Uborka
Szöveges ítélet
Előtte is 120asom volt, sajnos a kasznija kezdte elhagyni magát, ezért néztem újabbat.
Ezt a kocsit kemény 10 rugóért árulták vidéken, úgy voltam vele h ha nagyon rossz, még vas árban is jó lesz.
Ehhez képest teljesen jó állapotban volt, de a sok állás okozott néhány kezdeti hibát, ezeket még ott kijavítottam.
Én nagyon szeretem vezetni, nekem kényelmes, és azt különösen szeretem hogy nincs sok holttere, jól átlátható. Persze nem is olyan masszív mint a mostani "tank" autók.
A kormánya nagyon könnyű és semmi holtjátéka nincs. A csillapítása pont jó, nem ráz, de nem is himbilimbi, nagyon jól irányítható (épeszű keretek között...!!)
Az 1.2es motor jól karbantartva szépen viszi, az emelkedőktől sem ilyed meg, viszont a váltója rövid, 100 fölött üvölt a motor.
((3-ba 110 a vége, és 100ról 140is gyorsan megvan.))
Azt is imádom még hogy teljesen közvetlen kapcsolat van a géppel, nincs elektronika ami számolgat, ha gázt adok megindul, ha elveszem a gázt azonnal van motorfék.
A nem túl nagy nyomatékát szép lapos görbén adja le, alapjáraton gáz nélkül is előre lehet vele gurigázni a dugóban.
Sajnos nemrég "kicsit" meghorzsolódott, hulla fáradtan és álmosan jöttem haza, 2 sávból 1 fel volt locsolva, kanyarban sávot váltottam, a vízen Ubi rossz pályára állt és kiütöttem egy tűzcsapot. Ki kellett hívjam a szerveket mert félő volt hogy Bp víz alá kerül :O REmélem hamarosan elkészül a jószág és ez csak rossz emlék marad.
Azt elmondom érdekesség képpen, hogy másnapra a leszerelt műanyag lökös "vissszarúgta" magát eredeti alakjára, így az mehet is vissza, semmi baja.
20éves autó, 20éves műanyag lökös!!!
A neve nem azért Uborka, mert zöld színű (fehér), hanem a rendszáma miatt:
EHU = Edina Hozz Uborkát (...mert fáradt vagyok :DDD)
Uh. most sajnos Ubi van Kenobi van, de remélem hamarosan vége az uborkaszezonnak és újra szépen visít a gumi, üvölt a gyári dob, és hörög-szuszog a kéttorkú Jikov karbi:)))
Hibalista
- -Első fékmunkahengerek berohadtak (hosszú állásban)
- -Karbi kuka - csere (magam raktam össze több példányból)
- -Gyújtás kuka -csere (új, 9000 Ft)
- -Kupplung főhenger eresztett (új, 1500 Ft)
- -Rejtélyes háromhengerezés, ki kellet fűznöm a dugókat, hiba v. túlzott kopás nem látszott, utána jó lett végleg. (ez is az állás miatt valszeg)
- -Hűtő csöpögött (előző kókány javítás miatt)
- -AC membrán átszakadt (ellenőrzésnél több volt az olaj mint előtte, pedig enni szokta, nem termelni;)) (900 Ft)
Ide hordtam szervizbe
Magam javítom.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1988 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 117000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 0 l |
Előző autója? | 120L | Következő autója? | megmarad + 1 Mazda3 lottó 5össel |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
