A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Fabia (1999-2007)

Fabia 1,4 16V 100 Le 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A praktikus cseh rakéta

Szöveges ítélet

2001-ben vettem az első Fabia Combit egy Felicia Combi 1,6-os után. 68 Le-s motorral. Felszereltsége kicsit jobb volt mint a Comforté, de a klíma hiányzott.

Szerintem kellően kapcsolgatva dinamikus autó volt a 68 lovas is, de kicsit többre és egy klímára vágytam, így 2005-ben lecseréltem egy használt 1,4 16V 100 lovasra Elegance felszereltségben 2,1 M-ért Weltautó garanciával. Az előző 1,7 M-ért kelt el. (Megjegyzem, hogy eladáskor derült ki számomra, hogy az autó balhátsó ajtaja javítva volt.) Ebben minden van ami szem szájnak ingere, legjobban az ülésfütés tetszik, használható az év minden napján amikor kicsit hűvős van és nem akarsz fűteni, vagy amikor még nem fűt az autó, a legjobb extra szerintem, pedig amúgy nem kellett volna. :)

Dinamika: alsó fordulatszám tartományban olyan mint az előző gyengébb volt, no de megpörgetve (3500-tól)..., mint akit seggbe rúgtak. A klíma azonban érezhető mind a teljesítményen mind a fogyasztáson (+0,5l), ezért csak indokolt estben használom.
Nagyon fontos a minnél jobb minőségű benzin használata ha azt akarjuk, hogy tényleg menjen. Ajánlatos a ´98-as, vagy a prémium benzinek.
Autópályán igen jól lehet vele akár 180-val is menni, de 160-nál még nagyon kellemes és azonnal reagál a gázadásra is előzésnél.
Nagyon jól gyorsul (főleg a kipörgésgátló kikapcsolását követően), kipörgetve sportos hangja van, akinek nem tetszik ne húzassa.
A váltó nekem bejön, jól lehet kezelni. Vezettem már 1,2 -est is és azoknak kicsit más volt a váltóművük, nem rosszabb csak más!
A fékek jól harapnak, én még nem bírtam lestrappálni őket a mecseki utakon. Az ABS is akkor lép müködésbe mikor már nagyon kell.
Máshol olvastam és egyet is értek vele, hogy "Egy rossz tapasztalatom volt az abs-el, de gondolom ez az abs sajátja. Egy nagyon meredek keresztbordázott úton mentem lefelé, és hiába nyomtam a féket, nem engedett megállni az abs, mivel minden bordánál kicsit levegőbe került valamelyik kerék. Nem tudom ez mennyire normális, nekem ijesztőnek tűnt... ha jön szembe valaki, simán nekimegyek szép lassan." Ha neki nem is megyünk,de keresztbordázatú uton is azonal müködik az ABS.
Mostanság tolatáskor nyikorognak a fékek hátul, illetve az ABS be-be kap bizonyos helyzetekben.

Fogyasztása:
Átlagban, takarékosan (hamar felkapcsolgatva) 6 liter az átlagfogyasztás (nyáron) nagyrészt külterületen használva, légkondi nélkül, úgy +fél liter.
Mentem már vele 4,8-at is, igaz akkor 5.-ben 80-nál nem jobban hajtva. 4,5 liter a csúcsfogyasztásom 20 km-en! :)
Télen 6,5 a fogyasztás, de széthajtva (pl. autópálya 170-180)sem bírtam még átlag 7,5 liter fölé kerekedni. Városban meg lehet vele etetni a 8-9 litert, sőt...
Nagyon hasznos a fedélzeti kompjuter a takarékos vezetési stílus elsajátításában. :)
Viszont sajnos az enyém eszi az olajat. Eddig mindenféle szuper olajakat próbáltam Shell, OMV most megpróbálok valami gyengébb viszkozitásút pl. 15W 40-et az 5 és 10W-sek helyett... ezzel most kevesebb olajat zabál. Állítólag ezek a korai 100 lovasok ilyen kis olaj falók, hogy azt a fauvés belüket. :)
5 W-ésből 3000 km alatt fal be egy kilót, 10 W-ésből 4000 alatt, a 15 W-ből 5000 alatt.
Most ismét kompromisszumot kötve 10 W-és van benne, a 15 W-ést nagyon nem ajánlják márka szervízben.

