"A" pontból "B" pontig...
Szöveges ítélet
Először is előrebocsájtom, hogy egy 2.0 literes diesel Ford Mondeo-ból ültem át (nem önakaratomból).
Mivel munkára használtam, azt kell mondanom, hogy arra a célra megfelelő (csak sajnos 2 személyes, ezért a gyerekek néha melettem ültek, amikor iskolába/óvodába vittem őket).
Jó tulajdonságok :-)
- Megbízható
- Relatív alacsony fogyasztás (városban 5-6 liter, autópályán 170 km/h-nál 9,5 liter)
- Alacsony (azaz "megfizethető") szervizdíj költségek (egyik kötelező sem volt 40e Ft-nál magasabb)
- Könnyű izzócsere (főleg az első - ez a mai autóknál kész mutatvány, viszont ennél az autónál - igaz csak 2x kellett cserélni -, de 2-3 perc alatt megvan a csere, mivel abszolút hozzá lehet férni, és egyszerű a csere - még a kezelésit sem kellett elővennem).
Rossz tulajdonságok :-(
(Sok vélemény azért van mert, hogy ez egy kétszemélyes Praktik, amelynek a hátsó ajtók üvegei be vannak "plexizve")
- Rossz kiláthatóság (szinte lehetetlen kitolatni 45 fokban, volt, hogy majdnem 3-4x lekaszáltam egy motorost vagy autót a jobb oldali sávban sávváltáskor - figyeljetek oda más autósok a Praktik-os Skodákra, mert ebben az autóban tényleg rengeteg holttér van + a jobb oldali tükör is kisebb - éljen a VW ideológia a kisebb jobbtükörről, ami teljes baromság)
- Hátsó ablakfűtés és ablaktörlő hiánya (ez egy Praktik és nincs benne)
- Nem tolható ki teljesen az ülés hátra (Praktik - a vezető mögött egy fémrács van, ami megadja a limitet, hogy meddig lehet az elős üléseket hátratolni)
- Kényelmetlen ülés hosszú vezetésnél
Tulajdonságok, amelyekkel együtt lehet élni :-I
- Üzemanyagszint mérő nem lineáris (akár 200km-t is lehajtottam tele tartálynál, és az üzemanyagszint mérő meg sem mozdult, aztán, ahogy egyre lejjebb megy, annál rohamosabban csökken)
- Üzemanyagtúltöltés (hajlamos arra, hogy a "böfögtető", azaz üzemanyagtartály szellőztető csőbe is menjen üzemanyag (ha valaki rámenős, akkor akár 5-6 literrel is többet tölthet bele, mint a hivatalos tartály kapacitás, emiatt néha volt éles vita a benzinkutakon is (lásd: Tékozló Homár).
Ezeket cseréltem:
- 2x első izzó
- 75e km első fékek
Különben semmi a kötelező szerviz (olaj, szűrők) műveletektől eltekintve.
Végszó:
Amire ki van találva, arra tökéletes. Nem egy kényelem, nem egy feltűnő autó, nem "csajozós verda", de arra, hogy szerszámos táskával+alkatrészekkel "A" pontból "B" pontba eljusson az ember, arra megteszi.
UI.: Az ABS nem volt benne, az nagyon hiányzott, 2-3 alkalommal majdnem az árokban kötöttem ki.
Hibalista
- Első izzó H7 2x (több mint másfél alatt)
Ide hordtam szervizbe
Skoda Derzbach
Korrektek, nem vertek át soha - Spolár Antal vette át a kocsit, mindig korrektul bántak velem (néha koszosan, agyonhajszoltan vittem oda a kocsit - soha nem szóltak meg, tisztán adták át).
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Seat Szabó
Korrektek, sajnos csak egyszer tudtam oda vinni a kocsit (75e km), ami miatt ide vittem a Derzbach után, a közelség volt.
Árban talán még jobb mint a Derzbach (habár az sem volt sok).
Víg Lászlót mindenkinek csak ajánlani tudom, hozzáértő, pontos és precíz.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 30000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 57220 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Mondeo | Következő autója? | Ford Focus |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
