A legjobb autó a kategóriájában
Szöveges ítélet
Nagyon jó kis autó, bár egy kicsit gyenge. Autópályán és országúton van használva, napi 150km-t megy (a munkahelyre ingázás miatt). A fogyasztása soha nem ment 6 liter fölé, pedig óra szerint 140-150-es tempóval van hajtva az autópályán. Sőt, hosszútávon, amikor Horvátországban, vagy Lengyelországban jártunk vele, akkor 5,7 literből kijött.
Ami a megbízhatóságot illeti, nem lehet okunk panaszra, mert a 170000 km-t szinte hibátlanul teljesítette.
A kényelemről annyit, hogy én szűkösnek érzem (188cm vagyok), de az ülésekre nem lehet panasz. Két hete Varsóból egyhuzamban levezettem Veszprémbe, 900 km 13 óra alatt, úgy hogy 3-szor álltam meg 15 percet pihenni útközben, és mikor megérkeztem, nem fájt a derekam, csak a lábaim voltak elgémberedve a folytonos pedálnyomás miatt.
Ja, majd elfelejtettem, ez egy német piacra szánt résmodell, ezért sok alkatrész nem csereszabatos az alap Fabia alkatrészekkel, és nehéz a beszerzésük, meg drágább is.
A múltkor vezettem az egyik ismerősöm 1,4pdtdi Fabiáját, és bár az erősebb, de ez a kis benzines finomabban működik, úgyhogy olyat nem vennék.
Ami a féket illeti, mindenki szidja a Fabia fékeit. Pedig nem rosszak a fékei, csak érzéki csalódás, mert nincs úgy megszervózva, mint a konkurens kisautóké. Tehát erősebben kell taposni, de ugyanolyan jól fog.
Összegzésként én nagyon tudom ajánlani mindenkinek, mert az eddigi kortárs autók közül, amiket volt szerencsém hosszabb ideig vezetni (2003-as Fiat Punto, 2004-es Opel Corsa, 2004-es Mini Cooper), ez a leginkább autónak nevezhető, meg az Mini Cooper, de az nem éppen praktikus autó, és drága is.
Az autó 2007 nyarán a napi 150 km-eken felül megtett velünk egy 10 napos Balti-tengeri túrát hibátlanul teljesen megpakolva.
Szeptember utolsó hetében az M3-ason fejezte be pályafutását nálunk, miután abban a pillanatban, amikor mi éppen előzés céljából mentünk át a belső sávba, azok akkor satuzták le éppen, így hát a 100 km/h-s sebességről kb 60-ra lelassulva csapódtunk az ott éppen megállt Ford Mondeo kombiba. Szerencsére senki nem sérült meg (kisebb kék zöld foltokat leszámítva, azt is csak több nappal utána vettem észre :)), de az autóban 650 ezer Ft kár keletkezett. Addig 196 ezer kilométert futott, úgyhogy majdnem totálkár. A casco kifizette a kár 90%-kát, a roncsot pedig megvette egy karosszéria lakatos, úgyhogy végül is 50 ezer forintot buktunk csak a baleset miatt. Az autót a lakatos megcsinálta, azóta is rója a kilométereket az egyik heves megyei városban.
Ezután 3 héttel, 2007 október közepén vettünk egy új 1,4-es Skoda Roomstert, majd a közeljövőben arról is írok, mert már 20 ezer kilométer körül jár az is.
De a Fabiát csak ajánlani tudom mindenkinek, miután összetörtük és hazatrélereztük megsirattam :(
Hibalista
- 3 hónaposan egy felpattanó kő miatt kettérepedt a szélvédő, az 70ezer forint volt, de a casco 90%-át fizette.
-
- 2005 decemberében karácsony előtt pár nappal megpördültem a jégen, és a padka fogott meg, hátsó felni és csapágy eltörött, a csapágy valami 35ezer forint volt
-
- 110000 km-nél eldugult valami cső, és nehezen indult, de azt a szervízben ingyen megcsinálták
-
- 80000-nél fékbetétcsere, 160000-nél fékbetét és tárcsacsere
Ide hordtam szervizbe
Skoda Mátra Autóbázis, Bátonyterenye
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Szilágyi Autójavító, Pásztó
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 196000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Golf I 1,6d | Következő autója? | Skoda Roomster 1,4 16V |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
