A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Fabia (1999-2007)

Fabia 1.2 6V 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A "modern kor modern motoros vacakja

Szöveges ítélet

Hol is kezdjem...

Korábban rengeteg kilométert tettem meg számtalan autótípussal, és úgy döntöttem váltok. Mivel a VW AG alkatrészhalmazaival nagyjából képben voltam, nem volt kérdés mi is az irány. Megnéztem pár VW Polot, Pár Ibizát, a kisautók közül mégis valahogy a Fabia egyszerűsége fogott meg. Eddig diesel autóval jártam, dehát gondoltam a technikai fejlődés csak elhozta mára a benzines autók használhatóságát is, de ismét csalódnom kellett.

A Fabia egy érzelmileg semleges jármű, de az alapvető helyváltoztatás problémájának megoldására tökéletesnek tűnt. Ez is volt a cél! Túlnyomó részben munkahelyre járásra volt (van) használva, de nem marad meg sokáig az tuti.

Autóvásárlást követően általában azonnal szíjakat, szűrőket, és legfőképp olajat-, vezérművet cserélek, ezért ennél az autónál sem zajlott ez másképp.

Mivel rendesen szét kellet kapni a motort a vezérmű cseréhez (láncos, de milyen!!!) már nem pöcsöltem, lekaptam a hengerfejet is. Na ez nekem már eleve hatalmas pofont adott!
Alumínium motor! Alumínium, és más semmi! Mint a fűnyírók motorja. AL SI CU ötvözet, de mégiscsak alu.... A szerencsétlen dugattyú a króm gyűrűjével egy alumínum hengerben pörgeti nyomorult életét!!! Alaposabban kíváncsivá tett, blokk ki, és szét! Na ez mégegy pofon.... A hajtókarcsapágy (gyenge pont!) cseréjéhez nem elég levenni a motor alját teljesen szét kell szerelni!!! Nincs vele még komoly baj, (szerintem magas olajfogyasztást kivéve) de a tudat hogy mennyire "alulméretezett", nem engedi, hogy nyugodtan üljek bele! Nézegettem morfondíroztam.. mi a frászkarikáért gyengítette el a vw az amúgy szinte elnyűhetetlen motorjait erre a szintre?

Nincs jobb ötletem, mint az amortizációszámítás! El kell fogynia, hogy erősítse a fogyasztói társadalmat, és vevőket gerjesszen a további járművek értékesítéséhez....

A megoldást megpróbálom rövidre fogni:

A MAHLE szerencsére gyártott még anno a régi motorokhoz hengerperselyt megfelelő minőségű öntvényből, ezért kap a motorom hengerperselyt, új dugattyúkat, HONDA hajatókar csapágyakat, és olajhűtőt. Az olajpumpát sajnos nem tudom kiváltani, ezért marad a gyári, amit szerintem MAX 150 000 kilométer után el kell dobni, a kartergáz (vagy kartelgáz) elvezetés túlbonyolítottsága nem hiszem hogy a tartósságot segíti elő, a motorkontroll pedig nem ér semmit, ezért az autószerelőcskék nyugtázzák, hogy a szelepek kiégnek.... ez ilyen...
Ha dugul az üzemanyagszűrő, nem jelzi ki, egyszerűen fordulaton kicsit elszegényíti a keverékképzést, és kiég a szelep. A kartergáz elszívás minimális hibája a keverékképzést megkerülve szegényíti a keverékképzést, és a szelep kiég. És még sorolhatnám...

A véleményem:
Bóvli vacak! Ebben az életben ez volt az utolsó VW konszerntől vásárolt benzines gépkocsim, pedig az elmúlt 25 évben a rajongóik közé sorolhattak.

A benzines autók és fogyasztásaik az én véleményem szerint a vicc kategóriát erősítik. Sokan sokféle értéket írnak a járműveikhez, amiről a következő a véleményem:
Az elmúlt 30 évben a benzin nem erősödött meg, ezért akkor lehet 5-6 literes fogyasztási értékekkel büszkélkedni benzines autó esetén, ha a gyári teljesítmény 20-40 százalékát aknázzuk ki! Ez annyit jelent, hogy nézegetjük a fordulatszámokat, érintgetjük a gázpedálunkat, elketyegünk 20-40 lóerővel, így elérhető volt nálam is az 1.2 fábiával 6,4 liter csak városban a télen. Nem szeretek 20-30 lóerővel járni, nem vagyok a nézegetős kategória, mivel eddig diesel autóval jártam. Ott nem kell nézni semmit! Nyomja az ember, és megy, nem kérdez vissza, úgy ahogy a gyárban kitalálták, és úgy 5-6 MAXIMUM 7 liter! A többi mese!
Nekem a benzines 1.2 fabia elfogyaszthatott volna akár 12-13 liter benzint is 100 kilométeren, ha diesel lábbal vezettem volna, de átlagosan 8 liter körül beérte, 2-3000 fordulatig intenzív (nem padló) gázzal, ésbizony 55 lóerő, és 1150 kilo. Ez így ennyi, ennyi is volt, és ennyi is marad.

Hibalista

- Gyenge pont: szelepek, hajtókarcsapágyak, dugattyúk, olajpumpa, blokk, vezérműlánc, üléskárpitok, ajtózárak, ajtókapcsolók, kormánykerék, (az alap kerék 87000 a Porsche Győrnél!!!) az elektromos szervó, vékony a motorbölcső, és a hátső híd. Ha törik hamar gazdasági a totálkár!

Ide hordtam szervizbe

Doktor Autóház Kft

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2003
Kényelem (2) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 200000
Megbízhatóság (4) Vezetett km 45000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Jetta 2 Következő autója? Honda? Toyota? Csak új!
Ennyire szerette (4) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (5.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Fabia 1999 (1999 - 2007)

További ítéletek (707 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)