Alvó lajhár
Szöveges ítélet
Az első autóm egy nagy, lomha állat, egy Renault 21-es volt 2 literes dizelmotorral. Ezt azonban eladtam és majd 5 évet vártam arra, hogy újra autóm legyen.. Tehát volt időm rá, hogy jól meggondoljam mit is vegyek. Hónapokig kerestem, kutattam és persze népítéleteket olvastam. A legfontosabb szempont az olcsó fenntartás, viszonylag alacsony fogyasztás, elfogadható teljesítmény és jó kinézet volt. A fábia mint autó, mint forma nekem nagyon bejön. Olyan kis aranyos, formás amibe az ember bele tud szeretni. Belül elöl még úgy ahogy van benne hely, de ha az elsők kényelmesen elhelyezkedtek akkor hátul már nem sok hely marad és az is csak max. 2 vékonyabb és mélynövésü felnőttnek. Az ülések eléggé kemények és kényelmetlenek. A belső tér kialakítása abszolút egyszerü és nélkülöz mindenféle fantáziát. Viszont aránylag minden kéznél van és a kezelőszervek elrendezése logikus. Az ajtók szépen, pontosan csukhatóak és nyithatóak. Es most jöjjön az autó egyik leggyengébb pontja: a motor. 1,4 MPI 50KW ami nekem elsőre nem sok, de jól hangzik. Szóval amint rálépsz a gázpedálra már érzed, hogy valami nem stimmel. Mintha villanyautóban ülnél. Bzííí bzííí. A hangja. Valami ilyesmi. Gyorsítani akarsz, előzni, kicsit odalépni neki, egy kicsit vadabbul autózni és élvezni a vezetést? Felejtsd el. Ezt az autót nem arra tervezték. Es ami a legfélelmetesebb. Nyomaték sehol. Se fent, se lent, sehol. Hogy kettőt visszaváltasz ha előzöl? Semmi. Abszolút semmi. Nem megy, nyomhatod neki, ahogy akarod. Ha a klímát is bekapcsolod, akkor aztán tényleg lehúzhatod a rolót. Jobb ha stoppal mész tovább. Bezzeg a 8-at azt lenyeli százon, az megy neki, de hogy menne is, azt már nem. Borzasztóan gyenge a motor és a gyorsulása az egyenesen katasztrófális. Dombon felfelé csak nyöszörög, sokszor attól féltem hogy elkezdek visszafelé gurulni. A következő gyenge pont a fékek. Nem fékez, nem áll meg. Nekem mindig az az érzésem mikor fékezek mintha ólomból lennének a fékek. Olyan nyúlós, mintha közben megolvadna aztán megkötne. Eletveszélyes! Hogy valami jót is írjak. Parkolni, tolatni könnyü vele, mert kicsi. Ennek ellenére összességében nem rossz autó, de szinte minden téren aluldimenzált. Ajánlom nőknek, nyugdíjasoknak, esetleg hétvégi bevásárlásra. Tehát ha egy átlagos magyar férfi vagy, akkor nagyon gyorsan felejtsd el. Talán a 100 lóerős változat jobb, de szerintem az sem sokkal. Öszintén szólva sokszor visszasírom a régi, 20 éves, batár Renaultomat.. Motorilag mindenképpen..
Hibalista
- kipufogó, immobilizér, elektronika
Ide hordtam szervizbe
csakis ismerősökhöz
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 45000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Renault 21 GTD | Következő autója? | VW Golf V./Audi A4 |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.5/10) |
