A megbízható kisvakond
Szöveges ítélet
2007-ben vettem egy használt autó telepen. Jött a 2. gyermek, ezért az F Astra helyett kellett egy kombi jó nagy csomagtérrel. Céges autó volt, ennek ellenére elsőre bele szerettem. Modern vonalvezetése, pofás megjelenése rabul ejtett. Azt persze a nepper eltitkolta, hogy törött volt, mint utólag kiderült. De nem bántam mert egyrészt nagyon szépen rendbe hozták, másrészt pedig az örökösen futómű problémákkal küzdő opel után úgy ment mint a vonat. A szervizre nagyon ügyeltem, gépészmérnök létemre olajok, szűrők cseréjét, a fékek karbantartását, kisebb javításokat magam végeztem. Mindenből a legjobbat, illetve a legjobb utángyártottat kapta. Szerencsére óriási a választék utángyártott alkatrészek között. Talán ezért is, nagyon jól szolgálta a családot. 2010-ben megadta magát az egyik gyújtótrafó, de 2 hengerrel is még hazavitt. 2012-ben volt egy nagyobb kiadás, az EGR szelep megadta magát, illetve a kipufogó flexicsöve leszakadt egy kis "terepezés" folyományaként. Egyébként nagyon jól szolgált. A gyermekeim viszont "szárba szökkentek" így egy nagyobb csapatszállító után kellett nézni. Amit negatívumként tudok mondani az a következő: Nagyon kemény a futómű, minden úthibát megérez. A szilenteket érdemes minden műszaki vizsga előtt lecseréltetni (kb.50.000 HUF-ból megvan) Máskülönben elkezd kellemetlenül nyikorogni. Az utastér eléggé szűkös, 185 cm vagyok de mögöttem még egy 8 éves gyermek is éppen hogy elfér. A 450 literes csomagtérből lecsíphettek volna a gyártók még 50 litert, hogy kissé hátrébb kerüljön a hátsó üléssor támlája...
A műszerfal nagyon spártai, a kormány gyorsan elfoszlik. Ezen egy pofás kormányvédővel azért lehet segíteni. Az 1,2 12 szelepes motor városban nagyon jó, de autópályán, városon kívül klímával csak hátszéllel és nekifutással, illetve klíma kikapcsolásával vállalható egy előzés...Mindenképpen 1,4-es motorral javaslom a vásárlást.
Egyébként nagyon jó kis autó, a következő is skoda lesz.
Hibalista
- 2010-ben egy gyújtótrafó gyári ára beszereléssel:25.000 HUF - 2012-ben EGR szelep, flexicső+tömítés összesen: 100.000 HUF -
Ide hordtam szervizbe
Mentes ás Társa Bp. Attila u. Hozzáállásuk korrekt, a munkákat rövid határidővel elvégezték, a gyári alkatrészek viszont nagyon drágák.
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Palotaautó Bp. Szentmihályi u. Kicseréltek olyat is amit nem kértem a biztonságos üzemeltetésre hivatkozva. Egyébként gyorsak, segítőkészek, a gyári alkatrészek horror áron mennek itt is.
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 30000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 120000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Asrta F 1,4 | Következő autója? | Octavia combi |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.7/10) |
