Vasteve
Szöveges ítélet
Lázadozásomra hozzámvágták életem els? autóját életem els? munkahelyén, s l?n: Skoda 105L. (Ki)használtam, tanultam rajta, t?rte. Aztán gondoltam fejlesztem, favorit motort bele, meg jobb futóm?vet, féket, s a belterén is van mit javítani, lévén a 105 az er?sen fapados. :) De aztán olcsóbb volt egyben venni jobbat.
Mindenesetre az autón kiválóan meg lehet tanulni vezetni, igénytelen, de minden értelemben. Bármit elvisel és bárhová elvisz, iszonyatos földutakon is elmegy - de mást nem nyújt.
Szocialista autó, a ´60as évekbeli igényeknek megfelel. Nem iszik sokat - gyenge motorja ellenére "versenyautóként" használom, tojás-van-a-pedál-alatt-üzemmódban 7 litert ivott, mint rekord. :) Általában 10-12 literrel jártok, de nem nagyon el?znek meg (város). A vége 155, hosszúúúúúúúúú lejt?n lefelé, 2 személlyel. Ja, és a farmotor! Télen elmész vele bárhová, felfelé is, csak induljon be, de ez csak akksi kérdése.
Szerethet? autó, de csak annak, aki megbecsüli azt, amije van.
Elkövettem azt a hibát, hogy ápolatlansága ellenére beleszerettem, s rábeszéltem magam, hogy ebb?l többet is ki lehet hozni... úgyhogy sokszázerzer forintomat öltem-ölöm Skodázásba, életforma lett... Átülhetnék valami milliós csodába, lékkondi, meg mittomén, de akkor odavesz az érzés, hogy BÁRMI baja esik az autómnak, százezerb?l megúszom, s újra teljesérték?en használhatom. Vehetnék valami fapados Szutyukit (van...) vagy Renyót, oszt kitépném a hajamat, ha egy kis koccnál 800e kár esne benne, úgy, hogy KIVÜLR?L nem is látszik hogy baja lett a kocsinak! (ismer?ssel megesett)
Akkor már inkább kikasztniztatom 2évente a rozsdaboglyát, elvinni mindig elvisz, télen f?t, nyáron letekerem az ablakot, szerelni megtanultam, külföldre is el merek vele menni, s inkább másban vagyok igényes ;) Például a másik ?kodámmal kapcsolatban, amib?l 420 db készült, gyárilag injektoros farmotoros gépezet, s a kanadai és amerikai piacra szánták. Na az zsír. Majd kés?bb írok arról is, ha totálkárék nyitnak Skoda 135-136 kategóriát, vagy kib?vítik ezt :)
Szerelése hiperkönny?, a parányi motor elvész a táncterem méret? motortérben. Némi csehszlovák logikát ki kellett fejlesztenem, de már majdnem minden megy gond nélkül, s még nincs vége a folyamatnak. Beismerem, ez már szenvedély. És még élvezem is. Bár a csajok nagyon nem bírják... :(
Egyszóval, ajánlom minden kezd?nek, aztán továbblépni, vagy belépni (a klubba...) www.skodaklub.hu
Hibalista
- kilométeróra-fogaskerék (típushiba)
- gázbowden-szakadás (szintén típushiba)
- váltórúd t?ben ELTÖRT
- vízcs? hosszában kettérepedt
-
-
-
-
Ide hordtam szervizbe
Újpest, régi motoros skodaszaki + saját fakezüsködés
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1987 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 72000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Skoda 135 GLi |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
