A "modern kor modern motoros vacakja
Szöveges ítélet
Hol is kezdjem...
Korábban rengeteg kilométert tettem meg számtalan autótípussal, és úgy döntöttem váltok. Mivel a VW AG alkatrészhalmazaival nagyjából képben voltam, nem volt kérdés mi is az irány. Megnéztem pár VW Polot, Pár Ibizát, a kisautók közül mégis valahogy a Fabia egyszerűsége fogott meg. Eddig diesel autóval jártam, dehát gondoltam a technikai fejlődés csak elhozta mára a benzines autók használhatóságát is, de ismét csalódnom kellett.
A Fabia egy érzelmileg semleges jármű, de az alapvető helyváltoztatás problémájának megoldására tökéletesnek tűnt. Ez is volt a cél! Túlnyomó részben munkahelyre járásra volt (van) használva, de nem marad meg sokáig az tuti.
Autóvásárlást követően általában azonnal szíjakat, szűrőket, és legfőképp olajat-, vezérművet cserélek, ezért ennél az autónál sem zajlott ez másképp.
Mivel rendesen szét kellet kapni a motort a vezérmű cseréhez (láncos, de milyen!!!) már nem pöcsöltem, lekaptam a hengerfejet is. Na ez nekem már eleve hatalmas pofont adott!
Alumínium motor! Alumínium, és más semmi! Mint a fűnyírók motorja. AL SI CU ötvözet, de mégiscsak alu.... A szerencsétlen dugattyú a króm gyűrűjével egy alumínum hengerben pörgeti nyomorult életét!!! Alaposabban kíváncsivá tett, blokk ki, és szét! Na ez mégegy pofon.... A hajtókarcsapágy (gyenge pont!) cseréjéhez nem elég levenni a motor alját teljesen szét kell szerelni!!! Nincs vele még komoly baj, (szerintem magas olajfogyasztást kivéve) de a tudat hogy mennyire "alulméretezett", nem engedi, hogy nyugodtan üljek bele! Nézegettem morfondíroztam.. mi a frászkarikáért gyengítette el a vw az amúgy szinte elnyűhetetlen motorjait erre a szintre?
Nincs jobb ötletem, mint az amortizációszámítás! El kell fogynia, hogy erősítse a fogyasztói társadalmat, és vevőket gerjesszen a további járművek értékesítéséhez....
A megoldást megpróbálom rövidre fogni:
A MAHLE szerencsére gyártott még anno a régi motorokhoz hengerperselyt megfelelő minőségű öntvényből, ezért kap a motorom hengerperselyt, új dugattyúkat, HONDA hajatókar csapágyakat, és olajhűtőt. Az olajpumpát sajnos nem tudom kiváltani, ezért marad a gyári, amit szerintem MAX 150 000 kilométer után el kell dobni, a kartergáz (vagy kartelgáz) elvezetés túlbonyolítottsága nem hiszem hogy a tartósságot segíti elő, a motorkontroll pedig nem ér semmit, ezért az autószerelőcskék nyugtázzák, hogy a szelepek kiégnek.... ez ilyen...
Ha dugul az üzemanyagszűrő, nem jelzi ki, egyszerűen fordulaton kicsit elszegényíti a keverékképzést, és kiég a szelep. A kartergáz elszívás minimális hibája a keverékképzést megkerülve szegényíti a keverékképzést, és a szelep kiég. És még sorolhatnám...
A véleményem:
Bóvli vacak! Ebben az életben ez volt az utolsó VW konszerntől vásárolt benzines gépkocsim, pedig az elmúlt 25 évben a rajongóik közé sorolhattak.
A benzines autók és fogyasztásaik az én véleményem szerint a vicc kategóriát erősítik. Sokan sokféle értéket írnak a járműveikhez, amiről a következő a véleményem:
Az elmúlt 30 évben a benzin nem erősödött meg, ezért akkor lehet 5-6 literes fogyasztási értékekkel büszkélkedni benzines autó esetén, ha a gyári teljesítmény 20-40 százalékát aknázzuk ki! Ez annyit jelent, hogy nézegetjük a fordulatszámokat, érintgetjük a gázpedálunkat, elketyegünk 20-40 lóerővel, így elérhető volt nálam is az 1.2 fábiával 6,4 liter csak városban a télen. Nem szeretek 20-30 lóerővel járni, nem vagyok a nézegetős kategória, mivel eddig diesel autóval jártam. Ott nem kell nézni semmit! Nyomja az ember, és megy, nem kérdez vissza, úgy ahogy a gyárban kitalálták, és úgy 5-6 MAXIMUM 7 liter! A többi mese!
Nekem a benzines 1.2 fabia elfogyaszthatott volna akár 12-13 liter benzint is 100 kilométeren, ha diesel lábbal vezettem volna, de átlagosan 8 liter körül beérte, 2-3000 fordulatig intenzív (nem padló) gázzal, ésbizony 55 lóerő, és 1150 kilo. Ez így ennyi, ennyi is volt, és ennyi is marad.
Hibalista
- Gyenge pont: szelepek, hajtókarcsapágyak, dugattyúk, olajpumpa, blokk, vezérműlánc, üléskárpitok, ajtózárak, ajtókapcsolók, kormánykerék, (az alap kerék 87000 a Porsche Győrnél!!!) az elektromos szervó, vékony a motorbölcső, és a hátső híd. Ha törik hamar gazdasági a totálkár!
Ide hordtam szervizbe
Doktor Autóház Kft
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 200000 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Jetta 2 | Következő autója? | Honda? Toyota? Csak új! |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (5.2/10) |