Beltér: a műszerfal olyan amilyen, nekem bejön, mert egyedien puritán (nem egy egérkamion!), olyan "kubista". A csomagtartó óriási és jól pakolható. Az ülések jól beállíthatóak (le, föl), viszont hosszútávon a deréktámasz hiányában lehet valami... :(
Az ülésfütést mindenkinek ajánlom aki használja at autót hűvős reggeleken, vagy hideg időben. Bekapcsolást követően elkezd melegíteni, majd forrósítani és nincs is szükség fütésre.
A felhasznált anyagok ár-érték arányosak.
A beltér nagysága megfelelő, mivel még a 2 méteres édesapám is elfér benne, ami pl. a C5-ös Citroen vezetőüléséről, vagy akár a 93-as Saab belteréről (de említhetnék még egy sor "nagynak" mondott autót) nem mondható el.
Az ablaktörlő időintervalum kapcsolója nem rossz, kár, hogy a hátsóra nincs valami hasonló. Továbbá az utolsó elötti gyors fokozatig is el kelne még egy-két köztes szakasz.
Praktikus venni bele könyöktámaszt. (kb. 15.000,-)

A csomagtér roló mindkettőben megadta magát. Az elsőnél nem húzta vissza teljesen a rugó, a másik simán szétesett. Nem is vállalják a szervízek, mert nem tudják megcsinálni!!!
Akkor minek vannak?
Cserélheted 35 ezerért! Csak azért sem cserélem. (Szereztem egy használtat, azért szebb és praktikusabb így!)
Vettem egy könyöktámaszt (cca.: 15.000,- Ft). Megéri, mert sokkal komfortosabb a vezetés, csak a becsatolás lett kicsit macerásabb, de mivel dönthető a könyöktámasz és magasságában is állítható csak megszokást igényel a hajtogatás ki- és bekapcsoláskor.

Futómű: szerintem jó, Continental Eco 185-ös R14-es könnyűfémfelnikkel és ugyanilyen méretű Marschall téli gumikkal. Az előzőnél Matador télit használtam (eggyel kisebb méretben), szerintem árához képest az egy szuper téli gumi.
Kellemes a menetkomfort és a fogyasztás is, főleg az Eco-val. Természetesen a menetkényelem nem egy francia autóval vethető össze, de nem mindig az a legjobb.

Külső: Én bele estem, mint ló a gödörbe... Nagyon szép a kombi már-már kupés. Nekem nagyon tetszik. Szerintem mosolyog az eleje. Jobb, mint a következő generáció, az olyan "mi autós".
A festése jól bírja a gyűrödést. Állítólag az előző autóm festékrétege is vastagabb volt, mint a szokásos, pedig nem volt újra fújva.

A légterelőt az ablakokra szintén ajánlom, főleg az elsőkre, hasznos.

Az autó 96000 km-vel Romániába került eladásra 1,45M-ért.

Hibalista

- - önindító olajozás;
- - hengerfej tömítés az 1,4 MPI-nél
- - menetstabilizátor rúd;
- - a klíma néha elkezd berregni, de nem tudják, hogy mi az, vagy nem hallják (elöször a falevelekre fogták!) ha kikapcsolom majd vissza akkor nagyrészt megszünik;
- - csomagtér roló
- - eszi az olajat! OMV light 10W40-est kapott és kb 4-5000 km alatt megeszik belőle 2-3 litert, a 15 W-ből csak (!) 1 litert.
- - most jelentkezett, hogy állóhelyzetben néha napján egyenlőtlenül jár a motor 3-400-at ugrabugrál a fordulatszám mérő, kivácsi leszek, hogy mi a gond..., megoldották.
- - a hűtőnél kellett cserélni valamit mert csordogált a víz.
- - 90 ezres szervíznél vezérműszíj, vízpumpa (cca.: 70.000,- Ft), végül nem szakszervízben megúsztam 55.000,-ből.
- - kormányszervo jeladó (cca.: 30.000,- Ft);
- - a gyári ablaktörlővel ki lehet húzni 2 évig (kb. 7-8000,-), a gagyikkal félévig sem, nem érdemes megvenni, most a Boschal (Twin) próbálkozom ami fele annyi mint a gyári.

Ide hordtam szervizbe

Skoda Zalai

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Vörös Autóház

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2001
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 53000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 90000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Fabia 1,4 MPI Combi Comfort Következő autója? Skoda Octavia II; Citroen Picasso; Új szerelem Kia Ceed SW (nagyon jó!) Nehéz döntés lesz!
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Fabia 1999 (1999 - 2007)

További ítéletek (707 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)