A magyar országúti cirkáló, inkább nőknek ajánlott
Szöveges ítélet
A címben írom, hogy női autó:
kisujjal lehet váltani, kormányozni (nem túlzás, tényleg), puha kuplung, puha fék (ami azért nem olyan egyértelmű, mert komolyabb fékerőhöz azért oda kell lépni rendesen).
Azonban a könnyű kezelhetőség nem jelent teljes impotenciát, férfiak számára se kell leírni, autóztam már vele egész kellemeset az Alpokban szerpentinen, van gázelvételre farmegindulás, ahogy kell.
[elnézést a sovinizmusért]
Karosszéria:
Elöl kényelmes, hátul nem annyira (gyakorlatilag négyszemélyes), hihetetlen sok csomag belefér a csomagtérbe. A roló fölött már nincs sok hely, jó csapott a hátulja, kárpótol viszont a jobb kinézet és az alacsonyabb légellenállás.
Magam mögött éppen, hogy elférek (179cm), sajnos a kisbabánk már nem, úgyhogy ő az anyósülés mögött utazik, így szegény feleségem mögöttem nyomorog, és még a súlyeloszlás is rossz így...
Motor:
országúti használatra elmegy, 1800-as fordulatszám alatt halott, nagyobb gázadásra iszonyatos traktorhangot ad és az az ember érzése, hogy mindjárt szétesik, 2000-2600 között tartva Pesten is tartani lehet a tempót. 2800-3000 körül megint van egy teljesítmény-ugrás, efelett tartva már egész fickósan gyorsul ... addig, amíg negyedikbe nem váltunk :D Utána is azért még éldegél, és 150-ig komolyabb erőlködés nélkül felgyorsul, onnan 160-ra már elég nyögvenyelősen gyorsul, óra szerint mentem vele 165-öt, és még kicsit gyorsult volna, ha még tovább nyomom neki.
Szóval nyilván nem egy erőgép, de még éppen elég ahhoz, hogy tempósan közlekedjünk autópályán kívül.
130-nál már 4100-at pörög, hangos és sokat fogyaszt.
Kár volt ilyen rövid 5.-et rakni bele, 100 alatti előzésekhez így is vissza kell váltani négyesbe.
Továbbá baromi idegesítően van beállítva az elektromos gázpedál: egyrészt lassan reagál, másrészt kis fordulatszámnál már akár 20%-os benyomásnál is a maximális nyomatékot adja, így elég nehéz szabáyozni a teljesítményt, különösen egyesben rángathat emiatt az autó. Motorfék szinte nincs is, nekem annyira nem is hiányzik: szépen sebességben hagyva gurulhatunk vele jó sokat lassításnál: kevesebb benzin fogy így.
Fogyasztás:
100 körüli tempóval volt már, hogy 5 literes átlagfogyasztás jött ki, 140-nél meg 7,5-8. Városban 6,5-8,5 között várostól és évszaktól függően.
Váltó:
Könnyen jár, szinte magától betalál a fokozatokba, nem gond neki az se, ha 30-as tempónál tolok neki egy egyest. Egyedül az nem tetszik, hogy az egyes előtt van egy "fantomfokozat", ebbe ugrik, ha nem elég határozottan tolom meg - 4-5 alkalommal sikerült így megrecsegtetni a váltót.
Futómű:
Elsősorban kényelmesre próbálták hangolni, ez lehet, hogy valami kelet-európai kiadás - sokat vezettem egy 2000-ben gyártott Fabiát, aminek határozottan keményebb volt a rugózása, és nagy sebességnél (150 körül) stabilabban feküdte az utat. De ez fékezéskor nagyokat bólint, hirtelen kormányzásra jól beleng és 110-120 fölött már igen szélérzékeny, .
Gumik:
A gyári gumik borzalmasak voltak, kész életveszély(Barum 165/70R14). Keskenyek, nyeklenek kanyarban, és ami a a legfontosabb: semmi tapadás, nedves úton főleg. Nem sokkal azután, hogy megvettem, majdnem belerohantam egy országúti körforgalomba: csúszó első gumikkal épp hogy megálltam. Alig voltak kopottak, de túladtam rajtuk. A gyári 14-es felnikre rakattam a téli gumit (Maloya 175/65R14), rögtön jobban muzsikált, még melegebb időben is. Nem értem, hogy a gyár hogy spórolhat ilyenen, max 10000 Ft autónként, és lehet, hogy egy pár életet is megmentene a normális gumi. Mivel nincs benne ABS se, arra gondoltam, hogy a gumikkal kéne csökkenteni a csúszkálást. A nyári gumikhoz vettem 15-ös acéltárcsákat (olcsóbb, javítható, könnyebb és rondább az alunál) 195/50 -es Goodyear F1 gumikkal. Teljesen átalakult: más a kormányzás érzete, sajna vezetik a vályúk (amire jól rásegít a szervo is), de a fékezhetőség, tapadás is kiváló lett, még esőben is. Kicsit jobban ráz is, Magyarországra talán jobb választás a 185/60R14 méret.
Ami kéne bele:
-légkondi (habár szegény motor így is nagyon a határon van)
-ABS
-az egy légzsákon kívül még plusz 3 (2004-ben nem adtak hozzá utasoldali légzsákot, röhej!)
-hátsó tárcsafék
és amivel már egész élvezhető kocsi lenne:
-keményebb futóművel
-az 1.9 TDI motorral, egy kis chiptuninggal
Magyarországra biztos, hogy megtartanám, de mivel Németországban élünk, kb. 70%-ban autópályán használjuk, lassan kezd elegem lenni belőle. A hosszú utakra jobb lenne egy nagyobb kocsi, és jó lenne, ha néha tudnánk 5 személyt is szállítani hosszabb útra.
Update:
A futómű elkezdett kicsit nyikorogni úthibákon. A szervízben azt modnták, nem gond. Szerencsére az eladásnál nem jelentett problémát.
Azon kevés kocsik egyike, amit a németeknél drágábban el lehet adni :)
Hibalista
- -elektromos ablakemelő (előző tulaj utólag szereltette be - a szerencsétlen!), ismerős megnézte, és csak egy biztosítékot kellett cserélni - ez fontos tipp mindenkinek: érdemes megnézni a biztosítékokat mielőtt a márkaszervízbe rohannánk!
- -tompított fényszóróhoz égőcsere
- -a riasztó (előző tulaj utólag szereltette be) 2 hete romlott el
Ide hordtam szervizbe
Ikesz autó Szeged - drága
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Avus Bt. Pécs - mindenkinek ajánlom! Jogosultak szevízkönyv vezetésre is, jól dolgoznak, és jóval olcsóbbak a márkaszervíznél.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 18000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 28000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Octavia 1.6 kombi - pedig nem ezt terveztem... |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
