A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Fabia (1999-2007)

Fabia 1.2 HTP kombi classic 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A magyar országúti cirkáló, inkább nőknek ajánlott

Szöveges ítélet

A címben írom, hogy női autó:
kisujjal lehet váltani, kormányozni (nem túlzás, tényleg), puha kuplung, puha fék (ami azért nem olyan egyértelmű, mert komolyabb fékerőhöz azért oda kell lépni rendesen).
Azonban a könnyű kezelhetőség nem jelent teljes impotenciát, férfiak számára se kell leírni, autóztam már vele egész kellemeset az Alpokban szerpentinen, van gázelvételre farmegindulás, ahogy kell.
[elnézést a sovinizmusért]

Karosszéria:
Elöl kényelmes, hátul nem annyira (gyakorlatilag négyszemélyes), hihetetlen sok csomag belefér a csomagtérbe. A roló fölött már nincs sok hely, jó csapott a hátulja, kárpótol viszont a jobb kinézet és az alacsonyabb légellenállás.
Magam mögött éppen, hogy elférek (179cm), sajnos a kisbabánk már nem, úgyhogy ő az anyósülés mögött utazik, így szegény feleségem mögöttem nyomorog, és még a súlyeloszlás is rossz így...

Motor:
országúti használatra elmegy, 1800-as fordulatszám alatt halott, nagyobb gázadásra iszonyatos traktorhangot ad és az az ember érzése, hogy mindjárt szétesik, 2000-2600 között tartva Pesten is tartani lehet a tempót. 2800-3000 körül megint van egy teljesítmény-ugrás, efelett tartva már egész fickósan gyorsul ... addig, amíg negyedikbe nem váltunk :D Utána is azért még éldegél, és 150-ig komolyabb erőlködés nélkül felgyorsul, onnan 160-ra már elég nyögvenyelősen gyorsul, óra szerint mentem vele 165-öt, és még kicsit gyorsult volna, ha még tovább nyomom neki.
Szóval nyilván nem egy erőgép, de még éppen elég ahhoz, hogy tempósan közlekedjünk autópályán kívül.
130-nál már 4100-at pörög, hangos és sokat fogyaszt.
Kár volt ilyen rövid 5.-et rakni bele, 100 alatti előzésekhez így is vissza kell váltani négyesbe.
Továbbá baromi idegesítően van beállítva az elektromos gázpedál: egyrészt lassan reagál, másrészt kis fordulatszámnál már akár 20%-os benyomásnál is a maximális nyomatékot adja, így elég nehéz szabáyozni a teljesítményt, különösen egyesben rángathat emiatt az autó. Motorfék szinte nincs is, nekem annyira nem is hiányzik: szépen sebességben hagyva gurulhatunk vele jó sokat lassításnál: kevesebb benzin fogy így.

Fogyasztás:
100 körüli tempóval volt már, hogy 5 literes átlagfogyasztás jött ki, 140-nél meg 7,5-8. Városban 6,5-8,5 között várostól és évszaktól függően.

Váltó:
Könnyen jár, szinte magától betalál a fokozatokba, nem gond neki az se, ha 30-as tempónál tolok neki egy egyest. Egyedül az nem tetszik, hogy az egyes előtt van egy "fantomfokozat", ebbe ugrik, ha nem elég határozottan tolom meg - 4-5 alkalommal sikerült így megrecsegtetni a váltót.

Futómű:
Elsősorban kényelmesre próbálták hangolni, ez lehet, hogy valami kelet-európai kiadás - sokat vezettem egy 2000-ben gyártott Fabiát, aminek határozottan keményebb volt a rugózása, és nagy sebességnél (150 körül) stabilabban feküdte az utat. De ez fékezéskor nagyokat bólint, hirtelen kormányzásra jól beleng és 110-120 fölött már igen szélérzékeny, .

Gumik:
A gyári gumik borzalmasak voltak, kész életveszély(Barum 165/70R14). Keskenyek, nyeklenek kanyarban, és ami a a legfontosabb: semmi tapadás, nedves úton főleg. Nem sokkal azután, hogy megvettem, majdnem belerohantam egy országúti körforgalomba: csúszó első gumikkal épp hogy megálltam. Alig voltak kopottak, de túladtam rajtuk. A gyári 14-es felnikre rakattam a téli gumit (Maloya 175/65R14), rögtön jobban muzsikált, még melegebb időben is. Nem értem, hogy a gyár hogy spórolhat ilyenen, max 10000 Ft autónként, és lehet, hogy egy pár életet is megmentene a normális gumi. Mivel nincs benne ABS se, arra gondoltam, hogy a gumikkal kéne csökkenteni a csúszkálást. A nyári gumikhoz vettem 15-ös acéltárcsákat (olcsóbb, javítható, könnyebb és rondább az alunál) 195/50 -es Goodyear F1 gumikkal. Teljesen átalakult: más a kormányzás érzete, sajna vezetik a vályúk (amire jól rásegít a szervo is), de a fékezhetőség, tapadás is kiváló lett, még esőben is. Kicsit jobban ráz is, Magyarországra talán jobb választás a 185/60R14 méret.

Ami kéne bele:
-légkondi (habár szegény motor így is nagyon a határon van)
-ABS
-az egy légzsákon kívül még plusz 3 (2004-ben nem adtak hozzá utasoldali légzsákot, röhej!)
-hátsó tárcsafék
és amivel már egész élvezhető kocsi lenne:
-keményebb futóművel
-az 1.9 TDI motorral, egy kis chiptuninggal

Magyarországra biztos, hogy megtartanám, de mivel Németországban élünk, kb. 70%-ban autópályán használjuk, lassan kezd elegem lenni belőle. A hosszú utakra jobb lenne egy nagyobb kocsi, és jó lenne, ha néha tudnánk 5 személyt is szállítani hosszabb útra.

Update:
A futómű elkezdett kicsit nyikorogni úthibákon. A szervízben azt modnták, nem gond. Szerencsére az eladásnál nem jelentett problémát.
Azon kevés kocsik egyike, amit a németeknél drágábban el lehet adni :)

Hibalista

- -elektromos ablakemelő (előző tulaj utólag szereltette be - a szerencsétlen!), ismerős megnézte, és csak egy biztosítékot kellett cserélni - ez fontos tipp mindenkinek: érdemes megnézni a biztosítékokat mielőtt a márkaszervízbe rohannánk!
- -tompított fényszóróhoz égőcsere
- -a riasztó (előző tulaj utólag szereltette be) 2 hete romlott el

Ide hordtam szervizbe

Ikesz autó Szeged - drága

Értékelése: 5

Másik szerelő értékelése

Avus Bt. Pécs - mindenkinek ajánlom! Jogosultak szevízkönyv vezetésre is, jól dolgoznak, és jóval olcsóbbak a márkaszervíznél.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2004
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 18000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 28000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? Octavia 1.6 kombi - pedig nem ezt terveztem...
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Fabia 1999 (1999 - 2007)

További ítéletek (707 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)