A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Fabia (1999-2007)

Fabia Combi 1.4 16V Ambiente (80LE) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A legjobb Volkswagen!

Szöveges ítélet

Először is: nem akartam ezt az autót. De mégis kénytelen voltam megvenni, mert az előző ugyanilyet alig 1.5 évesen egy szép reggel a háztömb elöl ellopták. Mondjuk, nem pontosan ugyanilyen volt, mert az csak 75LE tudott, ez már 80-ra van izmosítva. Persze semmi különbség, egyszerű marketingfogás az egész, de mindegy is. Ez az állítólag már 80LE teljesen átlagos menetteljesítményekre elég, a mindennapi igénybevételhez elegendő. Nyilván többet is ki lehetne hozni belőle (van ugye 100LE-s változat is), de a motor gyári visszafojtása gondolom jótékony hatással van az élettartamra. Legalábbis remélem. Az eddigi 80.000 megtett km alatt ugyanis a gép a legkisebb hiba nélkül, abszolút megbízhatóan végezte a dolgát. Azt azért hozzá kell tennem, hogy a lábam és a gázpedál között mindig ott volt az a bizonyos tyúktojás, durva kihúzatásokba sohasem bocsátkoztam, igyekeztem minél hamarabb elérni az ötödiket (ami akár már 50km/h-nál is lehetséges), a fordulatszámot pedig 2-3000 között tartani. A motor nyomatéka egyébként szerintem elbírná a hatodikat is. A háromezres fordulatszám ötödik fokozatban éppen 100km/h sebességet jelent, ami nekem (negyvenes, két gyerekkel és két hitellel "terhelt" családapa) pont megfelelő. Ilyenkor az utastérben is csend honol még (zenehallgatáshoz pl. pont jó), a zajok csak 120-130 környékén erősödnek fel. Az autót egyébként szinte kizárólag csak rövid utakra használom (munkába járás, hétvégén a közelben lakó nagyszülők meglátogatása), évente egy-két alkalom adódik hosszabb (2-300km) távok megtételére. A napi ingázás 25km oda-vissza, ennek durván fele autópálya. Az említett sebességet csak ímmel-ámmal átlépve, és városban is ötödikben, 50-60km/h között suhanva a fogyasztás így éppen 6 liter alatt tartható (1 éves tankolás összes üzemanyaga és az ezalatt megtett kilométerek alapján egészen pontosan 5.98 liter). A négy éve tökéletesen működő, sem utántöltést, sem tisztítást még nem igénylő légkondícionáló használata ezt kb. 2 decivel nyomja meg, ami szerintem teljesen elfogadható. A váltó kicsit hosszú utakon jár, de pontos, nagyon ritkán (főleg a hátramenet kapcsolásánál) kissé akadozik. A kuplung a mai napig puhán, de határozottan dolgozik, kopásnak semmi jele. Ugyanez mondható el a pontosan adagolható, hatásos fékekről is. Sem betétet, sem tárcsát cserélni még nem kellett. Nagyon jó az autó ún. elindulási hajlama, nehéz lefullasztani. A kipufogó rendszer ugyancsak rendben van, bár a dob kívülről már kissé rozsdásodik, de még nem szólalt meg. A futómű beállítása az újságok tesztjei szerint "jó kompromisszum a stabil és a kényelmes között", ami biztosan így van, nincs összehasonlítási alapom. Tény, hogy az autó jól kanyarodik, éles kanyarokban is stabil marad, nem dől, és még az üléseknek is van oldaltartásuk. Ugyancsak kifogástalanul működik az ABS. Én a rugózást kissé keménynek érzem, durva úthibákon azért felüt (ugyancsak a tesztek szerint állítólag majd' minden mai autó ilyen). A csomagtartó a családi utazásokhoz elegendő, az utastér kisautós ugyan, de azok között is a tágasabbak közé tartozik. Két felnőtt és két gyerek számára pont megfelelő. Az Ambient felszereltség tartalmazza a ma már szükséges minimumot, és minden elekromos berendezés a mai napig tökéletesen végzi a dolgát. Extraként távirányítós