Álruhás Volkswagen - Dusánnak üdvözlettel :-)
Szöveges ítélet
Beszámítási akció keretében hagytam magam rábeszélni, eredetileg a nagytesóban, Octaviában gondolkodtam.
A szalonban megnéztem a kicsit megújított dizájnt, meghallgattam az 500 eFt-os akciót. Tényleg annyi volt.
A kocsit kipróbáltam, és megrendeltük.
Április elsején vettük át, nem vicc. :-)
Megjelenése: bazaltszürke szedán, kategóriájában elegáns kis kocsi. Ülések: németesen kemény (én spec. a puhát jobban szeretem, de hosszú úton tartja a gerincet). Formájuk meglepöen jó. Az elülsö ülések kiképzése folytán a hátul ülök "nyernek" vagy 10 cm lábteret. Én 179 cm magas vagyok, nekem beállított vezetöülés mögé kényelmesen beférek. Igaz, a komfortot 4 fö részére nyújtja a kocsi.
Méretben leginkább a szélességében marad el a nagyobbaktól. Hátul a fejtér is meglepöen nagy, hála a hátsó ülés vonaláig felfelé ívelö tetönek. Megjegyzem, épp a határozottabban nagyobb tér miatt választottam a Sedant.
Berendezés: meglepöen jó minöségü müanyag-gumi-kárpit kombináció. Más kérdés, hogy a burkolóelemekröl lepergö sorja ott maradt a világosabb színü elemeken... Az elsö takarításig.
A müszerfal praktikus, áttekinthetö, a kapcsolók jó minöségüek. Többek szerint unalmas, hiányolja a speciális dizájnt. Én ilyennek szeretem, ízlés dolga.
A Vas: a motor kicsi, három hengeres. A próbaúton - bevallom - nem hallottam a hangján. Tulajdonképp alig van hangja. Aki nem versenyezni akar vele, megfelelöen dinamikusnak fogja találni. Persze, aki versenyzö típus, ne vegyen ilyet. Többet tud, mint a gépkönyv írja. A végsebesség 170 közelében van, ami egy 1,2-es motortól nem rossz. A fordulatot a motor valóban jól tolerálja mindkét irányban, ami városban különösen jól jöhet.
A váltó kitünö. Stabil, szinte behúza a sebeségeket. Tképp ebbe szerettem bele. Az 1. fokozat a kivétel: néha csak másodikra veszi. Olvastam más értékeléséven is a jelenségről, típushiba lehet...
Fogyasztása: vegyes használat mellett 6 l körüli, 80-90-nel városon kívül még kevesebb.
Negatívumok: alapáron hiányzik az utasoldali légzsák, emelhetö vezetöülés. Talán az ablakemelö és a légkondi is beleférhetne alapból, cserébe az árengedmnyért.
Az autón különösen felülnézetből látszik, hogy megleően nagy, az anyagot a szélességéből spórolták ki. Ez a fentebb leírt kényelmi problémák mellett a kanyarvételkor is rontja az autó stabilitását. A Samara után "billenékenynek" érzem.
Így mndent öszevetve: ´akciós´ áron kapunk egy gyengén felszerelt kocsit, vagy veszünk egy jól felszereltet még mindig jó áron.
Végsö soron vagy egy VW polóm Skoda emblémával. Kitünö ár/érték arány. Megbízható, igazi német autó Mladá Boleslavból.
Sokak szerint unalmas autó: csak teszi a dolgát, és megy... megy...
Frissítés 2007.03.14-én: az autó két évesen is teszi a dolgát.
Hibalista
- Semmi. Minden OK, megbízható.
- Két bal elsö izzócsere 30000 km-en.
Ide hordtam szervizbe
Real-K, Komárno, Szlovákiai márkaszervíz.
Szaktudás OK, árak alacsonyabbak a hazainál.
Könnyü nekem: határvárosban lakom.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Styevola és Fia, Esztergom.
Szívélyes légkör, hozzáértö, szimpatikus kollégák.
A györi Porsche Hungaria Skoda szalonjában nem ment a dolog - potenciális vevöként 20 percig babráltam és próbáltam szóba állni a léhütö személyzettel - sikertelenül. Tatabányán dettó.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Samara 1500 | Következő autója? | Skoda Octavia |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
