Ne óvakodj a törpétől!
Szöveges ítélet
Bár kevesebb mint egy évig, és csupán pár ezer km-t használtam, nem tartott sokáig kiismerni ezt a szolid és egyszerű kis szerkezetet. Városi- és elővárosi közlekedéshez kerestem valami megbízható törpét, ez lett belőle. Szerintem a hármasikrek (Citigo/Mii/up!) közül ennek a legkomolyabb a képe, az Elegance felszereltség részét képező ködlámpákkal és krómkeretes hűtőráccsal már-már kellemes jelenség. Infantilizmusa ellenére használati értéke meglepően jónak bizonyult, mint kiderült hátul is elfér két átlagos termetű felnőtt, a csomagtér pedig a nagybevásárlást is képes elnyelni (gyakorlott tetrisesek előnyben).
A beltéri műanyagok sprődek de viszonylag strapabíróak, az üléshuzat minőségi, a padlószőnyeg már kevésbé, a csomagtér oldalborítására pedig egyszerűen nem futotta, a gyári tartozékok listájában bukkanhatunk rá. A kormány és a váltógomb bőr(?) borítása kellemetlen tapintású, ilyen a luxus az A-szegmensben. Bár az ülések és a(z ebben az autóban furcsán nagynak tűnő) kormány magassága is állítható, valahogy az volt az érzésem, hogy az túl magasra került a műszerfal, ami engem kifejezetten zavart. A kilátás jobb az átlagosnál, de rossz pont jár az 'Easy Entry' funkció (könnyített beszállás hátra), valamint a kikapcsolható utasoldali légzsák hiányáért.
Menet közben minden rendben. Ha már egyszer mozgásba lendültünk, a 75 lóerős motor szépen teszi a dolgát és az elvárható dinamizmussal mozgatja a vezetővel együtt is egy tonna alatti tömeget. A háromhengeres hangja magasabb fordulatszámon sem bántó, pedig a hangszigetelés mértéke minimális, ezért aztán futóműzajból is szépen jut az utastérbe. A probléma az elindulásban rejlik, mivel álló helyzetből a rettentő 95Nm-es forgatónyomaték előcsalogatása igényel némi gyakorlatot. Ez feltűnhetett a VW Csoport mérnökeinek is, mert a módosított vezérlőelektronikának hála az utód (aktuális) Fabia ugyanezzel a motorral elinduláskor-, sőt rükvercbe kapcsoláskor már magától emeli a fordulatszámot. A futómű puha de kiszámítható, bukkanók előtt alapos lassítás javallott, mert a rövid első túlnyúlás ellenére is képes könnyen beütni az orrát. Fordulékonysága igen jó, méretéből adódóan a kisebb parkolóhelyekre is lazán beállhatunk. Fogyasztása vegyes helyeken változatos időben különféle idegállapotban, egyszóval nagy átlagban 5.5 liter/100 km.
Végül is tetszett, többet kaptam tőle mint vártam, de hiányozni nem fog. Nyugat-Európával ellentétben itthon csak elvétve látni, mifelénk a városi miniknek amúgy sincs nagy keletje, no meg a Fabiához mérten az árszintje sem elég alacsony, ezért aztán teljesen megértek mindenkit, beleértve magamat is, hogy picit drágábban a karaktert leszámítva mindenből többet adó Fabia és társai mellett dönt.
Hibalista
- Semmi.
Ide hordtam szervizbe
Saját szerelő, 20 éves ismeretség
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 105000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Octavia | Következő autója? | Fabia |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
