A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Fabia (1999-2007)

Fabia 1.4 Comfort 

Az ítélet értékelése
4,2(5 db)

1 Antialkoholista

Szöveges ítélet

Ha az autó kiválasztását nem státusz-szimbólumként éljük meg, hanem a használhatósági gazdaságossági, ár-érték szempontokat is figyelembe vesszük, a „hazai beidegződésekkel szemben” egészen meglepő eredmények adódhatnak! Nem fogok itt sokat regélni külföldi tapasztalataimról, de ahol a pénz nem befolyásolja az autó márkáját, vagy ahogy bármi megvehető, az igazi fogyasztói társadalmakban, ott mindinkább tekinthetők ezek letisztult, „kitapasztalt” dolgoknak!
Jómagam „Skoda génekkel” rendelkezem, utasként, az 1000 MB óta rakódnak a márkához köthető közvetlen tapasztalásaim. Jogosítvánnyal igazán sok autó vezetéséhez volt szerencsém, benzinesek, dieselek egyaránt, és azt kell mondjam, közülük, a jelenlegi autómnak a Fabianak - kategória társaihoz mérten - igazán nincs miért szégyenkeznie!
A megjelenésekor vettem, és mivel a Comfort változathoz rendeltem egy s mást, így majd 3 hónapot vártam rá! Continental gumikkal érkezett, az igazán kiforrottnak mondható, ámbár nem korszerű - 1000 MB óta szolgáló, és fejlesztgetett - 1.4-es motorral! A fanyalgóknak üzenem, tisztában vagyok a sportkocsi fogalmával, ami szerintem a TVR-nál kezdődik, és márkától függetlenül 6 másodperc bőven elég a százra gyorsuláson túl, az élmény megemésztésére is! A hazai utjainkon nyomuló autók és főleg autósaik többsége messzire van ehhez, így pótcselekvésként csak „száguldoznak”! Ha az emberek túljutnak a „csak én lehetek az első” sztereotípian, akkor ideális választás a Skoda ebben a motorizáltságban - is!
Én az autóm motorjának egy másik, kevésbé lebecsülendő, erényét használom ki, mégpedig azt, hogy nyomaték görbéje dieseles erényeket csillogtat! Nem kell pörgetni, nyomatékból autózható, gyorsan fel kell váltogatni, és 2500 –as percenkénti fordulaton a nyomaték maximumán lehet autózni a közúton megengedett 90km/h-val is. Nyílván a motor-teszteres időszakom is közre játszhatott abban, hogy megtanultam takarékosan vezetni, ami nem feltétlen jelent lassan haladást! Számos trükk létezik ehhez, a fedélzeti számítógépek korában is jól kontrollálhatóak a jobb láb nyugtalanságai. Én egy tankolással lazán 800-900 km-t teszek meg. Talán szemléletesebb az, mikor Balatonszárszóra (350km.) 4,6 liter/ 100km fogyasztással, közúton haladva, a lakott területeken belül az engedélyezett sebességet tartva, azon kívül már nem, 73 km/ óra átlagsebességgel megyek el. De a másik véglet a Bécsi utam harmadmagammal az 1002 km-ével, Kecskemétig közút, (145 km) majd onnan végig autópálya, rövid Bp.-i kitérővel 101 km-es(!) átlagsebességgel 6,2 l/100km fogyasztással.
Tény, a futómű elemében van a kanyargós utakon! Aki egyenesekben rámmászik, az kanyarban fékre lép…Pedig csak tartom a sebességet!
Mióta megvan, kétszer nem kellett önindítóznom beindításkor. Mindig szolgálatkész, csendben teszi a dolgát, nem hivalkodik, ellenben kényeztet, a pénztárcámat is módjával szipolyozza, és a riasztó is teszi a dolgát elől, és hátul a maga „szárnyas nyilával”!