kp. zárat, tempomatot, kikapcsolható utaslégzsákot, 8 hangszórót rendeltem anno az autóhoz. A kp. zár távirányítójának eleme 4 év állandó kapcsolgatás után is jól bírja, nem szorul cserére. A tempomattal viszont nem vagyok maradéktalanul elégedett. Hidegindítás után, és 10-12C fok külső hőmérséklet alatt hosszú ideig nem akar dolgozni, sokat kell várni, míg a motor annyira bemelgszik, hogy hajlandó legyen tartani a sebességet. Az ember persze erölteti, hátha mégis beveszi, ilyenkor előfordul, hogy fityiszt mutat, és a tetszhalál állapotába kerül. Először azt hittem, elromlott, de a gyújtás levételével, és a motor ismételt beindításával újra életre kel (úgy látszik, letilt a szoftver). A kikapcsolható utaslégzsák nagyon hasznos extra, nemcsak a gyerekülés miatt, hanem azért is, mert zömében egyedül ülök az autóban (ezért mindenkinek ajánlom, 2007-ben mindössze 11 ezer forintot kértek érte). A 8 hangszóró szépen szól, rezonálni csak nagyobb hangerő mellett kezdenek. Az autó gumit alig fogyaszt, mind a nyári, mind a téli garniturából az elsőt használom, minimalis kopás észlelhető csak. Ugyancsak takarékosan bánik az olajjal, két olajcsere között szinte egyátalán nem kellett eddig még utánatölteni.
Mit lehet még mondani? Rosszat tulajdonképpen nem, és szerintem még szép is kortalan formája. A 4 éves műszaki vizsgán csont nélkül átment. Egyetlen, igazán semmiség dolog romlott el eddig benne: a kp. zár belső kapcsolójának világítása, amit még garanciális javítás keretében orvosoltak. Ez az autó ugyan nem a gyorsulás bajnoka, de nem is annak szánták. Abszolút megbízhatóan (sokkal megbízhatóbban, mint a drága Volkswagenek!)végzi a dolgát, a fenntartási költségek gyakorlatilag csupán a tankolásra és az olajcserére szorítkoznak, eddig még semmilyen kopó alkatrészt nem kellett cserélni benne, még a gyertyákat sem! A márkaszervíz olyan, mint amilyen a többi lehet: drága, és az ember nem igazán bízik benne, mert egy kicsit mindig túlszámláztak (gondolik itt elsősorban az olajcserére). De amíg a garancia tartott, kénytelen voltam odavinni. Szóval magával az autóval maximálisan elégedett vagyok, bárcsak a család másik "kombija", a drágán vett gázkazán és még sok egyéb háztartási berendezés is ilyen megbízhatóan működne! Aki elviseli, hogy a státusszimbólum VW logó helyett indiánfejes emblémát kell nézni a kormányon, viszont egy szolid, kevés pénzen fenntartható, családbarát autót szeretne, bátran vágjon bele, akár használtan is. Mert a mondás szerint pillanatnyilag a legjobb Volkswageneket a Skoda gyártja!

Hibalista

- A kp. zár belső kapcsolójának világítása elromlott (2010), garanciában javították, egyébként kb. 12.000.- Ft lett volna. - Kétszer a fényszóró izzójának cseréje ami - a legtöbb, újabb kiadású autóktól eltérően - otthon 32 mp. alatt elvégezhető.

Ide hordtam szervizbe

Skoda Márkaszervíz, Tatabánya (kötelező átvizsgálások, egy db garanciális javítás)

Értékelése: 6

Másik szerelő értékelése

Kálmán Endre(SKS Kft, Szomód) garancia utáni éves ellenőrzés, műszaki vizsga, kifogástalan munka.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2007
Kényelem (8) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 80000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Fabia Combi 1.4 16V Ambiente (75LE) Következő autója? Skoda Fabia Kombi III (a II iszonyú ronda)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Fabia 1999 (1999 - 2007)

További ítéletek (707 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)