Ajaj! Köszönöm, inkább nem
Szöveges ítélet
Elöljáróban: miután az elözö kocsim megadta magát és járnom kellett valamivel, kölcsönzöhöz fordultam és így tettem szert az alábbi skodálatos tapasztalatokra. Az 1.4 MPI összefoglalóan értendö, ugyanis a 3 hónap alatt 2 verziót is volt szerencsém nyúzni, elöször egy szedánt, majd egy kombit. És meg kell mondjam, hogy elég nagy különbség volt a kettö között.
A szedán egy kupac trágya volt. Óra szerint csak 10e km volt benne, ami egy 6 éves kölcsönzöi autó esetében görcsös hahotát vált ki ez emberböl. Full, de tényleg full fapad - kurblis ablak elöl is, az egyetlen extra a jobb oldali tükör :)
A váltójával betyárosakat lehetett szkanderozni, de néha még így is ö nyert és viccesen kidobta a hármast, aminek persze kiadós bömbölés lett a vége a motortér felöl. A szedán kivitel egyébként messze a legocsmányabb a fabiák között, a megtruccolt segg csak még jobban kiemeli az autó aránytalan formáját, föleg a kurta orrát.
Egyszerüen képtelen vagyok felfogni, hogy mondhatja valaki a fabiák belsejére hogy szép, vagy elegáns. Dejszen nincs bennük semmi! Ami meg mégis van, az olyan szürke, sivár és igénytelen, hogy az ember sírva fakad a látványtól. Jaj, most jöttem rá, hogy hazudtam, volt benne egy rádiós magnó abból a fajtából, ami mellé a kínai piacon azt írják, hogy egy:500 sok:300 (mármint forint, a gyengébbek kedvéért). Hangja semmi, a Nagykörút közepén is csak sistergösen fogta a Danubiust.
Menni ez az autó egyáltalán nem szeretett: ha odatiportam neki, akkor megindult ugyan, de ez úgy 140-töl az autópályán már konstans aggódással párosult, mert a szervó (hopsz, még 1 extra!) nem keményedik hozzá a tempóhoz, ezért egy hirtelen mozdulat végzetes lehet (bár ezt nem próbáltam ki, így csak sejtem, biztosan nem állíthatom :)) Egyébként pörgös, de nyomatékmentes, totojázós a motor, elözgetni nem való vele, mondjuk lehet, hogy ez a kategóriájában kiemelkedő, de nekem piszok kevésnek tűnt.
A kombi egész más tészta volt, ebben 92ezret mutatott az óra 5 éves korára, már hihetöbb, de a nyakam nem tenném rá. Itt érdekes módon precíz volt a váltó és a motor is lelkesebbnek tünt, noha a kocsi stabilitása itt sem volt világbajnok. Azért a pályán lejtön megdöngettem majdnem 200-al, de hamar gyözött a józan ész és az életösztön. A felszereltséget az előzőn túl elsö villanyablakok (hihetetlen, hogy ez az aprócska extra mennyivel megkellemesíti az autó összképét) és hátsó ablaktörlö gazdagította. Ez a szedánról piszkosul hiányzott, időnként szégyen szemre meg kellett állnom kézzel letörölni azt a qrva ablakot, hogy lássak is valamit.
Az ülések egyformán kényelmetlenek voltak mind a két kocsiban, a standard 550 km-s utazásaim után mindig félholtan kecmeregtem ki a gépböl, pedig még egy ilyen holt gázos fagolyócskás üléshuzatot is rámoltam bele, de a derékfájást csak épphogy enyhíteni bírta. Említést érdemel még az oldalsó visszapillantók mulatságos mérete - szinte mintha a napellenzö sminktükrét heggesztették volna az ajtókra.
A csomagtartó jó nagy mind a kettöben, de a szedánban bénán pakolható.
Valószinüleg más kategóriatársnál sincs máshogy, de az elözö dizeles kocsim után nagyon kellemetlen meglepetéskén ért, hogy ha esett az esö, vagy a hó, akkor a meredek, macskaköves utcánkban alig, vagy éppen egyáltalán nem bírtam felmenni. Ócska érzés félúttól szánkázni visszafele.
Summa summárum örültem, mint majom a farkának, mikor megszabadulhattam tölük és birtokba vehettem egy scenicet, ami az 1.6-os motorjával ugyan szintén nem nagyon megy, de legalább kényelmes és szép (persze nem fair összehasonlítani öket, nem ugyanaz a kategória).
Hibalista
- Mivel rövid ideig voltak nálam, nem volt idejük trükközni.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 100000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Xsara Picasso 2.0 HDI | Következő autója? | Renault Scenic 1.6 16V |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.1/10) |