Ha a kilometerek nem is,(37102km) de az eletkora tovabb nott a kocsimnak. Nyolc eves lett, muszaki es zoldkartya megujitasi kotelezettseggel. A 2008-as szervizbe latogatast osszekotottem annak a halogatott problemamnak a megoldasaval, amit mar egy jo ideje a jobb elso futomu felol hallottam. Utminosegtol fuggetlenul, kopogo, nyiszorgo hang jott onnan, (akar sima uton is) es aminek a forrasat kesobb magam is diagnosztizaltam. A munkafelvevo 8 ezer Ft.-ot mondott a gombcsuklos tavtarto rud cserejere, amit elsore "nehez legzessel" fogadtam! Ezek utan plane csak a hibas oldalon levo cserejet kertem, igy felettebb meglepo volt, amikor a szerelovel egyetemben - par oraval kesobb - ujfent megjelent a munkafelvevo. Mivel elfelejtett szolni, mindkettot kicsereltek... A kis kozjatek utan, ami a hozzaallas reszemrol torteno minositeset illette, megvizsgaltam a masik kiszedett elemet, es megallapitottam, az is arra a sorsra jutott volna. Gyartasi hiba szinezetu volt!
A nyoszoges megszunt, az utasterbe a nesztelensegen tul szinte csak a gumizaj jon be. Tovabbra sem hajtom tul a motort a megengedett tartomanyokon tuli sebessegekbe, de a varoson kivuli 95-100-at tartva az atlagfogyasztasom tovabbra is 4.9-5,1 liter kozott alakul amibe helyenkent a dinamikus kihuzatasok is boven belefernek.

Egy kora nyari lehetosegkent Del-Franciaorszagba mehettem, igy kivalo alkalmam nyilt az igazabol meg mindig nem sok kilometert tartalmazo Fabiam tesztelesere. Ez amolyan tartos tesztnek is felfoghato ut lett. Noha mar vissza is jottem, az osszesen 46 oras oda-vissza utak kivalo alkalmat teremtettek a magam, es a kocsim hosszutavu viselkedesenek tesztelesere. Hala a tank "tultolthetosegenek", jol megtankolt allapotban kezdhettem neki a 2151 km-es tavolsag lekuzdesehez, ugy az oda es a visszaut soran is. Zommel vegig autopalyan mentem, ahol a tavolsagbol adodoan is belefutottam tobb sebessegkorlatozasba, autopalya epitesbe, terelesekbe, nem betervezett varosnezesbe... Az egesz ut alatt kulonosen a fogyasztas volt az, amit figyeltem, dokumentaltam. Ismerve a kulfoldon ervenyes buntetesi teteleket, nem nagyon szabalytalankodva, a 120-140km/h tempot folyamatosan tartva haladtam, es a teljes utra, de az utakat kulonvalasztva is 5,6l/100km fogyasztast produkaltam-a komputerem szerint. Az ossz utra 94km/h atlagsebesseg jott ki, de Ausztriaban ez az ertek 104 volt, 440km-re szamitottan.
Magam is meglepodtem a fogyasztasi ertekeket latvan, most is bebizonyosodott szamomra az, hogy egy elvezetes tempoju, folyamatos haladas is lehet "kisetku". Motorikusan semmi problemam nem adodott -bar mintha az olasz benzin lett volna az eddigi legjobb amit valaha tankoltam - es a tukor sima aszfaltokon olyan hangokra lettem figyelmes amit szinten soha nem hallottam. Gumihang volt az, de milyen...?!
1300 km napi levezetese utan sem ugy szalltam ki a kocsi ulesebol, hogy ide sem ulok vissza, hanem teljesen fitten. Aldasos a kemeny tomesu ules hosszutavon!

Ja, es meg egy fontos dolog! Az egesz utam soran volt alkalmam megfigyelni az Olaszok, Franciak temperamentumos vezetesi szokasait. Jol vezetnek, es sokat, de mobiltelefont kezukben fogo vezetoket sehol sem lattam! Hegyeshalomnal atlepve a hatart.....

Hibalista

- Egyik indítás után a légzsák visszajelzője nem aludt el
- Jobb elolrol -mar egy jo ideje- kotyogo hangok jottek a futomu felol. Akar sima uton is de rosszabb uton jarva is hallhato volt. 8 eves szervizre vittem 37100km(!) es kicsereltek a gombcsuklos tavtarto rudakat. "Sajnos" paros csere lett, 16e. forintom banta.

Ide hordtam szervizbe

Vass Skoda / Szentes

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2000
Kényelem (8) Használati időtartam 8 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 43892
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Felicia LXI Következő autója? Octavia RS.
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Fabia 1999 (1999 - 2007)

További ítéletek (707 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)