Swift 1.3 TGK volt és hogy hogy jön ez a képbe? Egy futár munkát kezdtem el egy barátommal és gyorsan kellett egy autó ami olcsó, keveset eszik és szervízigénytelen, ez volt a swift. 8 hónapot használtam, majd összegyűlt több pénz és "valóra válthattam álmomat", ezt szigorúan idéző jelben mondom hiszen egy egyszerű olcsó autóról beszélhetünk még mindig, a Fabia praktik esetében is. Azért egy 1997es swiftből átülni egy 2004es "Fauvé"-ba jó érzés. Sokan nem értették a cserét, pedig szerintem van különbség a két autó között rendesen! Nem régóta használom a kocsit de határozott véleményem alakult ki így 7000km után is, szeretem, viszonylag jól megy, keveset fogyaszt, nekem kényelmes, szerintem nem csúnya, és mivel én is ilyen VW buzi vagyok a csoport vezető tulajdonságai látszódnak és érzékelhetőek a Fabián (a sok apróságra gondolok pl. ajtókilincs, bajuszkapcsolók, rejtett kipuffogó, vezetési élmény stb.) Szóval ez egy VW lebutítva, de szerintem ezzel nem mondok újat.
Viszonylag olcsón jutottam hozzá, állapota türhető volt de én sok munkával még szebbé varázsoltam. Nem zavar hogy nem egy rakéta, inkább haladjak lassabban, de legyen megbízható, és ez bizony az! Élvezem és szeretem a kocsimat. Viszonylag nagy raktér, ha valamit vinni kell nincs gond.
Na és hogy mondjak már rosszat is róla: mivel ez egy lebutított VW ezért silányabb az összeszerelése, pl zörög az ajtó, és ilyen egyebek. Valamit valamiért...
Az 1.2 12V az egyik legkevesebbet fogyasztó benzinmotor. Vegyesbe kihoztam: 4,6L/100km. Tojás a gázpedál alatt!
A váltó! A váltó egy eltalált szerkezet, pontos, jól kapcsolható, rövid úton járó, könnyedén beugrik a helyére, teljesen elégedett vagyok vele.
A jó váltóáttétel nagyon fontos, hiszen meghatározza a fogyasztást és ennél el lett találva, pl. negyedikben 50-nél nem sokat forog a motor, kb. kétezret (soknak tűnhet a 2000,de mivel ez egy kis pörgős motor, így ez egy alacsony fordulat)
És még a holtterek: van sok benne, írták is mások, a 45 fokos kikanyarodás nagyon rossz vele, de egy jó tükörbeállítással meg nagy odafigyeléssel orvosolható és megoldható a szituáció. (rossz a jobb oldali pici tükör)
Ha tehetem mindenhol betolatok és a távozás már egyszerűbb lesz.(tanács)
Hibalista
- Gumiszilentek, - Izzó kiégett, - Általános szervíz ( kopó dolgok cseréje )
Ide hordtam szervizbe
Mindig ugyan oda viszem, egy maszek autószerelő, elégedett vagyok a munkájával.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 105 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Swift 1.3 TGK | Következő autója? | szerintem VW |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
