The complete sports car
Szöveges ítélet
Hatéves lehettem... szerelem volt elsö látásra pedig matt fekete volt, ecsettel vagy teddy hengerrel lefestve, forgatott felnikkel és ültetve... DE Skoda és Coupé és keret nélküli ablakokkal és sportos és gyönyörü és...
Szóval akkor, ott, hatévesen eldöntöttem, egyszer - ha megnövök - lesz ilyenem.
Aztán eltelt úgy tizennyolc év... és az egyetemi évek alatt megspórolt diákhitelt (épp pár hete fizettem vissza az utolsó részletét) és ösztöndíjat egycsapásra elköltöttem egy akkor 29 éves autóra...
A gyermekkori álmom teljesült amikor megvettem. A megvétel elött egyszer láttam, félig restaurált állapotban volt atomjaira szétszedve. Csak össze kellett rakni... :-) Nemcsak egy gyerekkori álomautót vettem tehát, hanem egy sokezer darabos legót is. Az eladóval kötött alkunak része volt, hogy együtt összerakjuk az autót és lábon, friss műszakival hozom el tőle.
Ezután kéthavi robot hétvégi. Az autó Mezökeresztesen volt én pedig a fővárosban dolgoztam, így amíg az autó el nem készült, minden pénteken melóból egyenesen Mezökeresztes felé indultam és vasárnap estig szereltünk. Persze, a políroznandó alu díszléceket és mosandó kárpitokat heti adagokra bontva felhoztam magammal, hogy a hétköznap estéken se kelljen unatkozzam amíg elkészül az autó.
Rengeteg munka volt vele, de megérte olyan lett, amilyennek elképzeltem: álomszép. Húsz évvel ezelőtt is meg voltam róla gyözödve, de amióta ilyen autóm van, teljesen biztos vagyok benne, hogy a Skoda 110r Coupé a legszebb szocialista autó.
Kívülröl a filigrán oszlopok, hatalmas üvefelületek, szellös, már-már tágas utastér (elöl), nameg a keret nélküli oldalajtók dominálnak. Klasszikus coupéforma, kecses ívek és vonalak, sportos és elegáns részletek jellemzik.
Belülröl a gazdagon müszerezett, jól áttekinthetö müszerfal és a puha anyagokkal borított beltér jellemzi. Elöl fejedelmi a rendelkezésre álló tér, kényelmesek az ülések, hátul azonban csak egy kínpadnak jutott hely, a lábér elhanyagolható.
A vezetése egy élmény, egyszerűen fenomenális. No nem az 52 aszfaltszaggató lóerő miatt, hanem a farmotorros autóka jellemző viselkedés, valamint az autóból áraddó hangulat okán. Észérvekkel nem megmagyarázható miért, de ezt az autót egyszerűen öröm vezetni, nem tudok úgy beleülni, hogy ne kerítene hatalmába valami olyasmi érzés, mint amikor gyerekként karácsony este először játszhattam a legóval.
Hibalista
- önindító - kilóméteróra spirál - hütöradiátor - fütöventillátor - termosztát
Ide hordtam szervizbe
Többnyire saját magam szerelem
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Akinek éppen a kezébe merem adni
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1974 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 126000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 14679 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | 120 L | Következő autója? | Octavia |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.9/10) |