A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » 105, 120, 130 (1976-1991)

105, 120, 130 120 L(uxus) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Verhetetlen ár/használati érték arány!

Szöveges ítélet

A Skodit Faterom vette át vadi újan 1988 decemberében, pont az első nagyobb áremelés előtt még 128eFt-ért. Kb. 2000-től használom én. Egyszerű, de nagyszerű kocsi - még nem hagyott cserben soha! Természetesen vigyázok rá, nem nyúzom (max. 90). Inkább csak külvárosi közlekedésre használom, erre tökéletes a 4 sebességes váltó. 4-5 ezrenként cserélem az olajat és a szűrőt, ezt a gondoskodást 52 lóerővel, harmatnyi nyomatékkal és egyedi vezetési élményekkel hálálja meg.

Az első csomagtartó furcsa, közepes méretű és nehéz a teteje, de megszokható. A pedálok még véletlenül sincsenek pont előtted, egy picit jobbra irányulva éred el őket, ami nem teljesen kényelmes, de a cél érdekében sok mindent elvisel az ember. Node mindezek fel sem tűnnek az elindulási procedúrához képest…

Az elinduláshoz ui. nagy türelemre, ügyességre és a fék-gáz-kuplung-szivató karok kezelésének máshol ritkán tapasztalható, teljesen egyedi összjátékára van szükség. A motor köhög és prüszköl ameddig be nem melegedett még nyáron is, viszont üzemi hőmérséklet elérésétől tökéletesen indul és működik. 70-nél olyan hihetetlenül szép a hangja, hogy öröm hallgatni, ezért a rádiót ki is szereltem belőle. Persze ezt a feelinget egy olyan ember nem fogja átérezni, akinek nem volt Skodája...

Minden 2. évben teljesen hivatalosan MAK szervizben vizsgázik és állítom, hogy motorja jobb állapotban van, mint 1-2 leharcolt "nyugati" kortársa, melyek a vizsgákon is csak borítékkal mennek át. Volt már, hogy a zöldkártya vizsgálatnál kétszer is megismételték a mérést, ui a Skodi olyan jó értékeket produkált, hogy azt hitték, hogy kicsúszott a kipufogóból a mérőszonda!

Volt már nyáron Bp-Stuttgart egyhuzamban. Ez nyilván egy modern kocsival nem nagy szó, de a Skodival egyedi élmény: a klímás autócsodákban ücsörgő osztrákok a linz-i stauban nem értették, hogy a kánikulában araszolva Skodiban miért kell fűteni :)

Kötelező tuning: a hátsó ködlámpa kapcsolót bekötöttem ventillátor kapcsolónak (ködlámpát már régen lelopták). Így már nyári dugóban is megelőzhető a víz felforrása. Egyébként, ha tudsz folyamatosan menni a legnagyobb kánikulában sem megy 80 C fölé. Télen viszont nem éri meg mindig lefedni a hűtőt, ui. így is felforrhat a víz. Csak akkor kell lefedni, ha kemény hidegben a fűtéssel elvesszük a hőt a motortól és a hőfokmérő nem tud 70 C fölé kúszni, az üzemi hőmérséklet alatti túlhűtés nem tesz jót hosszabb távon. 2007 upgrade: új téligumik! Hmmm... :)

Ne felejsd el:
Ólompótló adalék kell a motornak - ne felejtsd el tankoláskor!
A vízpumpa kézi zsírozású - rendszeres ellenőrzést és zsír utánpótlást igényel!
AC pumpát nyomogasd már pár napos állás után is. (Ezt úgysem fogod elfelejteni, ha el akarsz indulni – utána még úgyis jön a fent említett összjáték :)
Oldalszél érzékenység – erős oldalszélben tényleg szinte odébb teszi az elejét!

Verhetetlen ár/használati érték arány!!! Mindenkinek ajánlom, aki igen olcsón egy megbízható kocsit akar rövidebb, városi és város körüli utakhoz (bevásárlás, telekre kijárás, stb.) Állapottól függően 50-100e forintért lehet már kapni, olcsó fenntartási költségei miatt nincs konkurenciája ebben az árkategóriában. Motorja elnyűhetetlen. Az alkatrész fillérekbe kerül hozzá, a jó Skoda szerelő-szakik rezsi óradíja is töredéke a márkaszervizekének. Bevásárolni, épitkezni, 2. kocsinak tökéletes.

További hatalmas előnye, hogy bárhol kint lehet hagyni az utcán - nem hiszem, hogy valaki el fogja vinni... Néha ciki vele megjelenni, de nekem legalább jóval több pénzem marad benzinre, mint a 0 kezdővel megvásárolt, évekre eladósodott új verdákat hajtóknál... csak ma presztízskérdés új autót venni, pedig egy ilyen Skodát 1-2 havi fizetésből is meg lehet venni. Nincs amortizációs kockázat - ha esetleg teljesen leülne max elbukod az egész kb. 50e forintot és még mindig eladhatod egy olyannak, aki új autónál beszámítja.

Összefoglalva: ennyiért nem kapsz jobbat, mint a Skodi…

Hibalista

- Karosszéria rozsdásodás - folyamatosan javítva (csiszolópapír, rozsdamaró, sok festék). Küszöb teljes átrozsdásodás a 10. évben javítva. Első sárvédők az oldal indexek körül teljesen szétrohadtak, javítva. Ajtók sarkai szétrohadtak – nem tudod olyan ütemben javítani, mint ahogy rohad, ui a csapadék befolyik, ki már nem tud folyni.
- Fűtés meghibásodás.
- Cserék: üzemanyag vezetékek, vákuumvezeték a fékszervóhoz, olajgomba, főtengely szimering, kipufogó. Akku csere 2001-ben, azóta hibátlan.

Ide hordtam szervizbe

Vecsés

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1988
Kényelem (8) Használati időtartam 20 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 75000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? 2 db Sokda 120L Következő autója? Egyelőre nem tervezem lecserélni, amíg lehet üzemben lesz.
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda 105, 120, 130 1976

További ítéletek (257 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)